רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 21 ביוני 2022

הערות על דברי הראשל״צ מטעם ש״ס

 

מאת מעיר

שלום,
1. אם כוונתו היתה לסכסך מצרים במצרים ולעורר מחדש את הויכוח בתוך הציונות הדתית, ייתכן שהוא הצליח (מכתב הרב טאו), אבל לא כל כך.
2. הטענה שלו מגוחכת: "הוא עולה להר הבית נגד גדולי ישראל, זה חילול השם, אז יש להתרחק ממנו ומהליכותיו". עכשיו שתי שאלות. שאלה ראשונה: במה עלייה להר הבית היא חילול השם? והאם לגנוב זה לא חילול השם? והאם לקלל את הרב עמאר זה לא חילול השם? והאם להיעדר בהצבעות נגד חילול שבת זה לא חילול השם? והאם להכתיר נציג של ליברמן לראש עיריית ירושלים זה לא חילול השם? והאם להתקוטט עם גפני ובעבר עם אלי ישי זה לא חילול השם? והאם להקים במפלגה של הרב עובדיה ועדת נשים שכולן הולכות עם פאה זה לא חילול השם?
שאלה שנייה: מה איכפת לי כחרדי אם בן גביר עולה להר הבית או לא? הרי האיסור של גדולי ישראל אינו משום שהמקום אינו שלנו ח״ו אלא משום חשש כרת, אם הוא הולך לפי רבו שסובר שאין חשש, מה איכפת לי? האם אני לא אצביע למי שרבו פוסק לו דברים בהלכות טהרה (כגון הפסק בבין השמשות, מראה חום, ועוד) שלדעת רבותי יש בהם חשש כרת?! מה זה נוגע אלי?! בוחרים נציג בכנסת כדי שייצג את האינטרסים שלנו. אם נניח שיש נציג שמייצג את החרדים יותר טוב מהחרדים עצמם: נלחם למען השבת, הכשרות, הגיור, יהדות המדינה, לומדי התורה, וגם ביטחון המדינה, האם לא נצביע לו בגלל שהוא עצמו אינו חרדי ונוהג היתר במה שאנו נוהגים איסור?! האם זאת טענה שפויה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.