רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 24 בנובמבר 2022

דע מניין זה בא ולאן זה הולך

 

מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

אנחנו חיים בתקופה בלתי ניתנת להבנה. כל היום אפופים אנו בידיעות ובקטעי מידע שמפיצים אינטרסנטים שונים. תקופה בה ראש-ממשלה-לשעבר מחוייב בבית המשפט בקנס על הכפשת שמו של ראש-ממשלה-לשעבר אחר. רמת גן הילדים של המנהיגים אינה זרה ומוזרה בעיני החיים בדור עוועים זה.

והעולם ממשיך לסוב על צירו.

*  תושבי פתחת ניצנה סובלים מפשיעה כלכלית מתמשכת. המשטרה לא קיימת לגבי העניין (מעבר לרישום התלונה. לאחרונה חודש שאפשר למלא גם דרך האינטרנט, כך שהשוטרים לא יופרעו מהצפיה במונדיאל). ביאושם החליטו התושבים להקים מחסום ביציאה מאזורם (צומת ניצנה). הדבר כנראה פגע בפרנסתם של הגנבים ושוטרי משטרת ישראל הגיעו לצומת ופינו את התושבים. 'אין לכם סמכות לעצור ולבדוק אם הרכב גנוב'.

והעולם ממשיך לסוב על צירו.

*  ויכוח מתנהל בארץ. ישנם הסבורים שבמשקלים בין הרשות המחוקקת לבין הרשות השופטות, יש לתת משקל יתר לרשות השופטת (לפחות כל עוד היא שומרת על צביונה 'הנאור' הנוכחי) לעומתם, סבורים אחרים שיש לתת את משקל היתר לרשות המחוקקת. הטוענים בעד סניף מרץ בבית המשפח טוענים שדעתם עליונה על דעת כולם וְהַטּוּב והנאורות, אך להם היא. הרי ידוע לכל שנבחרי הציבור סובלים מתת רמה (לצערנו, טיעון זה נכון הוא) ונאורי בג"ץ, רק להם ניתנה האורה והתבונה. טיעונים אלו ממשיכים גם ביום בו מחליט בג"ץ שאסור להקרין בארץ את הסרט המכפיש ג'נין ג'נין. ככה ממש: אסור מכל וכל. הוא שקרי ומהווה הסתה נטו. העובדה שבג"ץ עצמו קבע לפני 20 שנה שמותר להקרין את הסרט וכי הזכות להבעת דעה (גם שקרית ומומצאת) גוברת על הזכות של המוכפשים לחיות ללא שירצחו אותם, עובדה זו אינה מביאה אף אחד מהם לחשוב שבעצם ייתכן שיהיו שתי דעות נוגדות ושתיהן לגיטימיות (במקרה הזה שתיהן דעת בג"ץ העליונה).

והעולם ממשיך לסוב על צירו.

*  ח"כ חרדי נכבד מודיע מעל כל במה שכאשר הקואליציה החדשה תכנס לתוקפה יבוטלו מיד תקנות מס השתיה הממותקת, משום שזה חוק אנטי חרדי. כששואל אותו המראיין (החרדי) 'הרי כולם שותים משקאות מתוקים, זה לא רק החרדים?' עונה לו הנכבד 'כן, אבל הסיבה שליברמן עשה את המס הזה, רק בשביל החרדים. האחרים גם סובלים, אבל זה נועד נגד חרדים ולכן צריך לבטל את זה'

שואל שוב המראיין: 'אבל הוכח ששתיה מתוקה גורמת לסוכרת, לא צריך להציל את הילדים מסוכרת?' עונה לו אייכלר 'כן, צריך, אבל קודם כל צריך לבטל את החוק הזה'.

והעולם ממשיך לסוב על צירו.

(במאמר המוסגר: לעיתים נראה שכדאי לארגן מגבית לתשלום כפל-שכר לכמה מנציגינו, בתנאי שישתקו. איני מעלה הצעה על סדר היום, משום שסניפי מרץ למיניהם, מן הסתם יתארגנו לשלש את שכר חכי"נו, בתנאי שימשיכו לייצג אותנו...)

*  'נאורים' רואים כנאורות למנוע את מוטי שטיינמץ להופיע בפני קהלו. שהרי אם יופיע בפני הציבור החרדי בהפרדה, יגרום הדבר לקריסת הדמוקרטיה הישראלית, בשל ההפליה (לא הבנתי אם ההפליה היא שמפלים את הגברים מלהכנס לעזרת הנשים, או שההפליה היא שמפלים את הנשים להכנס לעזרת הגברים. או אולי ההפליה היא שהחרדים מרשים לעצמם לחיות את חייהם כפי שנראה להם ובכך מפלים את עצמם לרעה לעומת שופטי הבג"ץ שמרשים לעצמם לחיות את חייהם וחיי האחרים כפי שבא להם. אולי בכלל האפליה היא שהציבור החרדי לא לומד לקלוט כמה תבונה, נאורות וחכמה יש בהופעות מעורבות דווקא. החרדי עוד עלול לחושב שמוזיקה היא מוזיקה גם אם נמשעת שלא בתערובות. מוזרים החרדים הללו.

והעולם ממשיך לסוב על צירו.

*  פדופיל פלשתינאי פגע בילדה בת תשע, מה העונש שדרשה הפרקליטות? ובכן, תשעה חודשים! ומה העונש שהחליט כבוד בית המשפט? ששה חודשים. זה לא בגלל שהפוגע אינו חרדי, אלא משום שאינו שב"ח, ושהותו בישראל הנה כדין. כן, זו סיבת ההקלה בעונש. שופטי ישראל.

והעולם ממשיך לסוב על צירו.

*  נציגי החרדים מודיעים, קבל עם ועולם, שאין להם ידיעה או עניין בפגיעות הפדופילים בציבור החרדי. ראשי שתי המחנות המרכיבות את יהדות התורה אינם מסכימים כמעט על שום דבר ורק כפסע היה להיפרדותם הסופית. רק בדבר אחד מסכימים שני ראשי היהדות החרדית: נושא הפדופילים אינו עניין לעסוק בו. זה לא עניינם של החכי"ם. הם צריכים לקבוע מי מהם יהיה שר הזבל ומי יו"ר וועדת המאומה. זה מה שחשוב.

והעולם ממשיך לסוב על צירו.

 

חרדי בעולמו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.