רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 16 באוקטובר 2024

מי התיר לצלם בראש השנה באומן?


זה לא חדש כבר כמה שנים שמצלמים תפילות בראש השנה, ובמשך של כמה שנים נוהגים כך גם בשבתות השנה, פה ושם שמעו כמה מילים אבל לא עשו מזה ענין רציני, כותבים 'צולם על ידי נכרי' וזה עובר ובשנה האחרת שוב. והפעם זה קרה גם באומן בכמה מקומות במשך שלשת ימי ראש השנה ושבת צילמו, ולא שמענו מחאה אחת מרבני ברסלב, ואף לא מאלו שאוהבים למחות על כל עניין, ובמקרה הזה שותקים

יטענו בודאי מי שיטענו כי לא עשו דבר נגד ההלכה, המצלמים הם גויים ולהם מותר. אבל בל נשכח כי הם עשו זאת על פי הזמנת יהודים שיש להם ענין בכך. והשאלה היא האם נעשה זול את השבת, ומעתה נצלם על ידי אינו יהודי, או שלשבת ובמיוחד לראש השנה, למרות שבראש השנה לכאורה על פי הלכה פחות חמור זה לא שבת, המציאות שמצלמים זה הופך את השבת והחג למשהו זול וחול ולא מיוחד

המקומות היכן שצילמו השנה בראש השנה הוא גדול פי כמה מאשר לפני כמה שנים, ועל פי הקצב הזה בשנים הבאות יצלמו בכל הריכוזים הגדולים. ובמיוחד בימינו כאשר אין צורך לעמוד עם מצלמה אפשר להניח אותה מבלי שבכלל תדע היכן המצלמה

חייבים לעצור את זה מיד בטרם זה הופך להיות מותר ומקובל, ואז תיפתח גם תחרות בין הקהילות היכן היו יותר ואיך שיחק הרבי בתפילה זו או אחרת. מספיק עם התחרות של באיזה שעה גמרו, שולחים לראות היכן מחזיקים במקום האחר להבטיח שיגמרו חמש דקות אחרי האחרים לזכות בתחרות של מי שגמר אחרון, ולא צריך תחרויות עם מצלמות

אספר לכם כאן סיפור מעניין עם הקלטה של כל נדרי בסאטמאר בתקופתו של ר' יואל. מישהו החביא מקלט שהקליט את תפילת ר' יואל בכל נדרי, וזה הסתובב בכמה מקומות. ידעו על כך רק בודדים ופעם הביאו את זה לרבי ר' משה המכונה 'ברך משה' שמילא את מקומו הוא שמע את ההקלטה וציוה לשרוף את הקלטת, שלא יידעו שהקליטו, בשל חומרת הדבר, אסור היה להקליט ביום כיפור למרות שהניחו את המקלט לפני השקיעה

גם בחב"ד למרות שההתוועדויות היו נמשכות אחרי צאת השבת והחג, הרבי לא איפשר להקליט ולצלם עד לאחר מעריב

יהיה טוב אם יעשו סוף לענין הזה, ולשמור על צביון השבת והחג

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.