"היום בתניא" יום ג' כ' שבט
תניא לקוטי אמרים
המשך פרק כ"ג עמ' 56
שנה מעוברת
⛳
כח המעשה של הנפש האלוקית:
כידוע, לנפש האלוקית מגון כחות, שכל מידות מחשבה דיבור ומעשה.
והנה, בשעה שהיהודי מקים אחת מהמצוות המעשיות. הרי "כח המעשה" של נפשו האלוקית "מתלבש בחיות של מעשה המצוות" (בחיות הקלף של התפילין, ובחיות של נפשו החיונית המפעילה את ידו של מניח התפילין, כמבואר לעיל). וכתוצאה מכך, גם "כח המעשה" של המפש האלוקית מתחבר אל הרצון העליון של הקב"ה ובטל אליו, כביטול של אברי גוף האדם לרצונו.
...
הגוף עצמו כמרכבה:
רבנו מוסיף, שבשעת קיום המצוה, גם בגוף הגשמי עצמו יש ביטול לרצון העליון.
אולם, אין הגוף מתאחד עם הרצון העליון כרמת התאחדות הגוף עם הנפש. וכל הביטול שבו, הוא רק כביטול המרכבה לרוכב עליה (= דהיינו, כביטול הסוס לרכבו, שעם נתינת הרסן בפיו, הוא מבטל את רצונו העצמי, ומוכן ללכת לאן שבעליו יכוונוהו).
ביטול זה שבבחינת מרכבה, בא לידי ביטוי בעת קיום המצוה:
א. "ביד המחלקת צדקה לעניים, או עושה מצוה אחרת".
ב. "ברגלים המהלכות לדבר מצוה".
ג. "בפה ובלשון כשמדברים דברי תורה."
ד. "במוח, בשעה שמהרהר בדברי תורה, ביראת שמים ובגדולת ה'".
...
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.