רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 27 בספטמבר 2024

עדי שקר, אאוגרייהו זילי

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
פעמים אתה תוהה, מה חושבים רבי השלטון והמשפט על אודות עצמם. האם באמת אינם מבחינים שהם משתמשים בגלימת המשפט השחורה שעליהם, לבצע אג'נדה פוליטית? קשה להאמין שרק מי שאינו ממצביעי מר"ץ מבחין שבאופן מסתורי, פסיקותיהם תואמות לרוחם של העותרים – כל עוד הם 'מהצד הנכון' של הנאורות הישראלית.

תהיה זו מלווה אותנו שנים. האם הם מאמינים לעצמם שאכן פסיקותיהם מיוסדות אך ורק על טהרת המשפט, הדין והצדק, או שבינם לבין עצמם, הם מודעים היטב לשימוש הם עושים בכוחם, כדי לכפות על מדינת ישראל, אורחות חיים הנשענות על אדני תפיסת העולם המר"צית.
 
לטענתם, חלק מסמכות שלהם כשופטים (אותה סמכות שהם העניקו לעצמם) כוללת תיקון המצב החרבתי והמוסרי בישראל, ככל שהמחוקק לא עשה כן – או ככל שהמחוקק טעה בהבנת ערכי המוסר של המדינה  או שהשלטון המוסמך (זה שאזרחי ישראל בחרו בו להובילם) פועל בניגוד להם. מהם אותם ערכי מוסר בסיסיים עליהם אמון בית המשפט? ובכן, השופטים חיוו דעתם לא אחת, שכשאר אין חוק מחייב (לדעתם, ראה להלן) חובה על השופטים לספוק 'פסיקה מחוקקת'. פסיקה זו תשען על הערכים היותר נעלים של הנאורות המערבית. זו אינה קביעה של פובליציסט מוטה, אל שלהם עצמם. לתפיסתם, החברה האנושית המתקדמת, נשענת על ערכי בסיס שמתגלמים בתפיסת העולם המערבית המתקדמת. העובדה שערכים אלו מאפשרים, במדינות רבות, להפקיע את סמכות הוורה לגבי בנו, כאשר הבן מרגיש שהוא אינו בן, אלא בת, למשל. עפ"י המוסר – והחוק – הזה, כאשר ילד (גם רך בשנים) מגלה את אוזן אנשי המערכת שהוא חש שאינו הוא, אסור להם ליידע את ההורים על כך, אלא אך ורק לאחר שיוודאו שאינם מתנגדים לשינויים הנצרכים כדי להתאים את המציאות לפנטזיה.
 
מה הם חושבים בינם לבין עצמם כאשר הם מנהלים את מלחמתם הפוליטית נגד שר המשפטים, במסווה של אובייקטיביות? האם הם, בינם לבין עצמם, מגחכים למשבתו של השר, כשהם מוציאים לו פסיקה שבויכוח ביניהם עליו לפעול לפי האינטרס שלהם ולא שלו? יכול להיות שהם מאמינים לעצמם שאכן פסיקתם שהוא חייב לבחור בהם על פי רצונם, הוא משפט צדק? עד כמה אדם יכול לשקר את עצמו??
נער מתוסבך, שחש שיש לו נטיות הפוכות מהנורמה ושהדבר מכביד עליו, אם יפנה למחנכיו וישתף אותם ברגשותיו, אסור להם לעזור לו לצאת ממצוקתו, לכיוון אליו הוא רוצה ללכת, אלא אך ורק לכיוון שמקובל עליהם ללגיטימי. השארת הנער במגדר בו נולד, הם קוראים לו 'המרה' ואילו ניתוחים ופגיעות פיזיות ונפשיות כדי להפוך אותו למה שאינו, נתפסים בעיניהם כהשארתו במסלול.
 
לא צריך להיות חרדי, כדי להבין שיש כאן עיוות והיפוך יחס מוסרי לאותה סוגיא עצמה. בעולם הגדול מותקפים פסיכולוגים בכירם מאוד, אם אינם מיישרים קו עם מחשבת סדום ועמורה זו. קשה להבין כיצד מוח אנושי מסוגל לעיוותים כאלה ומסקרן לדעת מה יעשו גאונים אלו מחר אם הילד יחליט שאינו בת, אלא כלב, חתול, אסטרונאוט, או כל דבר אחר? איני אומר זאת בהתרסה, אלא בסקרנות אמיתית.
 
פעמים אחרות אתה תוהה מה הם חושבים על עצמם, כאשר הם פוסקים שלש שנות מאסר בפועל על מוחה שמשליך נעלי בית לכיוון של שופט, בעוד תוקפים ומחבלים אכזריים שפוצעים קשה אזרחים מקבלים עונשים מגוחכים.
 
ממש מסקרן מה קורה במוחם פנימה. אין לי ידעה על כך ואיני רומז שהם ביודעים עובדים על כולנו בעיניים. יש לי מספיק סימוכין מהעולם הטוב והישר שאני מכיר מסביבתי הקרובה להאמין שגם הם מספרים לעצמם סיפורים שהם ישרים, כנים, ועושים אך טוב בעולם.
 
סדנא דארעא, חד הוא.
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.