רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 17 ביוני 2013

"אין הבדל" - בין 'הפלג הירושלמי' לגור וסאטמאר



בעקבות הניסיונות להטיל חיץ בין חוגי היהדות החרדית, כשהכוונה לזלזול ששומעים בציבור על החבירה של קבוצת "הפלג הירושלמי" (באיזה פלג של ירושלים הם גרים?...) לכל מיני חוגים בציבור. כגון החבירה לחסידות גור בזמן הבחירות, והחבירה לסאטמער לצורך קיום ההפגנות, ראוי לייחד לכך דברים כדי לנסות להוקיע את הניסיון להדיר ולפלג בין ציבור החרדים לדבר ד'.
ובכן, נתחיל בחסידות גור, כידוע אין הבדלים גדולים בין הצבור שלנו אליהם, אמנם הם לא דוגלים בקידוש החיים לתורה אחר החתונה, והם גם עומדים בתור לכל ההסדרים והמסלולים של מורה חייל, שח"ר כחול, וחסידיהם היו בראש הפלוגות הדתיות בקום המדינה, כפי הוראת מרן ה"בית ישראל" – "אינז דארפען האבען אונזער מענטשען אומעטום" – כעדותו של הרב הצבאי יצחק מאיר בספרו. ואמנם הם לחמו בחירוף נפש במרן הגרא"מ שך זצוק"ל, עד שהם התבטאו באזני הרב ישראל שפיגל "לא נכניס את היטלר בעתון" – בכל מה שנוגע לאזכור שמו של מרן זצוק"ל. ואמנם הם היו הראשונים שאסרו לקיים חתונות באולמות שלא תחת כשרות הרב לנדא, בהחרמת בית הרפואה "מעייני הישועה" ואמנם הם לא במיוחד מעריכים את גדולי ישראל ויותר חשוב להם צדיקים, אבל על אף הכול בהרבה דברים הם תמימי דרך אתנו, כמו למשל החובה להצביע בבחירות שמאז ומתמיד הם קידשו את אגודת ישראל, והם חולקים על הדרך של העדה החרדית ונטורי קרתא בקיום הפגנות– ובכלל הם רואים עצמם חלק מהיהדות החרדית אז למה להרחיק אותם ולראות פסול בכריתת ברית עמם?!!....
ועתה נעבור ל'סאטמער', כידוע אין הבדלים גדולים בינינו אליהם, אמנם הם מעולם לא רחשו כפיפות קומה לרבותינו גדולי ישראל, וחוגים מתוכם ביזו, פגעו, רמסו את כבוד גדולי התורה לדורותיהם, אמנם הם לעגו מאז ומתמיד ל"חוב קדוש" של הבחירות, אמנם הם לא הסכימו אפילו להשתתף בכנס העולמי נגד "האינטרנט" שמא חס ושלום יפרשו זאת כהכרה בצבור החרדים שרואה בגדולי התורה מנהיגיהם בהשתתפות בבחירות, אמנם הם מסכימים עתה לצרף עוד חוגים להפגנה רק היות ש"הם מארגנים" זאת ולא חס ושלום גדולי ישראל שמתירים להצביע בבחירות, כפי שהיה רחמנא לצלן בכנס העולמי נגד ה'אינטרנט' . אמנם הם מעולם לא הסכימו להשתתף בשיעור "דף היומי" רק מפני שהרעיון נהגה בכנסיה הגדולה של "אגודת ישראל" בראשות גדולי הדור הקודם, וזה לכשעצמו פסול נורא, כמו כן כהמשך לכך מדירים רגליהם מכינוסי ה"דף היומי" שבאמריקה נמנו עליו כמאה אלף איש... ואמנם הם מעולם לא ראו בקידוש החיים לתורה כדרך חיים, ואמנם הם לא מכירים בסמכות גדולי התורה כמנהיגים של כלל ישראל ואמנם הם רואים בעולם הישיבות "מאדערנע בחורים" ואמנם הם הפגינו לעגו ובזו למרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל בפרשת קברות הגבעה הצרפתית. אבל על אף הכול בהרבה דברים הם תמימי דרך אתנו כמו למשל עצם ההתנגדות לציונות ולמדינה, ובכלל הם רואים עצמם כחלק מהיהדות החרדית, אז למה להרחיק ולפסול אותם?!!
ובכלל האם בעת מלחמה קשה כזו, צריך לעשות חשבון של ריחוק ופלגנות, אדרבה לעת כזאת צריך להתאחד ולזעוק יחדיו נגד המגמה של המדינה.
רגע...
אז למה בכלל פילגנו את עצמנו לדעת כפלג בפני עצמו? ולמה בכלל הקמנו עיתון תוך השגת מימון בדרכים פסולות בזמן שמוסדות התורה נאנקים לתקציב? ולמה התבדלנו מליטול חלק ב"מועצת גדולי התורה" ומתנועת "דגל התורה" בכלל?
הא...
ובכן, יש צבור שאין לנו אתו שום דמיון בכלל, שום קצה קצהו של קשר, זה צבור שמאמין ברוב מנין ובנין של גדולי התורה, שכל ימיהם קודש ליגיעת התורה ראוי להנהיג את הדור. זה צבור שמאמין שמרנן רשכבה"ג הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן שליט"א, ומרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, ומרן עמוד ההוראה הגאון רבי נסים קרליץ שליט"א, ומרן הגאון רבי גרשון איידלשטין שליט"א ועמם במחיצתם כל פני המזרח של ראשי הישיבות, ישישי דעת שעולם הישיבות ועולם התורה העמיד עליו – כל אלו מכוח עמל התורה שלהם זכו ל"דעת תורה" (אוי, כמה שבגור וסאטמער התענגו על המושג הזה...) כמו כן הם העזו לצרף ל'מועצת גדולי התורה' את הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א שכידוע כל קשר עמו יותר גרוע מקשר עם כל קבוצה וחוג ביהדות החרדית, וזו הייתה סיבה מספקת לבזות אותו ברבים ולהכריז שלכן לא מצטרפים ל"מועצת גדולי התורה". וכן הצבור הזה מאמין ש"חיזוק בתורה ותפילה" יכול להציל אותנו מהגזירות, דבר שלא שמענו מעולם, שכן מאז ומתמיד אנחנו האמנו בשריפת פחי אשפה וזבל כדרך היחידה להציל את היהדות החרדית. אמנם הם מקדשים את חייהם לתורה כל הימים במסירות נפש, אמנם גדולי התורה שלהם מחזיקים את כל עולם התורה והישיבות, אמנם גדולי התורה שלהם הולכים בדרך אדוננו הגר"א מווילנא זיע"א. אמנם עולם הישיבות כולו לא נבנה משריפת פח אשפה אחד, אלא נבנה על ידי מרנן ורבנן גאב"ד פוניבז', רבי אליעזר יהודה פינקל, רבי יחזקאל סרנא, רבי מרדכי שולמן, שכידוע הערצה אליהם מחוגי סאטמער הייתה לנס ולמופת.. ולא אחת הם היו מטרה לחיציהם, ואמנם כל עולם התורה הושתת על ידי מקימי ומייסדי הישיבות בארץ הקודש, שכולם תלמידיהם ותלמידי תלמידהם.
אף על פי כן אין לנו עמם שום קשר ודמיון כלל, ולכן עלינו להתפלג, ולקושש מחלוקות בכל פינה, הן היסטורית, (רבונו של עולם, עשה למען שמך ואל תיתן שהמחלוקת המסריחה בפוניבז' תגווע...) והן מתהווה (ברוך השם, גם בחדרה הצלחנו להבעיר אש מחלוקת... היד עוד נטויה והפנקס פתוח...) , כדי לקיים את המחלוקת שלנו, על אף שכיום עת מלחמה וכל עולם התורה בסכנה, אבל מקובלנו שרק בדרך המסורה לנו ולגור ולסאטמער נצליח  לנצח את הקמים על התורה.   
 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.