"היום בתניא" יום א' ו כסלו
קונטרס אחרון המשך פרק ד' (דבור המתחיל "להבין מה שכתוב בפרי עץ חיים")
לימוד סדר ההשתלשלות:
נזכיר, שגם חכמי האמת (= הקבלה) כרשב"י והאריז"ל. אף שהגיעו בעין שכלם להשגות עמוקות בעשר הספירות דאצילות, ולמעלה מעלה גם בבחינת "אדם קדמון" ו"עצמות אור אין סוף שלפני הצמצום" היתה כל השגתם בגדר "ידיעת המציאות" בלבד.
והנה, בעוד שבלימוד ההלכה, ממשיך הלומד לדבורו ולמחשבתו, את אותו האור הנמשך ונתפס בדבר הגשמי שבו הוא מקים את המצוה (כדוגמת מי שמנענע את האתרוג).
הרי שבלימוד "סדר ההשתלשלות", גם כשהוא קולט את "השגת המציאות" (של החומר הנלמד). אין באפשרותו לפעול את ההמשכה הזו (כנפעל בלימוד ההלכה).
...
"מצוה רמה ונשאה":
למרות הנ"ל, יש ל"ידיעת המציאות מההשתלשלות" (שהיא על ידי הלימוד בפנימיות התורה) מעלות מיוחדות, כך שאין למעט מערכה - וכהדגשת אדמו"ר הזקן, יש לראותה כ"מצוה רמה ונישאה ואף עולה על כולנה".
וזאת, היות ש"ידיעת המציאות מההשתלשלות", מביאה ל"דע את אלקי אביך ועבדהו בלב שלם" - להכרה בגדולת ה', ובמקביל לזיכוך המידות ועבודתו יתברך עם אהבה ויראה כפי שהן במדרגות גבוהות.
כמו כן, מביאה "השגת המציאות מההשתלשלות" ל"הפשטת הגשמיות" - ולהתעלות מהסגידה לעניני העולם הזה הגשמיים (שכמבואר לעיל, באופן כללי, מעלה זו, מדרכי הנבואה היא).
...
"מצוה אחת מתרי"ג":
"ידיעת המציאות מההשתלשלות", למרות חשיבותה העליונה שהיא "מצוה רמה ונישאה" אין להסתפק בה.
שכן, האדם צריך לקים את כל תרי"ג המצוות, שבהן נמשך האור מ"מהות החיצוניות דכלים דאצילות" (שהן הספירות נצח הוד יסוד) - המשכה הקימת רק במצוות המעשיות, והפועלת את בירור הניצוצות הקדושים הנמצאים בעולמות "בריאה יצירה ועשיה".
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך.
*השתדל, שבבית הכנסת שבו אתה מתפלל, ימצאו כל הספרים שחיברתי. "באור התניא משכיל לאיתן" וכל ספרי "חסידות לעם" - המביאים את תורת חב"ד גם לציבור הרחב.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" יתקשרו אלי בווטסאפ 0544960839
בברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה, חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.