מותר לחלוק על כל מי שלא יהיה, אין לאף אחד מונופול על 'שיטה' 'השקפה' או כל דרך, מי שמאמין בדרכו במיוחד כאשר יש מי שסבור כמותו, יש לכבדו. גדולי ישראל בכל הדורות למרות שחלקו זה על זה כיבדו זה את זה. הבעיה הייתה כמו היום, 'החסידים' וה'תלמידים' ועוד כאלו נהגו באלימות, ודווקא זו היא אשר חיזקה את גישתו של מי שחלקו עליו. היה זה מרן הגראי"ל שטיינמן שבימים אלה היארצייט שלו שאמר, רק מי שזכה לפשקווילים נגדו הוא האדם המאושר, מי שלא פוגעים בו לא כותבים נגדו פשקווילים, בעתיד ישאלו אותו היתכן שהיה מנהיג בישראל ולא כתבו נגדו פשקווילים
בנושא הגיוס מחלוקת קשה, אין זה סוד שהיהדות החרדית מחולקת בנושא. ישנם מי שהם קיצונים אנטי גיוס בכל מקרה, וישנם מי שדעתם אחרת במיוחד כאשר עוסקים בחלשים יותר, שלדעת כמה מגדולי ישראל הצבא יכול להיות עבורם מקום שדווקא יחנך אותם. נכון קיימת בעיה של 'חילוניות' אבל מבחינת התבגרות המקום טוב. מה שאמת, ישנם רבים מבני הטיפש עשרה שלא התבשלו מספיק ואינם מסוגלים להשתלב בחברה, הם זקוקים למקום שיחשל אותם, וטוב אם יעשו זאת יחד עם עוד חברים שהוא מכיר ובאים מאותו מקום, במיוחד כאשר המסגרת תהיה כזו שתשמור עליהם בתקופה שהם במסגרת צבאית
איני נכנס כאן לויכוח עם רבנים כלשהם מה עדיף ומה טוב יותר. יצויין, כי חלק מהאדמורי"ם מוכנים לעסקאות עם הצבא. האדמו"ר מגור למשל מוכן שחסידיו יהיו שוטרים, הרבי מבעלזא רוצה שקבוצה מחסידיו יילכו יחד למקום היכן שהלבוש ישאר חסידי, ואותו דבר הרבי מקרלין שמדבר על קבוצה קטנה שיהיו יחד וישרתו במסגרת ששם ישמרו על הלבוש היהודי שיבטיח את עתידם, הם מאמינים שכאשר יהיו הרבה יחד זה ישמור עליהם. הבעיה בצבא שמפזרים את החיילים בין חילונים ודתיים לאומיים ושם מתקלקלים, אבל אם המסגרת תהיה כזו שכולם יחד ולא מתערבים עם אחרים זה יבטיח שייצאו מהצבא גם אם לא שלמים אבל מספיק חזקים לחזור למקורותיהם
מה שחשוב לי כאן מה מותר ומה אסור. מותר לחלוק מותר להסביר, אבל אסור לנהוג באלימות, מאחר והוא סבור אחרת ממך אין זה אומר כי מותר לך לנהוג באלימות כלפיו. מי שלא אוהב את האדמו"ר הדלת פתוחה הוא יכול ללכת למקום אחר. שימו לב, בקרלין סטולין יש תחרות, הרבי מפינסק קרלין שבעבר היה מכונה 'האלטע קרלינער' ולא רואים שציבור גדול של קרלין פונה לשם. הם נותרו עם מי שפרשו כאשר הרבי הזה היה ינוקא, ומה שקרה במשך השנים חסידות זו התפתחה במספרים מדהימים שהיא בארץ מבין החסידויות שיש להם בארץ אדמורי"ם במקום הרביעי בגודל, וזכותו להביע את דעתו גם אם אני או אתה לא נאהב זאת
כותב שורות אלו נגד הרבה דברים שעושים אדמורי"ם, האם יעלה במחשבה לנהוג נגדם באלימות? מה אעשה, אסביר כאן מדוע אני נגד מעשיהם, אבל לנהוג כפי שנוהגים הסיקריקים והמחבלים באלימות נוראה, זה פשע, ומחזק את כל מי שנלחם בהם ובשכמותם להסביר להוכיח כי הם הרבה יותר עמוק מן התחתית, הם הטינופת של העולם החרדי
האדמו"ר מקרלין הורה שלא לענות להם ולא לפגוע בהם, לתת להם להשתולל, הוא נהג כפי שאדמו"ר אמיתי צריך לנהוג. אבל חובתנו כאן להעמיד את אותם יצורים על מקומם. אתם הסיקריקים והמחבלים רחוקים מאוד מלהיות צדיקים בתחומים שלא כאן המקום לעסוק בהם, אם אתם חושבים שלעולם חוסן אתם טועים, יבא יום ויחשפו את פניכם, אתם האחרונים להטיף מוסר בתחום כלשהו
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.