רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 26 ביוני 2013

כך תתפלג חב"ד בהצבעתה לרבנים הראשיים

מאת חב"דניק

לחב"ד 15 נציגים בגוף הבוחר. חב"ד למעשה תתפלג בין שלשת המועמדים האשכנזים שגם למעשה יכריעו את גורל הרבנים הספרדים. קבוצת בלוי תצביע עבור הרב סתיו והמועמד הספרדי עליו ימליץ הרב עמאר. למעשה הרב סתיו כבר התחייב שהרב שויכה יכהן כרב העיר קרית מלאכי במקום הרב פינטו שכיום מכהן כרבה של אשדוד. הרב שויכה הוא חסיד חב"ד. הרב יוסף בלוי גם לו יש שני נציגים בגוף הבוחר חתן ובן  ופחות עוד שלשה ניגים שישמעו לדברו של בלוי שיש לו גם השפעה גדולה מעבר לחב"ד ולכן סתיו צריך אותו.
הרב בלוי כיום ממונה על המועצה הדתית בקרית מלאכי מטעם הרב פינטו והדיל כאן שהרב סתיו ימנה בתוך חודשים את הרב שויכה לרב העיר מה שמקובל גם על הרב ירוסלבסקי.
מנגד יש את הרב יוחנן גור אריה ופנחס אלטהויז שהם תומכים בנציגי הרב עובדיה יוסף ובעיקר בבן אברהם יוסף הרב של חולון. לאלטהויז יש נאמנות כפולה כי מצד אחד הוא מחוייב לדיל שאברהם יוסף ירוץ אבל מאידך הוא איש של עמאר כל השנים והיה פועל למענו בגיוס כספים ועוד כמה פרשיות.
אולם אלטהויז הודיע לדרעי שבכל מקרה הם הולכים עם הרב עובדיה ולא עם עמאר. בדיל של הרב עובדיה נכנס ככל הנראה דוד לאו שמקובל על הפלג החרדי האשכנזי.
מנגד יש קבוצה שלישית בלתי מזוהה שיתמכו ברב יעקב שפירא והרב שמואל אליהו בגלל ההערכה שהיה לרבי, כלפי ר' אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו. יצוין שאלו שני הרבנים הראשים בתור רבנים ראשיים שהרבי מליובאוויטש הסכים לקבלם ליחידות בחדרו, לאחר שסירב לקבל את הרב עובדיה והרב גורן בתור רבנים ראשיים. לפחות שליש מחברי הגוף הבוחר של חב"ד אמרו שיצביעו עבור הרב שפירא שגם מרושת חזק עם שלוחים בעולם ותורמים שלהם שיפעילו לחץ כבד שחב"ד תתן את התמיכה בשפירא. גם המליונר החב"די מאיר זיילר שנחשב למקורבו של הרב מרדכי אליהו מתגייס להביא לבחירת הרב שמואל אליהו.
הרב של כפר חב"ד עדיין מתלבט בין דוד לאו לרב שפירא.
לפי כל הבדיקות חב"ד למעשה תתפלג באופן שווה בין השלושה.

4 תגובות:

  1. חב"ד תתפלג בין 2 ולא בין 3 כי אין מצב שמישהו חבדניק יבחר בסתיו הרפורמי (אולי יהיה אחד שיצביע סתיו שזה יוסל בלוי אבל כידוע הוא לא נחשב חבדניק שהרי הרבי זי"ע הוקיע אותו מחב"ד והוא מוחרם ומכונה “מדיני")

    השבמחק
  2. בושה וחרפה אם רבני חב"ד יצביעו לרפורמי המתיר צפייה בסרטי תועבה אז הם לא טובים ממנו והרב שך צדק לחלוטין שלחם בהם.

    השבמחק
  3. משה גלבשטיין בדיל של עמאר הוא נאמנו של הרב אשכנזי. לפי המידע הוא יצביע סתיו.

    השבמחק
  4. כציוני דתי , אינני מבין איך חב"ד שוקלת אפילו לתמוך בדוד סתיו,שלאחרונה באופו ציני, הפך חב"דניק...
    האם דעתו על הגיורים - (ראו יוטיוב) מקובלת על רבני חב"ד?
    שלא לדבר על ספרו שמתיר צפייה בסרטים ועצימת עיניים בקטעים בלתי צנועים.
    אני מקווה שהיח"צנות, הלוביזם,וההבטחות אם ניתנו, לא יסמאו עיניכם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.