רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 בדצמבר 2022

הרב אליהו רבי - הכח שקיבלנו מאבותינו הקדושים!


 שלום וברכה מורי ורבותי!

ערב שבת שלום, שבת פרשת ויצא.

ובפרשתנו, לאחר שיעקב נם, ישן וחולם, ומתעורר ומגלה שבעצם הוא היה במקום הקדוש ביותר לעם ישראל, הוא מתרגש, נעמד על רגליו ואומר: "אִם יִהְיֶה אֱלֹקִים עִמָּדִי וּשְׁמָרַנִי בַּדֶּרֶךְ הַזֶּה אֲשֶׁר אָנֹכִי הוֹלֵךְ וְנָתַן לִי לֶחֶם לֶאֱכֹל וּבֶגֶד לִלְבֹּש" (בראשית כח, כ).

הוא ממשיך ומתחייב לקדוש ברוך הוא: "וְהָאֶבֶן הַזֹּאת אֲשֶׁר שַׂמְתִּי מַצֵּבָה יִהְיֶה בֵּית אֱלֹהִים וְכֹל אֲשֶׁר תִּתֶּן לִי עַשֵּׂר אֲעַשְּׂרֶנּוּ לָךְ" (שם שם, כב).

יעקב אבינו בורח מאחיו שרוצה להורגו, בורח מאחיינו שמשאיר אותו עם מקל בלבד ולוקח את כל רכושו, הוא יוצא אל עבר הלא נודע, בורח נמישהו שהוא יודע בוודאות שהוא שונא אותו ורוצה לעשות הכל כדי להזיק לו.

אין לו עבר ואין לו עתיד, ההווה שלו הוא הדבר הלוט בערפל.

יושב אותו אדם ומדבר עם הקדוש ברוך הוא ולא בוכה, לא מתחנן, אלא פשוט מודיע לו: "ריבונו של עולם! כאשר תהיה איתי ואני אחזור לכאן עשיר בעל משפחה ובעל נכסים, לא רק שאת המקום הזה אהפוך לבית אלוקים ואת האבן הזו למצבה, אלא מכל האושר הגדול שיש לי, מכל מה שיהיה לי, אני אעניק לך תרומה ואבצע בכספי את הדברים שמוצאים חן בעיניך".

זהו כחו של יהודי וזה הוא הכח אותו קיבלנו מאבותינו הקדושים!

לא בוכים על מר גורלנו, לא מצטערים על התקופה הקשה, אלא יושבים מעכשיו ומתכננים את הימים של הגאולה, מתכננים את העתיד הורוד, חושבים אפילו כבר עכשיו על ימות המשיח, ואומרים: "ריבונו של עולם! כבר מכאן, בתוך הצרה והצוקה, מתכננים את הימים היפים והמדהימים, ומהיום שואבים השראה ומקבלים כחות מהימים הנפלאים הללו".

זה נכון לגבי כולנו כעם, וזה גם נכון לגבי כל אחד ואחד מאיתנו במשברי החיים.

ברכת שבת שלום מבורך ממני ומכל צוות החיזוק היומי העולמי האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ ומה לא?...

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.