רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 1 בדצמבר 2022

מבזקים

 

🔎 פרשיית מוישי קליינרמן: 
אחד מהעצורים שהמשטרה שחררה, נקשר שמו במהלך החקירה ועכשיו המשטרה מנסה לעצור אותו שוב, אבל נחשו מה, הוא ברח לאוקראינה. (לוי נוישטט).

🔎 מחר ב'מקור ראשון': עשור לאחר הפיצול בציבור החרדי, "הפלג הירושלמי" עובר משבר זהות. חילוקי דעות חריפים בין שני רבני הפלג הבכירים: הרב צבי פרידמן, דיין בני־ברקי ותיק ורב שכונת אור החיים בעיר, והרב אשר דויטש, "רֶבְּ אוֹשֶׁר" בפי הציבור. כדור השלג של המחלוקת הפנימית החל לצבור תאוצה.

🔎 שטארק: מחלוקת הגרסאות לגבי זהות האיש שתקף את חבר בד״ץ העדה החרדית הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר: - בעיתון ׳דער בלאט׳ נטען כי סיקריקים ״פייק קנאים״ התנפלו עליו בעקבות הפסק לגבי המכשירים למשגיחי השכרות - בעיתון ׳העדה׳ נטען כי ״בריון חולה נפש״ הידוע כתוקף סדרתי התנפל עליו ללא שום סיבה.

🔎 חזקי ברוך: ‏בליכוד חשבו שיסגרו את ענייני הדתות בין ש"ס לציונות הדתית מאחורי גבה של יהדות התורה, כשתיק הדתות לש"ס והוועדה לשירותי דת לציונות הדתית. ביהדות התורה ממש לא מקבלים את ההדרה הזו ומתעקשים על השארת סמכויות הוועדה לשירותי דת בוועדת הפנים בראשותם. לוין יצטרך לחשוב איך לרצות את כל הצדדים

🔎 דגל התורה: בתום מו"מ של ח"כ גפני עם הליכוד והציונות הדתית - הועדה לשירותי דת לא הועברה במלואה ותחום המועצות הדתיות, המקוואות, עירובין, קבורה וחוק החמץ נשארו בועדת הפנים בראשות ח"כ יעקב אשר.

🔎 יוסקוביץ ב"משפחה": כ"ק מרן האדמו"ר מגור הורה להציב את חוק הגיוס בנוסחת חוק טל כתנאי לכניסה לממשלה. הנושא ייפתר כי נתניהו כבר למד שכשהרבי מבקש דבר מה יש לקיימו והוא יצטרך כנראה להשתמש בפסקת ההתגברות.

🔎 יעקב ריבלין בטורו ב׳בקהילה׳: רק בשלישי נפל לנתניהו ויריב לוין האסימון על המצב בתוך יהדוה״ת. עד אז הם חשבו שסגרו עם גולדקנופף וגפני ויסתדרו עם כל היתר, אלא שהמודיעין הפנימי שקיבלו כשל לחלוטין. התברר להם שהדרגים השניים והשלישים בשתי המפלגות צברו כוח והם לא מקבלים תכתיבים מהדרג שמעליהם. פרוש לא כפוף לסיכומי גודלקנוף, טסלר ואייכלר עושים רק את החשבון שלהם. גפני לא יכול להכתיב למקלב על מה לוותר, הוא לא מתערב בקרב הפרטי שמנהל אשר על התפקיד בו הוא מעוניין וגם לפינדרוס יש מה לומר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.