רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 9 באוקטובר 2024

חקירה פלילית נגד השר חיים ביטון מש''ס בחשד למימון עיתון המפלגה מתקציב משרד החינוך

 

מאת אבישי גרינצייג - כאן

חקירה פלילית נגד השר חיים ביטון מש''ס בחשד למימון עיתון המפלגה מתקציב משרד החינוך  
 
נ.ב. מעניין כמה מתוך תקציב עיתון הארץ הוא ממשרדי הממשלה השונים, עיתון הדרך כנראה לא מגרד את תחתית המימון של הארץ ממשרדי הממשלה השונים, אבל לשמאל מותר הכל.
 
חקירה פלילית נגד שר מש"ס בחשד למימון עיתון המפלגה מתקציב משרד החינוך
החקירה נפתחה לאחר שנחשף החשד בכאן חדשות, לפיו בזמן שהשר חיים ביטון שימש כמנכ"ל רשת החינוך של מפלגת ש"ס, נלקח מימון לעיתון המפלגתי "הדרך" מתקציב החינוך
אבישי גרינצייג

פתחה חקירה פלילית נגד השר חיים ביטון מש"ס בחשד למימון עיתון מפלגתי מתקציב המדינה. כפי שפורסם היום (שלישי) לראשונה בחדשות כאן 11, מלבד ביטון גם יוסף חיים, מקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי נחשד בפרשה, לצד דמויות נוספות בעיתון המפלגתי.

הפרשה נחשפה בכאן חדשות כבר לפני כשנתיים, אך רק כעת נפתחה בפועל החקירה הפלילית. אז פרסמנו כי ביטון שימש בתפקידו הקודם מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס. החשדות נגדו עוסקים במימון של עיתון "הדרך", עיתון מפלגתי של ש"ס הנמצא בידיים פרטיות, באמצעות רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס שהוא גוף ציבורי הממומן בכספי מיסים.

הרשת הציעה לשלם מאות אלפי שקלים כדי למנוע חשיפת מסמכים הקושרים אותה למימון העיתון. המימון נעשה על פי החשד בכמה דרכים, הן באמצעות משכורת של עובדת ברשת שנוצלה בפועל לעריכת העיתון המפלגתי וגם באמצעות עסקה סיבובית דרך בית דפוס שנותן שירות לרשת מעיין החינוך התורני.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה אישרה לפתוח בבדיקה הפלילית ומסרה: "איננו מתייחסים לשאלת קיומן של פעולות חקירה. אין באמור לאשר או להכחיש קיומן של כאלה". מטעמו של השר חיים ביטון סירבו להגיב, אך הודיע שבכוונתו להגיש תביעה לאחר החשיפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.