רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 17 ביוני 2013

ח' תמוז – חג הגאולה של יוסף יצחק וילשאנסקי

מאת חב"דניק



אחרי 19 שנים שהיהודי הזה נמצא בקונפליקט עם עצמו. סוף סוף הוא יצא לחירות. הוא עשה את מה שהוא באמת חושב שטוב לו.

כדי להבין מה קרה בדיוק היום לוילשאנסקי מול בית דין רבני אנ"ש וכיצד הוא הצליח להעיף ממנו את כל הטיפוסים שנטפלו אליו במרוצת השנים, חובה עלינו לחדור לנבכי אישיותו.

יוסף יצחק וילשאנסקי נמנה על אחת המשפחות החשובות בחב"ד הן מצד עצמו וכמובן מצד אשתו. הוא מאותה קבוצה אליטיסטית שלמדה בצרפת עם כל הגברדיה הלמדנית.

כשהוא הגיע לארץ, בשנת תשל"ו. הוא לא מצא את עצמו. הרבי שלח אותו לצפת ושם הוא למעשה 'נקבר' עם קהילה בעלי תשובות הזויה לחלוטין שמיום ליום התחרפנה יותר ויותר ועד לתקופת המשיח.

וילשאנסקי שלא היתה לו כל משרה מכובדת קפץ על העגלה ונהיה ראש הקהילה בצפת. וביחד עם קבוצת הבעלי תשובה של צפת הוא התחיל עם כל מיני חכמות לנגח את הגאון ר' אריה לייב קפלן שהרבי מינה אותו לבנות את היישוב החבד"י בצפת.

אט אט שנה אחר שנה וילשאנסקי מצא עצמו מוקף בחיילים אלמוניים כולם בעלי תשובות ממשפחות הרוסות.

הוא החל לטפל בהם והם מצאו בו אבא אוהב וחכם. אך הוא לא שם לב כי בו זמנית הוא מתנתק לגמרי מכל ההוייה החב"דית, מכל המימסד השולט, מכל חבריו, מכל מה שהוא באמת רוצה היה להיות.

וילשאנסקי נגרר אחרי המשיחיסטים והתחיל להצהיר שהרבי חי וקיים. הוא פשוט סיפק לחייליו הבעלי תשובה את הסחורה שהם ביקשו.

אך בקרב בני משפחתו הקרובה הוא הביע מורת רוח מהאנשים שהוא מוקף בהם בלי רצונו. הוא החל לקנאות באליטה השולטת, בחבריו משכבר הימים שהגיעו לעמדות שליטה בכל מקום ונשארו שפויים לחלוטין, ככל שתיסכולו גבר כך העמיק הקשר שלו עם המשיחסטים הוא עשה שקר עמוק בנפשו ושיקר לכל תלמידיו. הוא בלי משים לב המליך את עופר מיודובניק והצליח להפוך את הישיבה שהקים לו הרב קפלן לישיבה הכי קיצונית בעולם שיש לה חיילים בניו יורק שמכים, קורעים, שורפים ומכלים כל דבר שלא שייך להם.

אך השנים עברו ווילשאנסקי התבגר. הוא כבר היה מסובך בעשרות ומאות פרשיות של באלגנים מטורפים ובראשם בלאגן שהוא לא רצה אותו בכלל שנקרא "חברי אגו"ח", זו פרשיה שהוא פשוט נקלע לתוך תיגרה והוא הצליח להסתכסך עם חצי ממשפחתו הקרובה ובראשם גיסו אשכנזי. מצד אחד וילשאנסקי סיפר למשיחיסטים שהוא נאבק. וכך הוציא מהם מליוני שקלים להוצאות המשפט, אבל בתוכו הבין שהוא לא בנוי לזה. הוא לא באמת רוצה את המשיחיסטים.

הוא התחיל להיות חצוי. יותר ויותר בשיחות פרטיות הוא הביע מורת רוח מכל המשיחיות. מכל הבגידה במימסד.

הוא לא רוצה את זה בכלל. הוא לא משיחיסט בעצמו. נכון הוא מאמין שהשיחות של הרבי הם קדושות, בדיוק כמו חברו הטוב יוסף גולדברג ממגדל העמק, אבל מכאן ועד לכל ההצהרות המשיחיסטיות שכל תלמידיו צורחים אותם יום יום שעה שעה הוא לא קשור לכך.

מיום ליום הוא הרגיש את הקרע בתוכו מתפצל יותר ויותר. הוא הרגיש שהוא משקר את תלמידיו ומשקר את תומכיו.

וכאן הגיע לעזרתו אשתו ששמה סוף לכל הדברים הללו. אשתו בעזרת בניה אליעזר וסענדי  שמו לאבא ווטו:

אתה מפסיק לשקר את סובביך ואת עצמך. די למשיחיסטיות. די לטירוף.

וילשאנסקי יחזור למימסד. וילשאנסקי יקבל הכרה מחבריו הותיקים.

הוא חשש כל הזמן. הוא חשש מכל המימסד המדומה שהוא הקים , הוא חשש מכל נעריו, מכל סובביו. אבל בנו אליעזר ביחד עם בנו סענדי הסבירו לו שגם כל סובביו בסך הכל שקרנים שחיים בשקר. הם כולם הולכים לאוהל ומשקרים את הבחורים ואת עצמם.

ואז זה קרה לו.

הוא עשה את המעשה שהוא לא עשה מאז שנת תשנ"ד. הוא פשוט החליט לבד! [כמובן עם אשתו ובנו אליעזר]. הוא הצליח לשכנע את יוסי גינזבורג ששקוע בחובות איומים ונמצא גם במשברים נפשיים מאז מותו הטראגי של בנו וביחד הם חתמו על העובדה הפשוטה: אנחנו לא משיחיסטים. אנחנו חלק אינטגראלי מתנועת חב"ד. אין לנו חלק ונחלה עם המימסד המישחיסטי.

די לסיוט. אין יותר משיחיסטים ואנטים. יש תנועת חב"ד והיא היחידה שושלטת בלובאביץ בישראל. חב"ד בישראל הופכת להיות כמו חב"ד בעולם.

נגמר הסיפור הזה. אין יותר בתי משיח. אין יותר התוועדויות המוניות תחת שם חב"ד והרבי. אין יותר מלחמות על הכרזות כאלו ואחרות. ובעיקר: אין יותר 2 אגו"ח. יש רק אגו"ח אחד. יש רק צעירי אגודת חסידי חב"ד אחת. כולם תחת הרב אהרונוב שליט"א תחת הקונטרול של הרב האמיתי והישר הרב אשכנזי שליט"א גיסו של הרב וילשאנסקי. וחסל בלאגן!

יוסף יצחק וילשאנסקי הקרוי על שם הרבי הריי"צ נגאל ממאסרו ארבעה ימים לפני גאולת הרבי הריי"צ.

חג גאולה שמח! לרב וילשאנסקי, לאשתו ולילדיו אליעזר וסענדי מאיטליה.

6 תגובות:

  1. וילשאנסקי משיחיסט בכל אבריו וגידיו. ראיתי אותו מתפלל למשיח וקורא לו בשמו המלא של הרבי האחרון מלובביץ'. שמעתיו כשהוא בוכה בדמעות שליש ל"משיח חי וקיים". אין ספק שהוא היה, הוא כעת, והוא יהיה לעולם מן המשיחיסטן. עוד בג' תמוז זה רקד עם המשיחיסטן מול ארון קודש פתוח! למי אתה מספר סיפורים שאולזהאן?אנחנו יודעים מיהו ומכירים אותו...

    השבמחק
    תשובות
    1. הכל נכון אבל יש אור בקצה המנהרה
      הוא עשה סיבוב 180 מעלות, ורגע האמת ניצח, ומעתה הוא יתחיל לתקן.
      ומי שמאמין שאפשר לקלקל, מאמין שאפשר לתקן.

      מחק
  2. כעת אפשר לגלות את הסוד האמיתי!
    מדוע בית הדין של רבני חב"ד נלחם נגד הרב ווילשאנסקי?
    הנוהל בחב"ד בר"ח אלול פונים חברי ביה"ד לראשי הישיבות הגדולות בחב"ד שיתחלקו ביניהים בתלמידי שלא הצליחו להתקבל לאף ישיבה, כל ראש ישיבה עושה טובה ולוקח כמה בודדים והחלק הארי עובר אחר כבוד לצפת, בחב"ד זה ידוע שבחור שלא נמצאה לו ישיבה יש מקום אחד שלא יאמר לא לבחור וזה ישיבת חב"ד בראשות הרב ווילשאנסקי. כך עברו שם במשך השנים בחורים בעייתיים ופליטי ישיבות כשהרב ווילשאנסקי דואג עבורם לר"מ ברמה נמוכה ויחס חיובי.
    בית הדין של רבני חב"ד ידע מאז ומתמיד שכמה שהם ידרסו את ראש ישיבת חב"ד בצפת והאחריות החסידית שלו לא תתן לו לטרוק להם טלפון, אותה אחריות שניהלה אותו כשלקח את כל התלמידים החלשים והשקיע בהם וחלקם היום שלוחים וכדומה, אותה אחריות שבמשך כל עשרים השנים האחרונות שאהררונוב ואנשיו נלחמים מלחמת חורמה בווילשאנסקי מחד אבל כל אחד מעובדיו של אהרונוב שיש לו בעיות חינוכיות עם בנו מקום המפלט הוא הישיבה של הרב ווילשאנסקי.
    אותה ידיעה עמדה מול עיניו של בית הדין שידע שהוא יכול לדרוס את ראש ישיבת חב"ד בצפת והאיש ימשיך לגלות אחריות ציבורית וחב"דית!!!
    וגם כיום כשראש ישיבת חב"ד בצפת הוא הכתובת לאלפי בוגריו בכל שעות היממה בכל בעיה אישית שלהם!
    וכיום שכל! ילדיו של הרב ווילשאנסקי נושאים במשרות תורניות! (כולל חתנו האחיין של חיים שאולזון) כשילדיו מחזיקים ארבעה ישיבות נוספות חוץ מהישיבה של האב! כשעוד בן שלו מחזיק מסגרת לבנות בחו"ל,אז הקנאה הנודפת מכותב הפוסט לאחריותו של הרב ווילשאנסקי להצלחתו בבניית הישיבה הטובה והגדולה בחב"ד והישיבה שהכי משקיעה בתלמידים, ווההצלחה שלו בחינוך ילדיו והעובדה שתולדותיו כיוצא בו!!!
    שיקנא כותב הפוסט עבורי ועבור עוד אלפים מאנ"ש הרב ווילשאנסקי הוא דמות ודוגמא וגם אב רחום בעת הצורך!

    השבמחק
  3. מניין המידע שבפוסט הזה??

    נשמע מוזר מאד. סנדי משיחיסט מובהק, וגם לייזי לא ממש תומך ב'מימסדיות'. בכלל וילשנסקי הוא לא המפלצת שעושים ממנו האנטים ולא הצדיק והמשיחיסט הקיצוני שעושים ממנו המשיחיסטים.

    כל הענין הוא שהליכה עד הקצה היתה דוחפת את וילשנסקי לידיו של גדליה אקסלרוד, שהוא מזמן לא מסמפט אותו, כמו הרבה חבדניקים שלא ממש מבינים איך נפל לשורותיהם הליטוואק המשונה בוגר פוניבז'.

    "תחת הקונטרול האמיתי והישר של הרב אשכנזי"???

    אפילו בניו של אשכנזי לא יחתמו על כזה משפט. הוא עצמו מצהיר שהוא רב שאי אפשר לקנות בכסף, אלא רק להשכיר..

    אין מהפכה גדולה. מה שהיה הוא שיהיה. וודאי שיהיו 2 כינוסים בכל תאריך, ויהיו בתי משיח, ותמשיך המחלוקת, והמצב ימשיך ויתדרדר עד שחסידי חבד באמת עוד ירצו משיח...

    השבמחק
  4. להנ"ל: הכדורים הם ירוקים. לא הצהובים.

    השבמחק
  5. הפוסט מדבר בעד עצמו:
    יהודי תלמיד חכם עמקן מדהים ראש ישיבת חב"ד במגדל העמק איך קוראים לו? יוסף גולדברג! ככה קורא לו כותב הפוסט
    יהודי תלמיד חכם בעל ידיעה רחבה מאוד בקיא בתורת הרבי ראש ישיבת חסידי חב"ד בצפת, איך קוראים לו? יוסף יצחק ווילשאנסקי! ככה קורא לו כותב הפוסט
    ואיך קוראים לאדם שמסובך בפלילים? לאדם שקשרוצים לכבדו בכיבוד תורני אפשר לתת לו או לקרוא פרק תהילים או לומר ברכת כהנים, איך קוראים לו? איך קוראים לעסקן הכי חזק בחב"ד! נכון הרב אהרונוב שליט"א!!!
    הבנתם? ראשי ישיבות בשם פרטי ושם משפחה ללא כל תואר!
    ועסקן זה הרב שליט"א וללא השם הפרטי רק בשם משפחה!!!
    שירות גדול עשה חיים שאולזון שהביא את הפוסט בשלמותו.....

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.