רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 באפריל 2024

היום בתניא יום ו' י"ח ניסן

 

היום בתניא יום ו' י"ח ניסן
תניא ליקוטי אמרים
 סוף פרק מ"א (עמוד 116 למטה)
שנה מעוברת

לגרום נחת רוח להקב"ה:
למרות שעבודתו את
ה' נעשית מתוך  מסירות נפשו (שבה כאמור, הוא משתחרר מכל עניני הגוף), לא תהיה עיקר כוונתו במסירות נפש זו להעלות את ניצוץ האלוקות שבנפשו למקורו, אלא רק לעשות נחת רוח להקב"ה.
נחת רוח זו, היא כמשל שמחת המלך בבוא אליו בנו יחידו, בצאתו מהשביה ומבית האסורים.
שכן, היהודי מצד נשמתו הוא כבן מלך, "בנים אתם לה' אלקיכם". ובהיות הנשמה בגוף ובנפש הבהמית, היא כשבויה בכלא. ובשובה למקורה, להקב"ה, על ידי התורה ומצוותיה. דומה הנשמה, לשובו של בן המלך מהכלא אל אביו המלך - דבר הגורם למלך שמחה גדולה ביותר.
...
כוונה השיכת לכולם:
כוונה זו, לגרום נחת רוח להקב"ה. היות שהשגתה אפשרית על ידי האהבה הטבעית בלבד "שהיא ירושה לנו מאבותינו". יש לראות את כונתו של כל אחד בזה, ככונה שהיא "אמיתית באמת לאמיתו לגמרי,  בכל נפש מישראל, בכל עת ובכל שעה".
רק שבמישור הרחב יותר, אין להסתפק בהתעוררותה של האהבה הטבעית בלבד (על אף מעלתה המבוארת כאן). אלא "צריך לקבוע עתים להתבונן בגדולת ה' להשיג את האהבה והיראה  השכליים" - שאודות מעלתם למדנו בהרחבה בפרקים קודמים.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.