אקדים שכל עוד לא משנים אצל כולם אין כל ערך לשינוי מפני שלא נשיג דבר. חייבים לעשות סדר חדש בכל ענין הראביסטעווע, לא יתכן שאחרי כל אדמו"ר שהולך לעולמו שיתרבו עוד ועוד אדמורי"ם הגורם בדרך כלל לריבוי מחלוקת, וגם בעיה לחסידים שצריכים להכריע למי הם הולכים, לרוץ לכולם אי אפשר, ועל כולם לכבד את כולם קשה, נוצר מצב כזה שאסור לשכוח את זה ואת האחר, הרבה אי נעימות אחרי כל שמחה כמעט בכל מקום בגלל ששכחו את זה או אחר או לא כיבדו אותו מספיק
בעבר התואר אדמו"ר היה מכובד וכזה שהסתכלת על האיש מלמטה למעלה, היום לצערנו זה הפך להיות גן ילדים, ואין עוד ערך לאדמו"ר כאשר ישנם כל כך הרבה עד כדי שבכל שכונה מספר האדמורי"ם גדול יותר מן המושבים באוטובוס, והשאלה הנשאלת לשם מה בכלל רוצים להיות אדמו"ר אם אכן מדובר בעבודת ה' כל כך קשה ובעומס רב עד כדי שצריכים כל שנה לפחות לשלשה חדשי חופש, ההגיון אומר שלא ירצו להיות אדמורי"ם יברחו מזה. מי שילמד את ההיסטוריה ככה זה התחיל בקהילות החסידיות אף אחד לא רצה להיות אדמו"ר הכריחו את מי שמתאים לקבל את האדמורו"ת
אין זה סוד שהאדמורו"ת הפך להיות ביזנעס ענק, מתגלגל אצלהם הון רב, מחפשים עוד ועוד חסידים לא מפני שחשובה להם החסידות ומה שיקרה עם החסידים, חשוב להם כמה ישאירו אצלם. לא צריכים לעבוד, מקבלים את כל הכיבודים בבית הכנסת, מכבדים אותם בכל מקום ולא רק שכיבדו עוד נותנים להם מתנה מרובה על זה שהגיעו לשמחה, לא צריכים להשיג פרוטה לחתונת הילדים, החסידים והמוסדות דואגים לכל, ושידוכים מציעים מאז שהילדים בני גיל 9, מדובר בעסק מצויין שאף אחד לא רוצה לוותר על כך
שימו לב מה הבטיח הרבי ה'ישועות משה' לבנו האדמו"ר הקדוש והטהור בשנות המחלוקת הגדולה בחסידות מרדו בבן ורצו להחזיר את ר' ישראל. האבא אמר לר' מנדלי אני מבטיח לך, שמנין וכסף לא יחסרו לך. האח ר' מאטאלע דאג לכל בניו שיהיו אדמורי"ם ולאו דוקא בשל סיבת הרבי מצאנז זצ"ל שביקש שכל צאצאיו יהיו אדמורי"ם בשביל להבטיח כי חלילה לא יירדו מן הדרך. מדובר בעסק אדיר שאף אחד לא רוצה לוותר על כך. בסרט ויזניץ הרבי למרות שלכאורה לא היה שייך לאדמורו"ת הוא כבר היה בצד האחר של המתרס לא ויתר על האדמורו"ת וידע למה
המלחמות היום בקהילות שבהן יש יותר מבן אחד הוא על רכוש רב, על מיליונים, נדל"ן וג'ובים לכל הצאצאים. הצרה הזו חדרה גם לישיבות היכן שכל הצאצאים של הראש ישיבה שפתח את הישיבה מסודרים במשרות ומשכורות. לא מחפשים עוד את האיכות מי שמתאים, מחפשים את הרכוש הרב, וכאן המקום להעיר, כי גם מי שוויתר על האדמורו"ת על הכסף החדשי לא ויתר. מי שמכיר טוב את הקהילות היכן שמינו אח אחד, האחים כולם מסודרים לכל החיים
מחזה שלא האמינו בעבר שזה יתכן, בבורו פארק ישנן רחובות שאתה מוצא שם יותר אדמורי"ם ובנשקי"ם מאשר ציבור. היום לא בודקים עוד מה אתה שווה אלא הבן של מי אתה, וכאן החורבן הגדול. אתה יכול לעמול ולהכניס את האדמו"ר והראש ישיבה בכיס הקטן בכל תחום, ואתה לא שווה כלום, לעומתך האדמו"ר וראש הישיבה שלא מגיעים לקרסולך שווים כי הם נושאים בתואר שירשו
אוי לנו שזה מצבנו, יבא יום והכל יתפוצץ. עם השקר אי אפשר לחיות לאורך ימים, אבל זה יכול לקחת שנים עד שהבלון מתפוצץ. אין היום קהילה שלא תשמע שם קולות שפויים המוציאים מליבם את מה שחששו בעבר לומר
אינפלציית האדמורי"ם וראשי הישיבות הורס גם את התאחדות והתאגדות הציבור מפני שאי אפשר לכנס מבלי שזה יוצר מחלוקת. לכנס את כולם כבר אי אפשר מפני שיצטרכו אולם לאדמורי"ם ולראשי הישיבות שלצידם מאות גבאים ושמשים, נוצרת בעיה שתגרום לפילוגים פנימיים נוספים לא רק בקהילות אלא בציבור כולו, אם ניתן למצב הזה להימשך, הדבר היחיד שיכול להושיע אותנו הוא בואו של המשיח מה יום קודם. אם חלילה הוא יתמהמה, נעבור תקופות קשות עד שהקב"ה יושיענו מן המצב הזה
חיים שאולזון

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.