רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 6 ביוני 2013

נציג חב"ד בעיריית צפת ר' משה אוחיון התחיל בקמפיין בחירות על חשבון כספי העייריה והאזרח הקטן משלם המיסים

מאת: צפתי

לפני מספר שבועות קיבלו כל חברי המועצה בעיריית צפת חוזר מיוחד ממנכ"ל משרד הפנים לקראת הבחירות ובו הנחיות מיוחדות, המותר והאסור למתמודדים ובמיוחד לחברי המועצה וראש העיר בתקופת בחירות, כאשר תקופת הבחירות נחשבת כל 6 החודשים לפני יום הבחירות, דהיינו החל מחודש אפריל 2013  ועד אוקטובר 2013. ובחוברת שנשלחה מופיעים איסורים רבים המותרים בתקופת 4.5 שנות כהונתו אך אסורים בחצי השנה האחרונה לכהונתו. ובחוברת מוזהרים חברי המועצה במפורש שעליהם לקרא את ההנחיות והאיסורים בעצמם ולא להסתמך על יועצים למיניהם ונאמר להם שאי קיום ההנחיות והאיסורים זאת עבירה פלילית שהעונש עבור עבירות בחירות הם עד חצי שנה. כאשר ההיגיון מאחורי האיסורים הרבים הם שראשי הערים ומחזיקי התיקים והתקציבים לא ינצלו את משאבי העירייה לטובתם בתקופת הבחירות ויקבל יתרון על המתמודדים האחרים שאינם יכולים גם לנצל את משאבי העירייה.
 
דוגמאות לאיסורים על חברי המועצה בתקופת בחירות
בין האיסורים הייחודיים שתקפים רק לתקופת הבחירות לדוגמא: אסור לראש העיר ולחברי המועצה לפרסם את תמונתם או את שמם ע"ג שלטים המבשרים על פרויקטים עירוניים, אסור ששמם ותמונתם יתנוססו במודעות של העירייה, יש מקרים שאסור לראש העיר ולחברי מועצה לנאום באירועים חגיגיים בפני קהל ללא אישור היועץ המשפטי, יש אירועים המוניים לדוגמא הופעות אשר בשגרה אין בעייה שהעירייה תפיק אותם, אך בתקופת בחירות צריך לקבל אישור מהיועץ המשפטי ואל תתפלאו אם יהיו אירועים שהעירייה תרצה להפיק וועדת הבחירות המרכזית לא תאשר אותם

שמו של חבר המועצה נציג חב"ד ר' משה אוחיון מופיע על שלטים בניגוד לחוק הבחירות ועבירה על חוק הבחירות מוגדרת עבירה פלילית
בימים אלה הפיק ר' משה אוחיון לוגו (חב"ד למען הקהילה) והוא מתנוסס ברחבי העיר בראש כל מודעה שרק קשורה לחב"ד (ביה"ס, תיכון, גנים, בית תבשיל, הופעות ואירועי תרבות וכו') ושמו ותפקידו של חבר המועצה מופיע במפורש למרות שהדבר אסור ע"פ חוק הבחירות.

מה קורה כאשר ראש עיר/חבר מועצה עובר על חוק הבחירות?
כאשר ראש עיר או חבר מועצה עובר על חוק הבחירות, בדרך כלל אחד המתמודדים או כל אזרח, מגיש תלונה לוועדת הבחירות המרכזית שבראשה עומד שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, בדרך כלל יורה השופט לראש העיר להסיר את כל השלטים שהוא מופיע בהם או לכסות עם מדבקה את שמו ותפקידו תוך פרק זמן של מספר ימים (בדרך כלל 7 ימים) ואם חבר המועצה לא ביצע זאת אז מגישים תלונה נגדו על ביזיון בית המשפט והשופט מורה על פתיחת הליכים פליליים נגד ראש העיר שהעונש המקסימאלי הוא 6 חודשי מאסר וקנס.
 
האם חבר מועצה חייב להסיר את שמו ותפקידו גם משלטים ישנים?
התשובה היא חד משמעית כן, גם מודעות שיצאו לפני שנתיים וכיום מחולקים, וכעת התקופה היא תקופת בחירות וגם לגבי שלט ישן, מחוייב חבר המועצה להשמידו או לכסות במדבקה
 
 
להלן דוגמא שנדונה בימים האחרונים בפני שופט ועדת הבחירות המרכזית
 
השופט קבע כי ראש עיריית חדרה יסיר את שמו מכל השלטים הישנים והחדשים.. הקשורים בבניית פרויקטים ואירועי עירייה
http://www.bechirot.gov.il/elections19/heb/law/Decision09052013.pdf

לבינתיים הוגשה תלונה נגד ר' משה אוחיון ודבר לא נעשה בנידון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.