רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 3 ביוני 2013

יחסי הרב עובדיה יוסף לרבי מליובאוויטש

לכבוד ר' חיים שאולזון.
בענין כתבותיך אודות הרב עובדיה יוסף. שאף העזת להטיף לו מוסר על כפיות טובה.
איני יודע מה ראית לשטות זו, לכתוב נגד קדוש ה'. ובכל זאת, אם יש בך את היושר, אשמח אם תפרסם דברי.
למען אמיתות ההיסטוריה.
מרן שליט"א, טען מאז ומעולם, כי לא מדיחים רב מכהן. זאת עוד לפני שהרבי מליובביטש אמר כן. זאת הסיבה שהוא לא הגיש מועמדות נגד הרב נסים בשנת 64. לידיעתך!
לאחר מכן הו אהאריך בזה בתשובה ביביע אומר חלק י', ושם הוא כותב שלדעתו אסור להדיח רב. והוא לא מזכיר את דברי הרבי. לאחר מכן, הוא מביא את תשובת הרב אלישיב, שטען שבנדון המסויים ההוא, יש להדיח את הרב נסים ולהציג מועמדות נגדו.
אז הרבי התנגד לכך. אך הרב עובדיה לא התחשב בדעתו. גם הגר"מ פינשטיין, והבאבא סאלי ועוד, כולם אמרו לרב עובדיה להגיש מועמדות. ויש על זה מכתבים והדברים ידועים. (למרות שהרב שמחה עלברג טפטף שאסור לעשות זאת).
לאחר מכן מרן שליט"א בא לניו יורק. והרבי לא רצה שהוא יגיע אליו עם גלימה, אלא עם פראק. והוא הודיע לשליח שהוא אינו מעוניין להגיע כלל. היו ביניהם חילוקי דעות קשים בענין שטחים תמורת שלום כידוע. וזה היה יסוד המחלוקת.
לאחר מכן בתשמ"ט, אמר הרב עובדיה שהרבי הוא אדם גדול, רק יש לו טעויות. ועם כל הכבוד לכבוד הרב שאולזון, מותר לרב עובדיה לחשוב אחרת מכבוד הרבי. גם מה שכתבת שהרב עובדיה ציטט את הרבי, זה פשוט קשקוש מקושקש, לא היה ולא נברא. לא להדיח רב, זה הלכה ברורה, ולא צריך בשביל זה את דברי הרבי.
גם מה שכתבת על כפיות טובה וכו' וכו'. הכל חלום בלהות. שהרי הרב עובדיה תמיד היה קרוב לגדולי האדמורי"ם, והיה ידיד נפש של האדמו"ר מקלויזנבורג הקודם, ושל אחרים. הוא הלך עם הרב שך לטובת הספרדים, ותו לא מידי. הרבי גם לא נלחם לטובת הרב עובדיה, לא יער ולא דובים. לא היה ולא נברא ולא משל היה.
כידוע לך הרבי התעקש ששמו של הרב עובדיה ישאר בהערה הידועה בה הוא מביא את דבריו. כי לא ראה היתר שיצאו נגדו. ודלא כפי שאתה נוהג.
דרך אגב, הרב גורן היה גם היה אצל הרבי, פעמים רבות, לאחר שנבחר כרב ראשי. וכל הדברים שהובאו אצלך אינם נכונים.
לגבי כל כתבותיך נגד אריה דרעי. לא יודע מה יש לך נגד היהודי היקר הזה. מרן הרב עובדיה החליט להחזיר אותו לראשות ש"ס מטעמים מאד ידועים וברורים. ולא בגלל איומים ושאר ירקות. רק אריה מסוגל לחולל את השינויים הדחופים בתנועה (ואולי גם הוא בעצם מתקשה לעשות זאת). אריה דרעי הוא איש שעולם התורה חייב לו רבות. ולא מובן איזה היתר יש לך להכפיש אותו בשם שליחות כלשהי.
בכל הכבוד,
(השם במערכת)

4 תגובות:

  1. חיים אם הרב יצחק יוסף מגיב לבלוג שלך סימן שאתה ענק באמת. וכל הכבוד לך שאתה לא מתבייש לחזור בך ולהביא את הדברים של מבקריך. מעטים בדור הזה מסוגלים למה שאתה מסוגל. התשובה של הרב יצחק יוסף נראית אמיתית ואני יודע שהרב עובדיה מעריץ גדול מאד של הרבי מלובביץ' כמו גם הרב יצחק יוסף.

    השבמחק
  2. חבל שהרב דרוקמן נגד הרב עובדיה יוסף. בושה וחרפה.

    השבמחק
  3. זוהי אחת הטעויות הגדולות של אנשי חב"ד: התתעלמות הגורפת מרבים אחרים ומדעותיהים. לא שמעתם אף פעם על בית שמאי ובית הלל? על רבה ורב יוסף? ובדור האחרון האם לא היו מחלוקות בין גדולי ישראל?

    מאז ומתמיד היו דיעות חלוקות בין רבנים. אסור לחיות בבועה. זה לא בריא לאף אחד.

    אגב, שמעתי מחסיד חב"ד שהאדמו"ר ציין את הספר יחווה דעת בספרו , והמדפיסים של חב"ד , כמו החסידים השוטים שבכל הדורות, השמיטו את דברי הרב עובדיה, והאדמו"ר מחב"ד הורה להדפיס את הכל מחדש עם הציטוט מהספר של הרב עובדיה.

    חוץ מזה שהרב וולפא כותב בספר "שמן ששון מחביריך" בערך על הרב עובדיה שכשהרב הגיע ללונדון הרב מחב"ד הורה לרבני חב"ד להקביל את פניו ואמר שזה "כבוד התורה".

    השבמחק
  4. זה היה באיטליה, שהרב עבודיה הגיע לשם הורה הרבי לשליח שם הוא הגאון הרב גרליק שליט"א לקבל את פניו בכבוד מלכים.

    כן ראיתי בכמה וכמה תשובות של הגאון הרב עובדיה שמזכיר את כ"ק אדמו"ר הרבי זי"ע ודעתו להלכה בספר שערי הלכה ומנהג שהוא ליקוט ממכתבי הרבי בעניינים הנוגעים למעשה. (ואילו מכל סדרת שיחות הרבי אינו מזכיר כנראה בגלל שהם כתובים יידיש, אף שכידוע לכל בר בי רב מלאים הם בחידושים על דרך ההפלגה בכל חלקי תורה"ק), וחבל, כי הרב עובדיה הואחד בדרא בבקיאות בתורה"ק, ומנעו ממנו בר בכך שהדפיסו השיחות קודש ביידיש. ואולי כדאי שיתרגמו ויביאו לו ללמוד בהם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.