רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 1 באוקטובר 2024

"היום בתניא" יום ג' כ"ח אלול


 "היום בתניא"  יום ג' כ"ח אלול
"אגרת הקדש" 
המשך פרק י"ט (עמוד 256)
שנה מעוברת

זכה משה שהתורה תינתן על ידו:
לאחר המבואר בהרחבה, ש"בחינת חכמת אלוקות ברוך הוא המלובשת בתרי"ג מצוות התורה (המצוות הגשמיות כפי שהן לפנינו) נקראת בחינת אחוריים דחכמה". מביע רבנו את מסקנתו ש"לכן, משה רבנו (שהיה איתנו כאן בעולם הזה) שהשיג (בנבואתו) עד אחוריים דחכמה, זכה שתנתן על ידי התורה שהיא נובלות החכמה שלמעלה" - "נובלות" הנשפלים מטה מבחינת ה"אחוריים דחכמה", ומתלבשים בתורה הגשמית שלנו.
וכמבואר בחסידות, בחינת ה"נובלות" הללו  היא אור ושפע הנמשך למטה מאור החכמה כדי "לברר בירורים" ולהפוך את החושך שבעולם הזה הגשמי לאור.
...
עיקר התורה הוא קיום המצוות המעשיות:
כדי שלא נחשוב  שאת עיקר מעלת התורה יש לראות בכך, שבה נתגלית (נובלות) החכמה של מעלה, מוסיף רבנו ומדגיש, שעיקרה ותכליתה של התורה הוא קיום המצוות המעשיות בפועל ממש, הן של המצוות המוגדרות כ"לא תעשה" והן של המצוות המוגדרות כ"מצוות עשה" - וכמשמעות הפשוטה של העניינים הבאים:
א. הפסוק "היום לעשותם".
ב. המאמר "גדול תלמוד שמביא לידי מעשה".
ג. ההתיחסות למי שלומד שלא על מנת לעשות, שאמרו עליו  ש"נוח לו שנהפכה שליתו" (ולא היה נברא).
ד. מה שאמר האריז"ל, שכל אדם, לשלמותו צריך לקיים את כל מצוות התורה (ולהשגת שלמות זו, תתגלגל נשמתו לעולם הזה אפילו נספר פעמים).
......

חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.