רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 6 ביוני 2013

המאבק על הבית בקראון הייטס - הכסף קובע

 לכבוד הרב חיים שאולזון שליט"א
 
ראיתי את הויכוח והמכתבים שפרסמת של הרב חיים שאול ברוק והרב לעוין בנוגע לבניין שסמוך ל-770 והנושא הכספי למי למכור את הבית. כמי שרואה את עצמו ניטראלי לחלוטין במאבק הזה אני קובע חד וחלק הכסף קובע. ישלמו יקבלו לא ישלמו לא יקבלו. כל מי שמנסה להציג את עצמו כאן אידיאולוגי הוא שקרן ואני לא מאמין לו.
 
הויכוח בחב"ד אינו אידיאולוגי זה בעיקרון מאבקי שליטה כמו בכל חצר ולא קשור לנושא המשיחיסטי. קח למשל את הרב ברוק הוא הלך עם כיפת 'יחי' גם אחרי ג' תמוז והוא נדמה לי היה הראשון שהגה את הרעיון ללכת עם כיפות יחי ואני חושב שבאידיאולוגיה הוא משיחיסט יותר מהרבה משיחיסטים. כך שהיום הרב ברוק נמצא בצד השפוי זה לא קשור לנושא משיח אלא לנושא חברתי ומעמד, ואני מצדיע לו על כל עבודת הקודש שהוא עושה. מנגד תקח את הצד המשיחיסטי שם נמצא הרב יעקב חזן שהוא היה גם אחרי ג' תמוז בצד השפוי ובגלל שנזרק על ידי קרינסקי הוא מצא את עצמו עורך 'בית משיח' ומוביל את הקו המשיחיסטי.
 
ועוד נקודה חשובה. ראשי השפויים בקראון הייטס אמרו מבחינתם בצדק שאינם מתנגדים אידיאולוגית להכרזת ה'יחי' ואדרבה. רק הבעיה שזה מפריע בחוגים רבים לתרומות וכספים. אז בהחלט רואים שהצד הכספי כן משחק תפקיד ולאו דווקא הצד האידיאולוגי.
 
לכן אני חושב ובצדק שהנשוא כאן הוא נד"לני וכך צריך להתייחס אליו. כולם רואים ב-770 מקום קדוש וכל צד רוצה לזכות במקום הזה. וטוב מאד שיש ויכוח והמחירים מרקיעים שחקים כי זה רק נותן חיות למקום וכל הצדדים צריכים לעבוד קשה.  
 
ר' חיים תחשוב שחלילה לא היו מתייחסים כראוי ל-770 והנכס היה נמכר בשוויו, זה היה תעודת עניות לכל חב"ד. לכן אני גאה במאבק הזה והלוואי שזה יגיע גם לעשרה מיליון דולר. תראה בכמה מוכרים בתים מול הכותל המערבי המחירים שם מרקיעים שחקים. בית ששויו הריאלי מיליון דולר נמכר מול הכותל ביותר מעשרה מיליון דולר.  
 
שימשיכו לריב על דברים טובים ואדרבה, שכל צד יפלפל את המחיר וכולם ירוויחו מכך. אני מעודד במקרה הזה את שני הצדדים והאתגר כאן הוא מרתק מאד.  תראה כמה כבוד לחב"ד היה בכל העיתונות שהבית ליד ביתו של הרבי נמכר במיליוני דולרים וכולם רוצים לזכות בו.

2 תגובות:

  1. מה שהכי מרגיז אותי מי שעשה את כל השגעונות של המשיחיסטים זה חיים שאול ברוק ור' יואל כהן ופתאום נטשו את הספינה וברחו למשיחיסטים. ר' יואל הביא את הכרזת יחי, חיים שאול ברוק את כיפות יחי הרב דרוקמן מהקריות את יחי אדוננו בקריאת התורה ולפתי הם נעלמו. זה ממש לא יפה.

    אל תבואו בטענות למשיחיסטים אלא לחיים שאול ברוק שגם המציא את הטרור המשיחי שהיכה את הרב הכט מאילת בשבועות תנש"א כי לא היה מספיק משיחיסט עבורו.

    השבמחק
  2. חיים אתה גדול רק אתה מסוגל להטיח את האמת בפרצוף מה שכולם חושבים אתה כותב ומשפד את כולם. עליך אי אפשר לעבוד. לשאולזון קשה למכור לוקשים אידיאולגיים בגרוש. הוא מיד עולה על השקר הכל בזכות שהוא באמת פתוח לכל הצדדים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.