רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 27 ביוני 2013

מליץ יושר - אדמורי"ם ורבי'ס בימינו

מאת חסיד פשוט

אתה כותב רבות על אדמו"רים מושחתים כאלה ואחרים, ומבלי להיכנס לשמות וודאי שיש כאלו כי הם בסך הכל בני אדם ובני אדם יש טובים ופחות, אבל לדעתי התמונה שאתה מציג על אדמו"רים הינה מכלילה במקרה הטוב ומעוותת במקרה הפחות טוב (זה אמנם נובע מהאופי של הבלוג הנועד למנוע שחיתות וטרור ולאו דווקא לספר מעשים טובים אך התמונה המצטיירת הינה שונה מאוד מהמציאות).

אני חסיד של אדמו"ר מסוים בעל חסידות בגודל ממוצע (אמנם לא מאלה שאתה כותב עליהם רבות) לא נולדתי לחסידות ומשפחתי הצטרפה אליה לפני שנים. בכל השנים זכינו ליחס חם מהאדמו"ר והקהילה וממש הרגשנו בבית אבל זה אינו העניין. בתקופה הזו הרבי יוצא לנופש בחו"ל ותמיד נשמעים הקולות מדוע הם מנקרים עיניים? בזכות מה הם מרשים לעצמם כזו רמה? וכו' וכו'

אז הנה כמה עובדות הרבי מקבל קהל כל יום עד 3-4 לפנות בוקר (וזה כמובן לאחר שעות לימוד וכו' לפנה"צ) דלתו פתוחה בפני כל אחד בכל נושא חסיד וליטאי כספרדי ומזרוחניק, ומדובר כאן יום יום בכל ימות השנה כמעט ללא מנוחה יש לכם מושג איזו עבודה קשה זו? מעבר לשעות השינה המועטות עצם העבודה לשבת עם אנשים מכל הסוגים להקשיב להם ולתת לכל אחד עצה המתאימה לו זוהי עבודה מפרכת שמעטים מסוגלים לה וכי לא מגיע לו מעט מנוחה?

 ואדרבה אכן כמה שנים ניסו לנפוש בארץ וזה לא הצליח כי אנשים הגיעו לכל מקום בו היה ובשונה מאדמו"רים מסוימים אין הוא מסוגל לנעול דלת בפני אנשים ולומר אין קבלת קהל ולכן המנוחה היחידה האפשרית היא בחו"ל לשם לא מגיעים הרבה. וגם שם הפקס והטלפון תמיד זמינים. ואני מאמין שהוא אינו יחיד בדורו אלא רוב אדמו"רים נוהגים כמוהו, ולעניין אחר לא מזמן היו לי קשיים כלכליים ונכנסתי להתייעץ במהלך השיחה הוא שואל אותי לכמה כסף אני זקוק, ולמחרת קיבלתי את כל הסכום ב"הלוואה" עד שירחיב בלי בכלל לצפות לדבר כזה ועד כמה ששמעתי ממש איני היחיד, פעם אחת היו קשיים מסוימים וזוגתי  הייתה מאוד לחוצה נכנסנו אליו יחד והוא דיבר איתה שיחה שלמה ויצאה רגוע ושמחה. איני בה לספר כאן מופתים כי אלו לא מופתים, זוהי העבודה היומיומית של אדמו"רים רבים. בכוונה לא ציינתי במי מדובר כי אין לי כל עניין להאדיר מישהו מסוים אלא פשוט להראות את המציאות כפי שהיא אצל רבים וטובים.  

אשמח אם תפרסם 
תודה.

2 תגובות:

  1. תגידו לחסיד הזה שלא צריכים טובות מהאדמו"ר שלו. שלא יעשה טובות לקבל אנשים כל היום וכל הלילה ולקחת כספים של משלמי מיסים לבזבז על עצמו ועל "מוסדותיו" הנקלים. מוחל טובות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תגידו לאנונימי הזה שאף אחד לא זקוק לא ולא לכספו ואדרבה שייתכבד ויישב בביתו ויוציא מיציו לעצמו. והמרירות והרוע היוצאים מדבריו מלמדים שאכן לא לאדמו"ר הוא זקוק אלא לפסיכיאטר.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.