רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 באפריל 2024

'עכשיו' - סמל הילדותיות וחוסר ההתפתחות


 מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
 
ההבדל בין ילד למבוגר, מתחיל בכך שהטווח של הילד הוא 'עכשיו'. הוא רוצה ארטיק עכשיו, אז מה לו אם המחיר שנדרש עבור הארטיק מוגזם ויוכל לשמש אותו מחר לרכישת בית. עכשיו הוא לא צריך בית. עכשיו הוא רוצה גלידה. 'דחיית סיפוקים' היא התחלת הגדילה וההבנה הבוגרת. בהתאם, כל דבר שמשווקים לכם עם הכותרת 'עכשיו', בדקו היטב אם הוא לא מבטא דחף ילדותי.
כך היה עם תנועה שקראה לעצמה 'שלום עכשיו', כלומר הצמידה את העכשיו לשלום. שלום הרי כולם רוצים, אלא שלשלום יש מחירים ולדון ולהתדיין ולהסתחר על המחירים זה דבר שלוקח זמן. עד שאתם מתדיינים בדבר, הוא רוצה את השלום עכשיו. אז מה לו אם במחיר השלום שהוא יקבל עכשיו הוא ימכור את ביתו מחר. מחר לא קיים. רק עכשיו.
 
עכשיו אנחנו נתקלים באותה תופעה מול 'תחזירו את החטופים הביתה עכשיו'. העכשיו מודגש באותיות גדולות ואדומות. הפירוש של זה הוא כמו כל קריאה ילדותית אחרת: אל תחשוב על המחר. אני רוצה את זה עכשיו. ילדותיות במיטבה (כמו שגלנט בימי האירוע הראשונים איים  'נשטח את עזה, ננתק להם את החשמל והמים' וכו'. כמו ילד שרואה רק העכשיו.
 
טכנית, לישראל יש יכולת להוריד את איראן על הברכיים. כלכלת איראן נשענת בלעדית על ייצוא נפט ונגזריו. תקיפת והשבתת כל נמלי הנפט האיראניים אפילו לא נחשבת משימה קשה לצה"ל. היו גם מי שהמליצו לישראל להגיב כך על התקפת הטילים. אז למה ישראל לא משתקת את איראן? כי יש שיקולים מעבר לעכשיו. התומך הגדול והמשמעותי שלנו, הוא ביידן ולביידן יש בחירות בעוד חצי שנה. וביידן תלוי בעיקר בכלכלה (האמריקאית) והכלכלה תלויה בעיקר במחיר הנפט ומחיר הנפט בעולם יזנק תוך יום מתקיפה ישראלית. למה? כי לאיראן יש אין סוף טילים שיכוונו לא לישראל, אלא לשדות הנפט של ערב הסעודית וחברותיה. לסעודים ושות' אין יכולת מעשית להתגונן בפני האיראנים והאיראנים הודיעו שבמקרה שלא ייוצא נפט איראני, לא ייוצא שום נפט מהמפרץ. חוצפתם של האיראנים (הנשענת על חדלות המערב + תמיכת רוסיה וסין) כה ברורה, עד שאין לאיש ספק שהם יבצעו את איומיהם. בהתאם, לישראל אין אפשרות מעשית להפציץ את שדות הנפט האיראניים.
 
אנשים יהירים-מימין, ממהרים להציע 'לפרק להם את העצמות', להראות להם את עוצמת צה"ל' ואינם לוקחים בחשבון שני צעדים קדימה. פעמים השיקולים צריכים להיות עשרה צעדים קדימה ולא רק שניים ומי שחישוביו מסתכמים בצעד אחד קדימה, שישחק דמקה ולא שח מט – שהוא המשחק שמשחקים האיראנים.
 
מבחינה מסויימת, ייתכן שמתקפת האיראנים על ישראל תהיה לברכה. ייתכן שעיני העיוורים בפנטגון יפקחו לרווחה בהיווכחם לראות שהאיראנים אכן מעצמת טרור. צריך להבין את הגישה האמריקאית. אכן השותפים הקרובים להם הם המחנה הסוני 'המתון' ('מתון' כזה, שכולל את קטאר, המממנת והתומכת הראשית של החמאס). אבל בל נשכח שאת מגדלי התאומים הפילו סונים סעודיים ולא שיעים איראניים. דאע"ש סונית ורוב מפגעי העולם סוניים. האמריקאים חושבים שהמחנה השיעי בהנהגת איראן יהיה מתון ואחראי יותר מהמחנה הסוני. אמנם האמריקאים אכלו הרבה פיגועים מהאיראנים, אלא שמוחם המעוות מטעה אותם לחשוב שאם תתן לאיראנים שליטה וכוח, שהם יהיו המעצמה האזורית, הם יהפכו לאחראיים. משהו שמזכיר את תפיסת ישראל על החמאס. תן להם כסף ושליטה ואפשר יהיה להסתדר איתם. אתם מתפלאים שהאמריקאים לא התפקחו בשביעי באוקטובר? יש לי חדשות בשבילכם: רבים וטובים מבני עמנו חזרו לנגן את המנגינה שכל הבעיה עם החמאס זה הכיבוש. מהצד 'שלנו' זה נשמע מוזר. החמאסניקים הרי לא הבחינו בין ימין לשמאל או בין יהודי לכופר אחר. גם אמנת החמאס גלויה לעין כל ושם הם מצווים להשמיד להרוג ולאבד כל 'כופר' על אדמת הקודש.
 
רשות נתונה לו למוח האנושי, לראות דברים ולהבינם בהיפוך. (להזכיר לכם מה חשבתם על הגדוילים בקורונה?). האמת היא שידיעה זאת מקשה מאוד על הבנת העולם. מרבותינו למדנו שהסיבה שהנהגת השם בעולם אינה גלויה, היא כדי לתת מקום ליצה"ר. אבל המציאות היא שהמציאות אינה רלוונטית לבני אנוש. יכול הקב"ה לנהג את עולמו באופן הגלוי ביותר, ועדיין יהיו הטוענים שהעולם שטוח ושיש דבר כזה 'דעת תורה' (מעניין שעם כל ההשמצות והטענות שקבלתי במייל, מעולם אף אחד לא ענה לשאלה: אם אכן יש דבר כזה 'דעת תורה', איך ייתכן שגדולי הרבנים כל הזמן חלוקים בדעותיהם ולא מצליחים להגיע להסכמה בשום כלום? ואיך דעת התורה משתנה לפי המפלגות או המוצא האתני של הרבנים? מישהו חזר בתשובה בגלל זה? לא. הא הראיה שהשכל האנושי גמיש, ויכול להחזיק בו זמנית את האמת ואת היפוכה השטותי לגמרי).
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.