רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 17 ביוני 2013

פיצול - החרדים לא יכולים להחליט במי הם תומכים לראשות העיר צפת

מאת תמים

כפי שמתפרסם בתקופה האחרונה בעיתונות החרדית, נציגי קהילות החרדים בצפת מנסים כבר תקופה ארוכה להריץ לראשות העיר מועמד חרדי שמוסכם על כלל הציבור הדתי בעיר על כל גווניו.

בהתחלה פנו הנציגים לרונן גנון איש עסקים ידוע בעל מלון המצודה ויו"ר ש"ס בצפת שהיא המפלגה החרדית הגדולה בעיר, אך הוא דחה אותם מייד באומרו שמבחינתו אין סיכוי שצעד כזה יעלה על הפרק והוא כבר חתם על הסכם עם ראש העיר המכהן אילן שוחט ומבחינתו מילה זו מילה. (בעקבות ההסכם הזה מס' 2 ברשימת ש"ס הר' שבבו שוקל את צעדיו האם לפרוש או להקים מפלגה עצמאית).
כשראו שעם יו"ר ש"ס גנון זה לא ילך (למרות שנראה שהציבור הספרדי בעיר כלל לא איתו, והוא בראש ש"ס רק בגלל קשריו האישיים עם אריה דרעי) פנו נציגי הקהילות החרדיות לר' יום טוב סבח (איש חסד, מהנדס וקבלן מוכר מאוד בעיר ובפרט בקרב הציבור החרדי, משמש כנציג חב"ד בעיירה). הוא אמר לנציגי הקהילות שמבחינתו הוא צריך לחשוב ולשקול טוב טוב אם להיענות להצעה בחיוב ומבחינתו הוא רואה את זה כסוג של שליחות שחשובה מאוד בעיר ובפרט אחרי הנזק האדיר שאילן שוחט עשה ועושה לציבור החרדי בעיר, אבל בכל מקרה אם יחליט להיענות בחיוב הם יצטרכו לדבר על זה עם עסקני חב"ד בעיר שבשליחותם הוא משמש כנציג קהילת חב"ד בעיירה והוא רואה את עצמו בביטול מוחלט אליהם ואין לו שום כוונה לעשות דברים באופן בלעדי על דעת עצמו ומבחינתו כל מה שהם יאמרו - כזה ראה וקדש.

כשפנו הנציגים אל עסקני חב"ד טלפונית במטרה להיפגש עמם (הר' וילשאנסקי והר' רסקין) התברר להם שמשה אוחיון יו"ר הרשימה של חב"ד כבר סגר באופן כללי על איזה דיל מוזר עם ראש העיר המכהן אילן שוחט וכל זה בתמורה לסגנות ראש עיר בשכר (יש לציין שבכל ההיסטוריה של חב"ד בעיריית צפת הם תמיד תמכו בראש העיר המכהן, לא משנה דעותיו ועמדותיו, ותמיד תמיד הם נחלו כישלון, מה שנראה שמסתמן גם הפעם.(

עסקני נציגי קהילות החרדים לא אמרו נואש והחליטו בכל זאת להיפגש עם הר' וילשאנסקי והר' רסקין, אבל מה רבה היתה אכזבתם לשמוע מהעסקנים שאין להם הרבה כוח להתעסק ולהתווכח עם משה אוחיון למרות שהם הגוף שקובע ולמרות שהם לא ממש תומכים נלהבים באילן שוחט וגם הם מודעים לנזק הרוחני שנגרם על ידו בעיר ובכ"ז כנראה שהם ילכו איתו יחד, למרות ששום דבר לא סגור מבחינם.

לביינתים בימים האחרונים אווירת הפילוג ניכרת מאוד בין נציגי חב"ד, משה אוחיון מביא את אילן שוחט לנאום בכל כינוס או אירוע חב"די שיש בעיר החל מהתוועדויות וכלה בכינוסי ילדים, ויום טוב סבח ג"כ נצפה בהתוועדות ג' בתמוז במלון המצודה ובעוד מס' פעמים עם מועמד הליכוד שוקי אוחנה, כשהוא נשאל על ידי האם חב"ד תומכת בשוקי אוחנה, הוא ענה לי שבג' בתמוז  הוא רואה לנכון להביא כמה שיותר יהודים להתוועדות חסידית ובעיניו שוקי אוחנה הוא ידיד טוב שגם לו מגיע לשמוע דבר חיזוק והתעוררות ביום זה, ואפילו הדרכתי אותו לכתוב פ"ן לאוהל של הרבי ומבחינתי אין לזה שום משמעות פוליטית.

עסקני המגזר החרדי לא אמרו נואש וקבעו לשבוע זה עוד פגישה עם הרב וילשאנסקי (אני יעדכן כאן כשאדע על עוד התפתחויות), אבל בכל מקרה ייתכן מאוד שחב"ד לבסוף תאפשר לר' יום טוב סבח להתמודד בראש הרשימה ולראשות העיר.

 מה שמעניין וגם קצת מוזר בכל הסיפור כאן הוא שעד שיש סיכוי למועמד חרדי ובמקרה הזה אברך חב"די, עסקני חב"ד הם אלו שמונעים ממנו את התפקיד, (צריך להבין שלמעלה מ50% מהעיר אנשים שומרי תומו"צ שמשוועים לראש עיר דתי) איך אומרים, הפוך על הפוך...

תגובה 1:

  1. משה אוחיון דיקטטור מושחת, יו"ט סבח אמר או ראשות עיר או כלום, ואין סיכוי שהוא ימשיך להיות הפודל שלו שיביא קלות ושאוחיון אח"כ ימשיך לזלזל בו ולקחת את הכבוד והתהילה על חשבון מי שפעל מאחורי הקלעים. ולכן אוחיון מחפש מישהו שיהיה מס' 2 שלו, הוא הציע להרבה הרבה אנשים שיש סיכוי שימשכו עוד קולות שלא מהמגזר החבדי, אבל בינתיים אף אחד לא מעוניין בתפקיד כל עוד אוחיון השחצן שם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.