רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 22 ביוני 2026

להחזיר את הרבי כמות שהוא

 


מכתב הערכה והוקרה: להחזיר את הרבי כמות שהוא

לכבוד הרב חיים שאולזון שליט"א,
עורך הבמה המרכזית "בעולמם של חרדים"

ממקום שליחותי כאן בארצות הברית, הרחק מגבולות ארץ הקודש הפיזיים אך קרוב מתמיד למרכז העשייה החב"דית, אני מרגיש חובה קדושה להעלות על הכתב מילות תודה והערכה עמוקות. דברים אלו אינם נובעים רק מתוך נימוס, אלא מתוך סערת נפש חסידית ומתוך הכרה באמת היסטורית וכואבת.

במשך שנים רבות חונכנו על ברכי העשייה והמבצעים, אך דור שלם הולך ומאבד את עמוד השדרה ההשקפתי של חב"ד. רק בזכות פועלך העקבי, העקשני והבלתי מתפשר, זכיתי לראשונה להיחשף ולהבין לעומק את משנתו הטהורה של כ"ק אדמו"ר זי"ע בנושאים הגורליים ביותר העומדים על הפרק. אפשר לומר זאת בבירור ובלי גוזמה: פתחת לי את העיניים ואיפשרת לי להיות חסיד אמיתי. כאשר עמדתי בג' בתמוז האחרון באוהל הקדוש, מצאתי את עצמי מודה לרבי מלב קרוע על כך שזיכה אותי, דרך השליחות הציבורית שלך, להיות קשור אליו באמת. החזרת לי את הרבי.

הסתרת ההשקפה הטהורה והסכנה לחסידות

לדאבון הלב, המציאות בשטח מראה כי חלקים נרחבים בתוכנו אינם חיים עוד את ההשקפות הברורות של הרבי. התוצאה של מחסור זה היא הגעה לידי תקלות חמורות ומכשולות רוחניים. סוגיות יסוד שנכתבו בדם ליבו של הרבי בספריו הקדושים – החל מהיחס הברור למושג "אתחלתא דגאולה", דרך ההתנגדות הנחרצת לגיוס בני ישיבות לצבא, שלילת דרכה והשקפתה של תנועת המזרחי, ועד לקביעת היחס הנכון והזהיר כלפי מוסד הרבנות הראשית – פשוט נמחקו מהשיח הציבורי הפנים-חב"די.

חמור מכך: כיום מעלימים לחלוטין את התנגדותו הנחרצת והבלתי מתפשרת של הרבי לציונות בכלל, ולציונות הדתית בפרט. אותם גורמים פשרנים מטשטשים בכוונה את הסכנות הרוחניות והגשמיות העצומות שהשקפות מסולפות אלו מביאות על היהדות הצרופה.

הדברים הללו אינם מוזכרים, אינם נלמדים ואינם נכתבים בשום פלטפורמה רשמית או כלי תקשורת חב"די. מנהיגי דעה ומנהלי מוסדות, החושבים את עצמם לחכמים ופיקחים בעיניהם, מובילים קו שמסתיר את הרבי האמיתי. הם מגדלים דור שלם של נוער שאינו קשור לליבת החסידות. דור זה עלול, רחמנא ליצלן, ליפול לידי תפיסות זרות של המזרחי ואף למטה מכך. הרבי כתב את הכל, שחור על גבי לבן, אך נראה כי כוחות אפלים מנסים להשתלט על הנרטיב ולהפוך את הרבי למה שהוא מעולם לא היה.

האמת של הרבי אינה נתונה למשא ומתן

לאותם "חכמים בעיניהם" המנסים לעקר או לצנזר את דברי הרבי כדי שיתאימו לרוח התקופה, יש לומר את האמת המרה בפנים: אם משנתו של הרבי מליובאוויטש אינה מוצאת חן בעיניכם, או שהיא קשה מדי לעיכול עבורכם, זכותכם המלאה לבחור בדרך אחרת. אתם יכולים לעבור להיות חסידים של הרב קוק או של כל מנהיג שיטה אחרת כפי שעשה אחד מראשי המשיחיסטים, ר' ב. ק. שהכריז בגאווה בלתי מוסתרת שרבו המובהק הוא הרב קוק והודיע שהלך לנשק את תמונתו מרוב חיבה עצומה לדרכו, וכי הוא דוגל בשיטת אתחלתא דגאולה ואף הגדיל לעשות לעלות להר הבית ולהניף את דגל ישראל בגאווה.

והאמת היא, שאני מכבד אדם כזה שלא מנסה לרקוד על ב' חתונות כמו חבריו, שלמעשה מאד קרובים אליו בהשקפות אך מפחדים לעבור לצד השני. עדיף בהרבה מאשר שימשיכו לכרסם ולסלף את תורת הרבי מבפנים. אין לכם שום זכות לסלף ולעקר את דבריו הקדושים והנבואיים של הרבי, שהם דעת ה' ממש ונבואה אלוקית טהורה לדורנו.

הרבי כפי שהוא, ללא פשרות ואינטרסנטים

אשריך הרב שאולזון, שאצלך הרבי היא תורה שלימה – גם בשלימות הארץ וגם בכל הנושאים כולם. אצלך אין ניסיון מעוות להתאים את הרבי למצבך הנפשי או הנוח, כמו שעושים רבים מאותם שמגיעים מהמזרחי ומנסים להלביש את הרבי לפי השקפתם שינקו מילדותם. ראינו זאת אצל אותו מגייס ראשי לצבא, שאביו מבאר שבע ינק מילדותו את השקפת המזרחי, והנה הבן ממשיך לעקם את התורה בהתאם לכך וכמובן שאוות מגייס בפקודת הצבא הולך עם כיפת יחי אדוננו להמשיך ולהעביר אלפים מדרך החסידות רח"ל ולתקוע לרבי סכין בגב ולפורר את חב"ד מבפנים .

אתה, לעומת זאת, מביא את הרבי כמות שהוא, בתקיפות הכי גדולה: בשלימות הארץ, במאבק הבלתי מתפשר על 'מיהו יהודי' ובשלימות התורה. אינך מנסה לייפות את הרבי או לעדן את דבריו הנוקבים. לכן, רק אצלך ובבמה שלך יכולים לראות התקפות נחרצות על כל הנציגים החרדים מחד, ומאידך גם על סמוטריץ' ובן גביר. אינך מנסה לקחת את הרבי לצד פוליטי אחד או להכניע אותו לאג'נדה מפלגתית צרה, אלא מעמיד את האמת הצרופה מעל הכל.

הרב שאולזון, אין לך מושג עד כמה רבים רבים מאנ"ש והשלוחים בכל רחבי תבל מחכים מדי יום ביומו למוצא פיך! הציבור פשוטו כמשמעו איבד לחלוטין את האמון בכל כלי התקשורת הרשמיים והלא-רשמיים של חב"ד, שהפכו לשופרות של אינטרסים זרים וחלקם של הצבא. רק אצלך, ורק על הבמה שלך, אפשר עוד למצוא את האמת הצרופה. זהו כיום הדיבור החם והאמיתי של חסידים ואנשי מעשה שמסרבים לעצום עיניים.

כאן בולט תפקידך ההיסטורי. אשריך שאינך נכנע לשום לחץ פוליטי, חברתי או כלכלי. במשך עשרות שנים אתה עומד כחומה בצורה ומביא לציבור את הרבי כמות שהוא – תקיף, ברור, ללא מורא ובלי משוא פנים.

כיום אין לי כל ספק כי כלי התקשורת השונים בחב"ד ניזונים ממקורות אינטרסנטיים. המטרה שלהם היא לרוקן את חב"ד מתוכנה הפנימי האמיתי ולהפוך אותה לתנועה פולקלורית. תופעה זו, לצערנו, משותפת לשני הצדדים והמחנות המוכרים בחב"ד. הצד השווה שבהם, על אף המחלוקות החיצוניות ביניהם, שהם שותפים להחביא ולסלף את  דבריו של הרבי ובהתאמתם לאג'נדות הצרות שלהם.

הרב שאולזון, המשך להשמיע את קול האמת, להוכיח בשער ולחשוף את העיוותים. כתיבתך היא אוויר לנשימה עבור חסידים רבים ברחבי העולם הצמאים למים זכים וטהורים, ומבקשים להתקשר לרבי נשיאנו ללא זיופים.

בברכת חסידים,
שליח כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש, ארצות הברית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.