רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 17 ביוני 2013

וילשנסקי: מי יתן לי את ר' יואל ואנשכנו כחמור



להרה"ח חיים שי' שאולזון

בדרך כלל אני מזדהה עם דעותיו והאופן בו מנתח כל המאורעות וכו' שזה באופן נכון וכו', אך על מה שכתבת אתמול בלילה ובו שיבחת את יוסף יצחק וילשאנסקי מצפת על האחדות שעשה וכו' וכו', על כך איני יכול להסכים כלל ובהקדים:

ישנו יהודי המיוחד שבאנ"ש שהעמיד דורות על גבי דורות של חסידים, משכילים ומקושרים באופן שמסר כל חייו הפרטים עבור רבינו הרי הוא הכהן הגדול ר' יואל שי'.

במשך עשרות שנים ר' יואל היה זה שהסביר וביאר כיד ה' הטובה עליו את כל מהותו של משיח, מהותו של נשיא הדור ומהותו של רבינו. אין בדורנו מישהו שאני מכיר שיש לו תוקף האמונה ובד בבד הרחבת הדעת באמונתו והתקשרותו המבהילה לרבינו וביחד עם זה אמונה שלימה בנבואתו הברורה של רבינו הנה זה משיח בא.

באי ביתו מידי שבת בשבתו לא מפסיקים לשמוע ממנו על אמונתו הטהורה ברבי שהוא הוא המשיח שבדור וכו' וכו' והמפורסמות אין צריכים ראיה.

והנה החל מרגע פטירתו של ר' לייבל קפלן כאשר יוסף יצחק וילשנסקי הרגיש משוחרר לגמרי , הוא באופן אישי – על ידי תלמידיו כפשוט – שהרי כל דרכיו בנכלוליות מבהילה – התחיל להתנכל לר' יואל!!! ועד להרמת ידים ממש! ועד שאסר על תלמידיו להכנס לשיעורי החסידות של ר' יואל, שיעורים שהקימו דורות שלמים של חסידים עובדים משכילים מקושרים ומשיחיסטים אמיתיים!!!

שומו שמים, יהודי פרוש מכל עניני העולם שבמשך חמשים שנה רצופות מסר חייו ממש לרבינו כדי לפרסם תורתו ולהסבירה, כדי ללחום על דעותיו והשקפותיו של רבינו ולפתע פתאום בא אדם ומתחיל לשלוח ילדים טיפשים שילחמו בו.

באותם שנים חשבתי לעצמי אולי יש כאן רוח קנאות כלשהי שאינה מבחינה בין קטן לגדול וכו', ר' יואל עצמו פעם התבטא ברוב ענוותנותו "אולי הם רואים שאני לא מקושר מספיק"!

אבל לפתע פתאום מתברר שאותו יוסף יצחק וילשנסקי מעולם לא האמין בכל הכרזות תלמידיו על חי וקיים וכו', וכל ענין המשיח שלו זה אך ורק להגדיל לו במה ולהיות איש חשוב וכו' וכו' [כדברי אדמו"ר נ"ע הידועים בקונטרס החלצו רנ"ט].

וכאן הבן שואל:

היתכן שעכשיו לפתע פתאום רבני אנ"ש יקבלו אותו שהוא יהיה באגו"ח שזה מוסד רישמי של רבינו??? היתכן שאפילו ללא כל בקשת מחילה מינמאלית הוא יבוא בקהל חסידים?

הלא על אדם זה חלים כל דיני נידוי של מבזה תלמידי חכמים ואין לך תלמיד חכם בדורנו כהר"י שי'!!! הרי ענין זה הוא חוצפה שאין חוצפה הימנו: לוקחים את האיש שמאמין בלב ונפש שנשיא דורנו משיח צדקנו, וואס לעבט מיט'ן רבי'ן 24 שעות ביממה ועליו מסר כל חייו, בלי משפחה, בלי כל טובות הנאה כלשהן ומשפילים אותו בראש כל חוצות בקריאות גנאי וכו' וזה ששולח את תלמידיו לעשות זאת מתקבל על ידי ר' חיים שאולזון כגיבור האיש שעשה אחדות?

אתמהה!

על איזה אחדות בכלל מדובר כאן, אין זה אלא אחיזת עינים של איש נבל ממש שעושה מלאכת ה' רמיה, מצד אחד מתנהג כאילו בקנאות אבל הוא בעצמו אינו מאמין כלל בכל אמונות תלמידיו ואנשיו.

לולא דמסתפינא הייתי אומר שמאז אביגדור עוד לא היה אדם שחילל את שם רבינו כמוהו!!!

[מילא תלמידיו והבעלי תשובה שהם מאמינים בתמימות מצד שכך הבינו בשיחות, הרי ר' יואל שי' תמיד אומר עליהם שהוא מחבבם מצד מעלת אנשים פשוטים וכו', אבל וילשנסקי הוא הרי יודע בתוכו מה תפקיד המוסדות הרישמיים של רבינו, הוא הרי יודע בדיוק את מי מינה רבינו לנהל את ליובאוויטש בשנות ההעלם והסתר ואעפ"כ הוא שולח את תלמידיו להכות ולהשפיל את האיש הכי מקושר ומאמין במשיח ה' כר' יואל?]

ר' חיים, להווי ידוע לך :

על ענין כזה אין כל סליחה ומחילה עד שיבוא בעצמו עם עשרה מתלמידיו ויבוא לאוהל הק' ויבקש בריש גלי מחילה ואח"כ יבוא הוא בעצמו עם תלמידיו לר' יואל ויבקש ממנו במעמד רבים מחילה וסליחה ויורה לכל תלמידיו שחובה גמורה להשתתף בשיעוריו הנפלאים של ר' יואל שי'!

אני פונה מעל בימה זו של ר' חיים שאולזון לכל רבני אנ"ש בכלל ולגרמ"ש אשכנזי בפרט: סורו נא מאהלי האיש החוטא הזה ויתמו חטאים ולא חוטאים ואל תתנו לו כל דריסת רגל באנ"ש עד שיודיע בשער בת רבים: טעיתי והטעתי, חטאתי והחטאתי, מעולם לא האמנתי בכל ענין של משיח ושלחתי בחורים תמימים להשפיל את המשיחיסט הגדול שבדורנו שהעמיד את כל עניני משיח באור פנימי ועמוק.

החותם בכאב עצור ובאמונה פנימית ושלימה שלא ידח ממנו נידח והבטיחה תורה שסוף ישראל לעשות תשובה בסוף גלותן ומיד הן נגאלין

א' מזעירא דמין חבריא מתלמידיו של ר' יואל שי'
כאן ברוקלין נ.י.

8 תגובות:

  1. צוואייי רשועיםםםם17 ביוני 2013 בשעה 23:50

    זה אתה עם המקרפון מבית שמש כתבת את הדברים הגאונים שרמתם מדברת בעד עצמם נכון ד"ש לך

    השבמחק
  2. ברצינות! תסתובב קצת ב770 ותבין שלא כל אידיאוט שמרים ידים זה אשמת וילישנסקי

    השבמחק
  3. ישנה קבוצה באנ"ש שציפו כי הרב ווילשאנסקי יעשה את העבודה השחורה עבורם,
    גילוי האחריות של הרב וילשאנסקי קצת הרס להם את התוכניות, הם היו בטוחים כי הוא ירוצץ עבורם את ראשו של אהרונוב, ולאחמ"כ הם ירוצצו את ראשו של וילשאנסקי וההסכם טירפד להם את המאוויים שלהם....
    הכותב שמאזכר את ר' יואל ולהבלחל"ח ר' לייבל קפלן, ומנגד את ווילשאנסקי כך ללא תואר רק מסגיר את המקום ממנו הוא מדבר...
    דווקא פוסט שכזה מראה את גודל האחריות שיש לרב ווילשאנסקי

    השבמחק
  4. הכותב לא יודע את העובדות לאשורן. הצפתים הנלחמים בר' יואל ממש עושים זאת שלא על דעת הרב וילשנסקי. ידוע לי מבפנים שהוא מנסה להלחם בתופעה זו הגורמת גם נזק תדמיתי לתלמידים יוצאי צפת. יותר מאדם אחד יוכל להעיד בפניך כי הרב וילשנסקי אף מנסה לעודד צפתים להכנס לשעורים של ר' יואל.

    לא כל מה שצפתים עושים ב770 נזקף לחובתו של וילשנסקי. אולי בעקיפין הוא אשם אך כיום הדברים יצאו מזמן משליטתו וההקצנה היא כבר תהליך שקורה באמריקה ואין בידו להשפיע עוד.

    השבמחק
  5. סתם טיפש. על מה יש פה לענות בכלל

    השבמחק
  6. קצת סדר בדברים.

    א. אין כזה דבר וילשנסקי לא שולט. וילשנסקי הוא חמקמק וערמומי. אם הוא היה מחליט שבחורים צפתיים צריכים להכנס לשיעורים של ר' יואל הם היו נכנסים כמו ילדים טובים. הוא חד משמעי לא רוצה שהם יכנסו.
    ב. אבל לא לשכוח משהו אחד, הכותב הופך פה את ר' יואל לאיזה צדיק תמים קדוש מעונה, ר' יואל חופר ומחטט בכל הפוליטיקה לא פחות מוילשנסקי. בואו נרפרף רק על השנה האחרונה כיצד הוא מיוזמתו מארגן ענינים בקשר לרבנות בקראון הייטס, כיצד הוא בעצמו מסית בחורים נגד משיחיסטים בשמות גנאי של 'בולשביקים' וכד'. ר' יואל מאז ומעולם חולה על פוליטיקה ועל מחלוקת והוא זה שאחרי ג' תמוז תשנ"ד הצית אש של חרחור ריב וכו'.
    כך שגם וילשנסקי וגם ר' יואל – אע"פ שאיני משווה ביניהם ר' יואל הוא גאון עולם בחסידות ומסור ונתון וכו' וכו' ללא כל ענין אישי והרב וילשאנסקי הוא בסך הכל פוליטיקאי ועסקן שגם יודע ללמוד ויש לו מחברות מלפני שלושים שנה שהוא חוזר עליהם כל שנה מחדש בשיעורים כלליים שלו. אבל שניהם לא צדיקים גדולים ולא תמימים. שניהם נהנים מהבלאגן והמחלוקת
    רק חבל על הבחורים התמימים מצפת שוילשנסקי מרמה אותם.

    השבמחק
  7. חחחחחחח...

    נסיון מדהים של הכותב לנסות לחרבש שטויות במילים גבוהות.
    אין צמד מילים אחד שמתקרב למציאות! אתה כותב שקרים ע"ג שקרים בלי טיפת בושה, זה רק מסגיר מאיזה מחנה אתה מגיע...

    השבמחק
  8. ואני הייתי מציע לקחת את הפוסט [בטעם ירושלמי הונגרי]ולהדביק אותו חזרה על הקיר במאה שערים רק שכחו את הכותרת הזדעזעי ארץ ישראל ת"ק פרסה וכו'

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.