רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 17 ביוני 2013

אחרי תשע שנים - מפלת המשיחיסטים

מאת: שפוי

בדיוק בשבוע שבחב"ד חוגגים את 'חג הגאולה י"ב בתמוז', וכמה ימים אחרי יום ההילולא ה-19 של הרבי, מקבלים חסידי חב"ד בארץ ובעולם את הבשורה הטובה, כי השפיות גברה על הקיצוניות.

לאחר מאמצים כבירים לנסיון הפיכה, וכל התותחים הכבדים שהאנרכיסטים \ משיחיסטים השתמשו בהם, התקיימה האסיפה המיוחלת.
אל האולם שהוכן בכפר המכביה הגיעו ובאו כל חברי העמותה של 'אגודת חסידי חב"ד', הארגון הרשמי הבכיר של תנועת חב"ד בישראל, וברוב מוחץ בחרו באהרונוב להיות יושב הראש של העמותה, ושל הארגון.

בכך נשמעו חברי העמותה לדעתם של חברי בית הדין של חב"ד, שפה אחד הורו לחברי העמותה להצביע בעד אהרונוב.
היה מרתק לראות את תוצאות ההצבעה:

14 חברי העמותה שהיו חברים בה עד פטירתו של היושב ראש הקודם בפסח ה'תשס"ד, הוזמנו לאסיפה.
1 מהם – דוד אבא זלמנוב בחר שלא להיות בארץ.
1 מהם – שמואל גרייזמן נשאר בביתו בירושלים, ובחר לא להגיע. השאר התייצבו.
כשהגיע רגע ההכרעה, אחרי כל הספינים והשטיקים, התעמולה והפרסומים השונים, הצביעו כך:
בעד כהונתו (המשך כהונתו) של היושב ראש הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב – הצביעו הרבנים: יוסף יצחק אהרונוב, יצחק גולדברג, יהושע יוזביץ, שמואל חפר, שמחה גורודצקי, נתן וולף, יעקב ליברמן.
נגד הצביע הרב יוסף בלוי.
נמנעו: אנשי הפלג המשיחי בחב"ד, אלו שניסו להוביל מהלך להשתלט על מוסדות התנועה, ונכשלו ב"ה. הרבנים זושא פויזנר, יוסף יצחק וילשאנסקי, שלמה רסקין, יוסף גינזבורג.

אם כן, הרב אהרונוב הוא יושב ראש אגודת חסידי חב"ד. על פי רצונו של הרבי שהורה לחסידים להשמע בקול הוראות הרבנים, וכעת יש לזה תוקף משפטי. עורך דין פיקח על כל מהלך האסיפה מטעם בית המשפט.

לנהל את העמותה נבחר ועד של חמשה: אהרונוב, חפר, גורודצקי, גולדברג, ליברמן.
מי שלוחם באהרונוב כבר 23 שנה, יוסף בלוי מקריית מלאכי, הגיע עם עמי פייקובסקי ופרנק מנלו, שני אנשי עסקים מלוס אנג'לס, שלוו בצוות של ערוץ 1 מהטלויזיה, וניסו לחולל מהומה, בתואנה שיש להם תביעה עסקית נגד אהרונוב. חברי העמותה התעלמו.

בתום האסיפה הכללית, ישב ועד העמותה לישיבה מיוחדת, במהלכה אישרו להרחיב את מספר חברי העמותה, והוסיפו את הרבנים: ישראל ברוך בוטמן, מנחם מענדל גרונר, יוסף יצחק חיטריק, בנימין ליפשיץ, יוסף יצחק פיקרסקי, נפתלי רוט. כולם כמובן, אנשיו של היו"ר החדש אהרונוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.