מאביו של הרבי זצ״ל
לך לך
וּלְאַבְרָ֥ם הֵיטִ֖יב בַּעֲבוּרָ֑הּ וַֽיְהִי־ל֤וֹ צֹאן־וּבָקָר֙ וַחֲמֹרִ֔ים וַעֲבָדִים֙ וּשְׁפָחֹ֔ת וַאֲתֹנֹ֖ת וּגְמַלִּֽים׃
(לך לך יב, טז)
ביאור מאחז״ל (ב״מ נט,א) אין הברכה מצוי’ בתוך ביתו אלא בשביל אשתו שנאמר ולאברם הטיב בעבורה, והיינו דאמר להו רבא לבני מחוזא - אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו (והיינו דאמר רבא לאנשי עיר מחוזא - כבדו את נשיכם כדי שתתעשרו)עייש.
שאלות;
א) מהו הכוונה ברכה מצוי׳ בתוך ביתו, איזה ברכה הכוונה?
ב) דיוק הראי ממ״ש ולאברם הטיב “בעבורה”?
ג) דיוק והיינו דאמר לנו רבא למה דוקא רבא דריש?
ד) דיוק ורמז לבני מחוזא דווקא?
לקוטי לוי יצחק, אגרות קודש ע׳ שסא
ילקוט לוי יצחק עה״ת חלק א סימן פט
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.