רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 7 ביוני 2013

רבי יואל נגד רבי יואל - רבי יואל מליובאוויטש מיישב דברי רבי יואל מסאטמאר






אור חדש
קנאות באספקלריה תורנית סאטמאר וליובאוויטש
אגרת מענה חכם
היא כתיבת החכם הכולל השלם
הגאון החסיד מו"ה רבי יואל כהן שליט"א
המשפיע והחוזר של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זצוקללה"ה

האמת כבדה על כן נושאיה מעטים
ה"ה שתי איגרות אשר נכתבו לפני עשרות שנים בימי הרעש והמולה ומהומה רבה עת אשר במעטה שחור של קנאות נפגעו ביריה המונית אלו שאינם מקבלים עליהם מרות בעלי דעת שיטת והשקפת קנאית סאטמאר, כפי ראותם כחכמים בעיניהם בעיונם בספר ויואל משה וקונטרס על הגאולה ועל התמורה.
ומענה חכם הוא אגרת ביקורת על בעלי השיטה וההשקפה הלהן, מתוך בירור וליבון בהספרים ויואל משה, ועל הגאולה ועל התמורה. אבל בכל הכבוד כנכון וכראוי לו.
והקורא את האיגרות בשלימותן יפתר לו שאלות של רבים.
א.      האים השיטה וההשקפה הלהן, הריהן כמשפט או בהגזמה והפרזה?
ב.      האם מעשה רב של כ"ק אדמו"ר מסאטמאר זצוקללה"ה בעמ"ח הספרים ההם, משתווה כפי השיטה וההשקפה?
ג.       מידת קנאות של סאטמאר, ומידת קנאות של ליובאוויטש, איזו מהמידות הקנאות ממצה את הדין כנפסק בהלכה, או בהשקפת דעת אנוש
ד.      איזה דרך מקרב את ישראל להקב"ה ולתורתו ולמצותיו.
הקורא את האיגרות דבר דיבור על אפניו יזכה לדעה, ודעה קנית מה חסרת, דעה חסרת מה קנית. וכעוף ידבק למינהו, כן האמת למבקשיה.
עוד ניתוסף בסוף האיגרות, מכתב תשובה מהגאון הרב הצדיק מוה"ר רבי מרדכי רוקח גאבדק"ק בילגוריי זצ"ל אל האדמו"ר רבי יעקב יוסף טווערסקי מסקווירא זצ"ל במענה דעת קדשו של אחיו האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זצ"ל בנידון דידן, הן בנוגע הלכה למעשה, והן מטעם ההשקפה בהשגחה העליונה ית', כי הקב"ה פתח שערי ארץ-הקודש ת"ו, בימים ההם בעת שננעלו השערים לנדודים שרידי חרב. וכמו"כ תשובת האדמו"ר מבעלזא זצ"ל בנידון אל האדמו"ר רבי יוסף יצחק מליובאוויטש זצ"ל ע"י חתנו של האדמו"ר מליובאוויטש ה"ה הגה"צ מוה"ר רבי שמרי' גורארי' זצ"ל.
וכמו"כ קריאת האדמו"ר מבעלזא זצ"ל למען החזית הדתית המואחדת בחודש טבת תש"ט, ורצוף לה חתימת ידו של האדמו"ר בעל הבית ישראל מגור זצ"ל. וכן קריאת גדולי התורה למען רשימת החזית הדתית בחודש תמוז תשט"ו. וכן שתי תשובות בנידון דידן מהרהגה"צ מוה"ר רבי בנימין מנדלסון גאבדק"ק קוממיות זצ"ל, תשובה אחת לפום שיטת ההתבדלות ע"פ דרך החת"ס, ובה מזכיר שאכן אף נשא ונתן עם האדמו"ר רבי יואל מסאטמאר זצ"ל וכו', ותשובה השניה בה מצהיר את דעתו של מרן הגאון החזו"א זצ"ל.
נ"ב המעוניין בכל הנוגע אל האגרת מענה חכם יתקשר: 
  manachocham@gmail.com

 לקריאת הקונטרס הכנסו כאן: http://bektzara.blogspot.com/2013/06/blog-post_2663.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.