רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 12 ביוני 2013

הנגיד, החרדים, הילדוה, והשוקת השבורה

מאת אזרח מודאג

בנאום פרידה שנשא פישר, הביע הלה חשש מההתרבות במגזר החרדי. לדבריו, תוך 50 שנה המגזר החילוני בארץ יהפוך למיעוט. 
בדבריו בנאום שנשא במרכז הבינתחומי בהרצליה, אמר הנגיד: "שיעור הצמיחה של האוכלוסייה החרדית הוא 4.2%, שמשמעותו היא כי תוך 17 שנים האוכלוסייה החרדית תכפיל את עצמה"
עוד אמר פישר: "האוכלוסיה הערבית מכפילה את עצמה תוך 25 שנה, בעוד שאצל שאר האוכלוסייה שיעור הגידול הוא 1.7% - מה שאומר שלוקח לה 40 שנה להכפיל את עצמה. אם המגמות ימשיכו - תוך 50 שנה האוכלוסייה החילונית תהיה מיעוט. זה לא יכול להמשיך". את התהליך הגדיר פישר: "בעיה דמוגרפית". עד כאן מדברי הנגיד הפורש. (מתוך אתר "כיכר השבת").
כאזרח מן השורה שעובד ומשלם מיסים כחוק יש לי מספר שאלות לנגיד:
א. פרישתך "בשיא הצלחתך" האם היא לא על רקע ה"בור התקציבי האדיר" שנשמר מהאזרחים בסודיות מדאיגה עד לאחר הבחירות?
ב. זכור לכולנו דאגתך הרבה ליציבות הבנקים עד כדי יצירת מכשולים נוספים לרוכשי דירות חדשות, האם חשבת לשאת באחריות מסויימת על חלקך ביצירת "משבר הדיור"?
ג. האם דברים קשים אלו שאתה נושא נגד הציבור החרדי המשווה אותו בתרומתו לחברה בקו אחד עם הציבור הערבי, היית נושא אותם במהלך תפקידך ולא בסיומם?
ד. כמו כן האם אתה למד מהדמגוגיה של לפיד ומנסה להתחמק מהמצב הקטסטרופלי הכלכלי, בכך שתראה אצבע מאשימה לעבר ציבור שלם, ובכך תטשטש את חלקך הרב באחריות למצב שנוצר?
ה. מה  אתה כגורם משמעותי ביותר בניהול הכלכלה גרמתם וסייעתם לציבור החרדי להשתלב בתעסוקה?
אני בטוח שאתה תוכל "לעשות לביתך" עכשיו ללא כל דאגות. אך השאלה היא איך השארת מאחוריך שוקת שבורה בנושא הכלכלי, בנושא משבר הדיור, ובתוצאה של הכנסת מאות אלפי ילדים למעגל העוני?
אני סבור שהציבור כולו (לא רק החרדי והערבי) היה שמח לשמוע ממך תשובות לשאלות אלו.

2 תגובות:

  1. אכן כפי שכתבת, בור גדול שהסתירו מאזרחי המדינה וכל חצי יום צריך לקום ולצעוק את זה בראש כל חוצות. לא לתת לאיש הזה שהרס את המדינה בשקט לעזוב כאילו הוא עשה משהו לטובת המדינה.

    השבמחק
  2. אזרח מודאג - אנא דייק.

    הבחירות הוקדמו בגלל חוסר רצונם של מפלגות להיות שותפות למהלך הקיצוצים.כולם , ממש כולם , ידעו על הבור התקציבי .לא היה שום סוד.

    הדיור הוא רק בחלקו בידי הנגיד. הבעיה העיקרית
    היא בממשלה כולה.
    הנגיד דיבר גם על האוכלוסיה הערבית וגם על החרדית ,שחלקה לא עובד.מה שאמר הנגיד
    הוא שאם אחוז העובדים ירד - לא יהיה ניתן לקיים משק ברמה שרוצים.

    מה כאן נגד חרדים וערבים ?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.