רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 16 באוקטובר 2024

מבזקים

 

✅ בית הגר״מ מאיה בהודעה רשמית:
 ״מרן שליט״א כתב אתמול י״ד תשרי מכתב תמיכה חד משמעי עבור המועמד לרבנות הראשית הגר״מ הלוי. כל מכתב אחר שפורסם הוא ישן ושייך לסיבוב הראשון בבחירות לרבנות.  צר לנו שמפרסמים שקרים בשמו של הרב״.

✅ עקיבא וויס עם פרסום דרמטי: "דרמה - רגעים לפני החג, מרן הגאון רבי משה מאיה, זקן מועצת חכמי התורה של ש"ס, בפגישת תמיכה מפתיעה עם המועמד לתפקיד הרב הראשי הרב קלמן בר. במכתב תמיכה כותב הרב מאיה: שהרב בר הוא המועמד הראוי ואם היה בגוף הבוחר היה תומך בו".

✅ מתן כהנא מתקשר אחד אחד לראשי ערים ומפציר בהם לבחור ברב קלמן בר במידה ויתקיים סיבוב שני
יוליה מלינובסקי יצאה בקריאה פומבית לפסול את הקול ה-41 שמעניק לרב הלוי את הנצחון.
מתן כהנא ומלינובסקי מתנגדים לרב מיכה משום שהוא היה הקול בולט ביותר נגד רפורמות הגיור והכשרות שהם ניסו לבצע נגד עמדת הרבנות הראשית. התנגדותו של הרב הלוי נחשבה אפקטיבית במיוחד דווקא משום שהמוניטין שלו כרב מסור שהצליח לבצע תיקונים וייעול בהתאם להלכה ולעמדת הרבנות - גרמו להתנגדותו לכהנא ומלינובסקי להתקבל כעניינית ומקצועית.

✅ מלחמה קשה פרצה בין סמוטריץ' לדרעי המפר את ההתחייבות שנתן ל'ציונות הדתית' כי ש"ס תתמוך לרב אשכנזי במועמד שלהם. הזעם יצא לאחר שפורסם שכאילו הרב מאיה והרב מחפוד ואחרים תומכים בהרב בר. דרעי התקשר לרבנים וציווה עליהם לעשות ברור עוד לפני החג, והרב הלוי הגיע לבית הרב מאיה ששם ביקשו לצלם בוידאו איך שהרב מאיה כותב בכתב ידו מכתב המחייב להצביע בעד הרב מיכה הלוי. - גם הרב מחפוד פרסם מכתב משלו בענין

✅ הרדיפה נמשכת! היועמ"שית לבג"ץ: הממשלה לא רשאית לסבסד לימודים של חרדים שחייבים בגיוס ולא מתגייסים

✅ דפנה ליאל: שר העבודה תכנן לאפשר את המשך הסבסוד לאברכים לשלושה חודשים כתקופת הסתגלות אך לא מוכן להאריך לשאר האוכלוסיה בשנה. היועמ״שית למעשה קובעת שאי אפשר לקחת את שאר הציבור בן ערובה של הסוגיה הזו.

✅ השר שלמה קרעי למימרן ב׳קול חי׳: ״חוק הגיוס הוא נדרש וצריך לקדם אותו. אני אומר לכם שגלנט והיועמ״שית מנסים לפרק את הממשלה בגלל חוק הגיוס. אנחנו מאמינים שאפשר להעביר את חוק הגיוס ובעז״ה זה יקרה״.עוד מהשר שלמה קרעי למימרן ב׳קול חי׳: ״מהיום הראשון אמרתי - היועמ״שית מיארה צריכה ללכת הביתה. היא משתמשת בכל ארסנל הכלים שלה כדי להפיל את הממשלה. היא מתנהלת כפוליטיקאית והיא לא יכולה לכהן כיועמ״שית. היא צריכה לפתוח מפלגה״.

✅ השר גדעון סער בראיון ל׳מקור ראשון׳ - ״האנשים שתוקפים אותי מעולם לא תמכו בי או הצביעו לי, הם רק רוצים דבר אחד - שאני אמשיך לריב עם ביבי. לדעתי זו חוצפה. עשיתי טעות בשנה החולפת, בדיעבד לא הייתי מתפטר מהממשלה בחודש מרץ. הייתי צריך לחרוק שן ולא להתפטר״.

✅ חברת התעופה האמריקנית דלתא מודיעה כעת שלא תשוב לישראל עד סוף מרץ 2025

✅ העיתונאי האמריקני בוב וודוורד בראיון לוושינגטון פוסט לרגל יציאת ספרו החדש: ביידן אמר לעוזריו הקרובים כי "18 מתוך 19 האנשים שעובדים עבור נתניהו הם שקרנים"; בין שני המנהיגים שורר חוסר אמון מוחלט

✅ אחרי האיום של ארה"ב: בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הועברו היום 50 משאיות המכילות סיוע הומניטרי הכולל מזון, מים, ציוד רפואי וציוד למחסות מטעם ירדן לצפון רצועת עזה. כלל הסיוע הועבר לאחר בידוק ביטחוני מוקפד.

✅ קנצלר גרמניה אולף שולץ על משלוחי הנשק לישראל: "יש משלוחים ויהיו עוד משלוחים". הוא הוסיף כי "איראן משחקת באש כשהיא תוקפת את ישראל". (אסף רוזנצוויג)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.