מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
מעט לעת קמה כאן סערה זוטא על דברים שהעזתי לכתוב. ברוב המקרים מדובר בחריגת מחשבה מהמוסכמות והמורגלות, שגורמת לזן מסוים של אנשים 'לאבד את זה' ולצאת נגדי במשולחות רסן. לרוב אני נמנע מלהתייחס (לעיתים, מחוסר הסמכה רפואית מתאימה) אבל לפעמים אני משיב משהו. אם שורה עלי הרוח, אענה ברוח הומוריסטית ואם לאו, אשתדל למצוא נקודת עניין בכתיבת מנאצי, כך שאוכל להפוך את הלימון ללימונדה.
רוב הכותבים נגדי עוסקים ביר"ש שלי, אחרים מחליטים שידיעותי התורניות מקורן באקדמיה הארורה ר"ל והמתעלים על כולם, חוסכים את טרחת ההסברים וניגשים ישר לגופו של דובר ומנאצים ומחרפים, כיד הכישרון אשר לא חוננו בו. לעיתים מתמיהה רמתם הנמוכה של התוקפים, שניכר שאינם מבינים את שכתבתי בכלל. אולי מכאן ולהבא אנקד את שמי, כדי לוודא שלפחות שתי מילים הבינו. כזה: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמו
חשבתי שנכון להבין את מקור הכעס והשנאה שאני מעורר. סוף סוף מה שאני מציע לקוראים, זה מבט מקורי ובלתי משוחד על ההווה והעבר. תוך שאני כופר הכל לגבי ההנחה שהדור מונהג ע"י ברי דעת בעלי אחריות (הן בהוראות מטופשות/קטנוניות והן בהתייחסותם המחפירה למפגעים שלא מפסיקים להתעולל ברחובותינו - ואנחנו מוזהרים מלדבר לשה"ר!).
עם שאני מכיר בפחיתות
ערכי - ומעמדי השפל יאה לי, עדיין לא קבלתי היתר משמיא שלא לעשות שימוש בדעת אשר
חנני אלוקים. צִוּוּיֵי השכל הינם דאורייתא (הגמ' שואלת 'למה לי קרא, סברא הוא?'
כלומר שמה שהוא סברא ישרה הוא חיוב כאילו נכתב בתורה! (וכך תירצו חלק מהראשונים את
שלא נמצא איסור לאכילת בשר אדם).
לא ידוע לי על שום היתר לחטוא בנימוק של 'ככה אמרו לי אנשים שהחשבתי כגדולים' (אדרבא, אשמח לשמוע היכן יש צד היתר כזה). בימינו הדברים מתמיהים פי כמה וכמה, משום שיש 'גדולי הדור' שלא שמענו מפיהם ולו דבר חכמה אחד. יש גם שניים מגדולי המועצגתי"ם שבפעם היחידה ששמעתי מהם דבר-תורה-לא-מתוכנן, דיברו שטויות מביישות. נשמע לי אינפנטילי לחשוב שתבוא לבי"ד של מעלה ולכשישאלוך מדוע פעלת (או לא פעלת!) כך או אחרת, תענה 'כי שמעתי זאת בשם זה ששמו הודפס בעיתונות החרדית באותיות גדולות ושמנות'. נראה לך שזה תירוץ להשמיע בעולם האמת?
אז נכון, החרדי בגולמו לא מוסמך לשום דבר והוא בעצמו מודה כל הזמן שאינו כדאי לחלוק על בעלי דעה. מתוכן דבריו ניכר שאינו הולך בתלם ואף מעז להטיל ספק בעובדות היסטוריות (תוך היסמכות על ראשונים, כאילו כל גדולי וצדיקי הדורות לא הכירו ראשונים אלו), אבל הדברים עומדים כשלעצמם ואם לאי מי יש מענה ענייני, יותר מאשמח ללמוד ממנו.
על אף שרבים וטובים התקוממו כאן נגדי ונגד דברי, אף אחד מהם אף פעם לא תרם לדיון לגופם של דברים. אפילו פעם אחת לא זכינו למענה מחכים ומאיר עיניים. כל כך אני חפץ בקבלת תשובה עניינית, עד שלעיתים אני מביא בכוונה מקור שנותר בו מקום להביע דעה/ידיעה מְנַגַּדְתִּי, כדי שאולי סוף סוף מישהו יענה משהו לעניין. לכאורה נראה שבצד השני אין ברי דעת, אלא משמיצנים ומכפישנים בלבד.
המסקרן הוא מהי התשתית של יהדותם של אותם מנאצים. למה, בעצם, כל האידשקייט שלהם מתפוררת אם ח"ו יתברר שאכן נהגו שלא להניח תפילין לאורך דורות (עד שהתוס' מלמד זכות עליהם שאינם נקראים 'קרקפתא דלא מנח תפילין', משום שאינן עושים זאת בזדון ובמרד). מדוע הם חשים שאם ח"ו יתברר שההלכה משתנה כל הדורות ,תימוט יהדותם. לאורך הכתיבה הבאתי כאן כל כך הרבה דוגמאות של השתנות ההלכה (מתקופת הגאונים ועד ימינו אנו) שאמור היה להיות לפחות מנאץ אחד שימצא מישהו שיעזור לו לכתוב משהו לעניין. שום כלום, נאדה ואפס. לא תימא היא?
שלא יובן לא נכון. ח"ו לא נמחקה מצוות תפילין מהתורה ונמצא בגאונים ובראשונים מחלוקות רבות בדרך קיום המצווה, אלא שבפועל נהגו להניחם רק יחידים ובעשי"ת. גם לי קשה מאוד להבין את זה, אבל הקושי לא יגרום לי לשקר לעצמי ולכם שהעובדות היו שונות. מדוע הדברים מרסקים את יהדותם של אותם כועסים?
אחד כתב כאן שאם ח"ו מישהו ידע שיש מצוות שהשתנו מאז השו"ע, אזי יפסיקו לברך ברהמ"ז, מתי שמעת לאחרונה מישהו מברך על הים/כושי/פיל/קוף?. יושר ליבו של הרמב"ם לא איפשר לו להאמין שאתון ידבר, האם הוא הפסיק לברך ברהמ"ז בשל כך?? ר' משה פיינשטיין, פסק שבימינו, במדינות מתוקנות, אין בעיה של חלב עכו"ם, האם הפסיק להניח תפילין בשל כך??
חוששני שיש כיום יהודים שותו"מ, שאין להם מאומה עם התורה וקב"ה, לבד ההסתגלות החברתית. ראו, כדוגמה, איך גור-נדל"ן מקוממים בן באביו וכלה בחמותה, מתוך איוולתם שמרידה ברב'ה היא מרידה בקב"ה! עשו מהתורה חבילה אחת עם האללת הרב'ה שלהם ולחבילה זו קוראים אידשקייט, כשלכל בר דעת שאינו משוחד ברור שזה עצמו נגד התורה וקב"ה!
אם כל יהדותכם אכן מושתתת אך רק על השתייכות חברתית לקבוצת 'החרדים'/'הגעררס' וכדו', צאו והפגינו נגדי ונגד כל יהודי שמקיים התורה מיראה/אהבה ושלא מחמת אונסכם.
ומחלקכם, בל יהי
חלקי.
חרדי בעולמו
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.