רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 3 ביוני 2013

מלחמה קשה בין בניו של ר' ישראל מויזניץ ר' חיים מאיר חזר לאמריקה בעקבות אחיו הגוזל את הציבור בעפולה ר' ישראל נקלע למצב מטורף ומסובך ואינו יודע איך לצאת מזה

ככה זה שהילדים משתלטים כל אחד בונה לעצמו קבוצה ועסקים משלו, האינטרסים מנוגדים ובסופו של דבר הקהילה סובלת והאדמו"ר משלם את המחיר

וויזניץ עוברת טלטלה גדולה זו תקופה ארוכה בשל מחלוקת קשה בין הגבאים ובין הבנים, כל אחד מושך לכיוון אחר ולאינטרס אחר, והדברים הגיעו עד לכדי מלחמה, ור' ישראל לא יודע איך להשתלט על בניו ואיך להרגיעם, עושה רושם כי הם אלו אשר בסופו של דבר יקברו אותו יהרסו לו את כל אשר בנה

מה קורה שם ועל מה המלחמה הפעם? אז כך מדווח חסיד וויזניץ:

המלחמה בין בניו של אדמו"ר מויזניץ ר' ישראל עולה מדרגה. בנו בכורו של מרן האדמו"ר מויזניץ ר' חיים מאיר הגר עזב היום במפתיע את ישראל וחזר למקום מושבו בניו יורק, הסיבה לכך בא בעקבות המתיחות השוררת בינו לבין אחיו הצעיר יעקב מרדכי ויד ימינו של האדמור בן ציון שטנגר. יצויין שחיים מאיר היה אמור להישאר בישראל עד לאחר הפדיון הבן לנכדו שנולד השטו"מ לבנו ליפא.
הסיבה לעזיבה הפעם הוא בעקבות זה שבשנתיים האחרונות החלו חסידי ויזניץ לקנות דירות בעפולה, ומשום מה המקום לא צבר תאוצה הן מפני הריחוק ממרכז הארץ והן משום שהאברכים לא מצאו פרנסה במקום. חסידי ויזניץ התפלאו מדעו האדמו"ר דוחף אותם כל הזמן לשם, כל מי שנכנס להתייעץ עם האדמו"ר בקשר לקניית דירה האדמו"ר תמיד המליץ לקנות בעפולה אפילו שהיה מקומות טובים יותר ומחירים אטרקטיבים יותר. בדיעבד התברר שמי שעומד מאחורי כל המזימה הזו הוא לא אחר מבנו של אדמו"ר ר' יעקב מרדכי והגבאי של אדמו"ר בן ציון שטנגר, על כל דירה שנמכרת שם הם מקבלים את האחוזים שלהם וכמובן הם דואגים שלא יהיה אפשרות לרכוש לבד דירות רק דרך הנציגים שלהם, בטענה שהמתווכים לא יוכלו לעשות קרטלים על חסידי ויזניץ במקום.
לאחר שהתברר העניין לבנו בכורו של האדמו"ר הוא החליט לשים לזה סוף. בחודשים האחרונים הוא בא בדיני דברים עם העסקנים שפועלים במרץ שלציבור החרדי יהיה דירות בר השגה בהר יונה, וכפי שידוע שיש כמה וכמה חסידויות שנענו למיזם הגדול הזה וכבר רכשו אפילו דירות. חיים מאיר הצליח להשיג דירות במחירים אטרקטיבים בהר יונה וכמובן ששם יגורו קהל גדול מהציבור אזי תהיה פרנסה וכל מה שקהילה צריכה.
וכמובן שליעקב מרדכי ובן ציון שטנגר זה לא מצא חן זה יהרוס להם עוד מקור של פרנסה, והם עושים את כל המאמצים לטרפד את העניין הזה.
ביום חמישי האחרון התרחשה דרמה של ממש בבית האדמו"ר מויזניץ, הבן חיים מאיר ובנו ליפא יחד עם נהגו של חיים מאיר הגיעו לבית האדמו"ר ובקשו מהאדמו"ר להצטרף אליהם כי הם נוסעים להר יונה ורוצים שהאדמו"ר יראה את הנעשה במקום, מיד נודע הדבר ליעקב מרדכי תוך כמה דקות הופיע הגבאי בן ציון שטנגר וניסו למנוע מהאדמו"ר ליסע לשם. בלית ברירה סוכם שיתנו לאדמו"ר ליסע אבל רק עם נהגו של האדמו"ר כי הוא עם רכב גדול יותר ואז יוכלו גם הגבאים להצטרף לנסיעה, וכך יוכלו לטרפד את המיזם הזה.
בנוסף לכך ביקש ר' חיים מאיר לשאת נאום בליל שבת לאחר התפילה בכדי לבשר לציבור על הפרוייקט של הר יונה, ומשנודע ליעקב מרדכי הוא מיד שם וטו על זה ואף הצליח לשכנע את האדמו"ר שאם חיים עולה לנאום אז הרבי יעזוב מיד את הבית מדרש, וחיים מאיר ראה שלא יצליח הוא פשוט החליט לחזור לניו יורק ואף לא ישתתף בשמחת הפדיון הבן של נכדו.

11 תגובות:

  1. שוב פעם חיים אתה מפרסם דברים לא נכונים . אני יעביר לך באימייל האישי את הפרטים המדויקים . ולעיקרי הדברים
    בעפולה דירה עולה 350000 שקל
    בהר יונה דירה הכי זולה הוא 550000 שקל
    ולכן הוויכוח הוא מאד עניני האם לשלם מחיר יקר או זול . שתיהם מקבלים אחוזים מהדירות. ולכן איפה כאן החלטתך שיעקב מרדכי עושק . אתה שוב ושוב סתם כותב וחבל . חשוב שתבדוק את הדברים אמיתי

    השבמחק
  2. עכשיו אני מבין את אביו שזרק אותו מויזניץ!! כי כל אחד משך לכיוון אחר ואביו היה צריך להחליט בין גבאיו לבנו. העדיף את המשמשים שצמודים לו 24 שעות על פני בנו... וניהיה סדר. נראה את האדמור מויזניץ עושה מעשה גבורה כאביו ואומר לבנו מאמריקה. מעתה ואילך אין לך דריסת רגל בויזניץ! רק כך יהיה סדר.. אחרת ויזניץ תחרב עד היסוד. מקווה שמנהלי החצר יראו את התגובה ויחשבו גם על זה...

    השבמחק
  3. אגב בניגוד לחסידות של מענדל - שהכותב על פניו בא משורותיה - עפולה סותרת את הר יונה, אבל לא כן אצל שורלצה, ששם יש מספיק גם לעפולה וגם להר יונה בבחינת גם לי וגם לך יהיה

    השבמחק
  4. חיים אנחנו מתחננים אליך אל תרפה מהשטנ(ק)גר הזה הוא הורס כל חלקה טובה בויזניץ הוא שופך דמים של הרבה אנשי שלומינו עם חיוך רחב תעשה הכל שיורידו אותו מהגבאות תביא אלינו את האביב החסידי (בלי אלימות)
    אני מתפלל כל יום שרבינו יאיר עיניו וישלח אותו לגלות 18 שנה כמו ששלחו את מוזס בזמנו אפילו הערשל כץ בזמנו לא היה כזה מושחת...

    השבמחק
  5. כל הפרוייקטים הם אותו דבר! אם זה הר יונה או עפולה או גבעת זאב או חריש או נצרת עילית או קרית גת או בית שמש של הקנאים או רכישת קרקעות של יהודה סילמן או שזה יהיה כל פרוייקט אחר.... כבר שנים על שנים שמבלבלים את המוח לכולם פה הכי זול פהכי זול פה סבסוד ופה סבסוד... שום דבר לא מעניין! לך תקנה דירה בסין כי שם אולי הכי זול.. ותגור רחוק..
    אני קניתי בבני ברק במרכז להכל נגיש להכל עיר שוקק חיים 24 שעות. באיזורים האחרים הצימצום נראים על פני הילדים.. ובפרט על כל האברכים השנוררס מאשדוד וברכפלד וקרית ספר..
    יאללה.. נמאס לכתוב על זה..

    השבמחק
  6. הלוואי שמכאן תצא הישועה לויז'ניץ, אך למרבה הצער החסידים מיואשים ובטוחים כי הגבאי הזה ישאר לנצח צמוד לאדמו"ר ויורה לו מה ואיך לעשות, לא נעים אבל זה מה יש.
    בושה וחרפה, ובפרט שהכל מתנהל עם חיוך זדוני שכביכול הוא חבר של כולם ורק רוצה להיטיב.
    הלוואי שיצליחו להפרידו מהאדמו"ר ועדיף כמה שיותר מהר.

    השבמחק
  7. מי מסדר לר' ישראל את הגבות? וצבע !

    השבמחק
  8. אנשים כבר מיואשים מהשטנקר הזה ומקובי המוביל די לגזענות דיי להסתה תנו לרבי חופש פעולה אל תעמדו בדרך על כל דבר תראו איך שויזניץ תפרח. אנשים קיוו שמאז ההנהגה החדשה הכל יתחלך אבל אז בא השטנקר והקובי המוביל והפכו את הקערה על פיה אנשים כבר נמאס להם לבוא לטישים אנשים כבר פחות באים ליארצייט ושבתות הם דוחפים את כולם בכח לדזיקוב בלית ברירה הרבה יעזבו את רבינו הגדול וליכו לדזיקוב דבר שלא רוצים לעשות אבל אם המובילים ימשיכו להוביל אותנו כמו בהמות ככה זה יהיה.. ראו שטנקר וקובי הוזהרתם... יהיה בסוף מהפכת האביב ה(ערבי) החסידי בויזניץ וד"ל כמובן בלי אלימות להיפך מדתעכם אנחנו נעיף אותכם בדרך התורה

    השבמחק
    תשובות
    1. דריי נישט און קאפ יולכו לכל המקומות ורק לא לדזיקוב מה לעשות ואין שם טיפת מזל? אפ' שהאדמןר מדזיקוב צדיק אבל הסובבים ש אפעס נישט אייאיי.

      מחק
  9. מה קרה באמת שהאדמו"ר מויזניץ הפסיק ללכת לאירועים עם הרשיל כץ , והוא מסתובב צמוד עם שטנגר וגרינברגר, האם זה לא קשור להנ"ל?

    השבמחק
  10. זה מזכיר לי כל מיני מדינות שהתושבים המעריצים את הוד קדושתו העריץ, וכששום דבר לא מסתדר מאשימים את העוזרים, השמשים, הגבאים, ומה עם הוד רוממותו המלך היודע הכל, החכם, זרע לקדושים????

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.