ערש"ק פר' חיי שרה חשון תשפ"א,
לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.
לא יודע במה להתחיל, חשבתי אתמול על כמה רעיונות, אך אמש היתה לי השגחה פרטית נפלאה ומרוב שמחה אני מרגיש צורך לשתף אתכם.
וכך זה היה: אתמול אחה"צ כמעט השלמתי את הגליון 'מעדני הפרשה'. עמוד אחד היה מוכן עם חידושים שטרם נכתבו בגליונות של שנים שעברו, ואת החצי השני תכננתי לעשות 'העתק הדבק' ממה שכבר כתבתי בעבר.
לקראת הסיום, קיבלתי שיחת טלפון מיהודי יקר בלייקווד, שאביו, מיקירי עירנו, נהרג בקורונה כמו רוב ההרוגים, איש צעיר (68) עם קצת מחלות רקע, שעקב העובדה המצערת שלא נתנו לבני המשפחה להיכנס לבי"ח, לא טרחו אנשי הצוות לספק לו את תרופותיו, או שהרעיבו אותו עד מוות, או שמרוב דאגה למצבו והניתוק ממשפחתו מת, או שדחסו לו מדי הרבה חמצן ואויר ו/או כל הסיבות ביחד. תכלית, האברך מבקש את עזרתי לעשות עמו חסד ולעזור לו לנסח כיתוב על מצבת קבר אביו ז"ל.
נפגשנו, כתבנו מחקנו ליבננו ויצא נוסח שמבטא את פעליו הברוכים, כמובן שהבן הסכים איתי עקרונית כשאמרתי שלדעתי יש לכתוב על הרוגי הקורונה 'הי"ד', אך שנינו הסכמנו שזה ישאר בלי זה.
אדהכי והכי לא הספקתי להשלים את הגליון והלכתי למנוחת לילה עם הרגשה חמוצה שלא הספקתי להשלים את הגליון כמידי יום רביעי.
כבר שנים שאני משתמש בסגולה פשוטה איך להירדם ללא שהיות, אני מתחיל להרהר בסוגיא או בענין בתורה ולחדש בה משהו והיצה"ר דואג מיד להרדים אותי ולקטוע את המשך הדיון המוחי וזה עובד אצלי מצויין, פעמים נדירות אני כן מחדש משהו ואז אני מיד מזנק מהמיטה לרשום את החידוש שלא אשכח עד הבוקר, (בעבר קרה שלא רשמתי ובבוקר לא הצלחתי להיזכר, ומאז אני לא נותן לזה לקרות שוב).
אמש, הרהרתי בדברים שכתבתי בגליון, בענין הדו שיח בין אברהם לעפרן החתי, ועלה לי רעיון בהקשר לווארט שכתבתי בגליון על מכירת המערה, ש'עפרן' ר"ת 'פה נטמן עשו רשע'. לא רשמתי זאת מיד כי האמנתי שלא אשכח, כי זה מתקשר באופן נפלא לתוכן המאמר.
הבוקר, יום חמישי, כשהבעל קורא קרא את סיפור מערת המכפלה, נזכרתי בר"ת הנ"ל, והבזיק לפתע רעיון עם מהלך מחודש שמשנה את כל המבט על הסיפור של עפרון.
תמיד לימדו אותנו כי עפרון חמד את ממונו של אברהם ודרש סכום מוגזם של 400 שקל כסף עבור מערה שכוחה בקצה שדהו.
ע"פ מה שהבנתי היום זה בדיוק הפוך, אברהם רצה לתת לו 1000 שקלים, שלדעתו היה ערך כל הקומפלקס, אך עפרון סירב לקחת יותר מאשר 400 שקל כדי ש-60 אחוז ישארו שלו ורצה שליטה על רוב המניות, והדברים מגובים בלשון הכתובים ובמאמרי חז"ל באופן נפלא.
אין מילים לתאר את עוצם השמחה על הדברים הנפלאים, וכשבאתי הביתה בשירה וזמרה, חשבו בני ביתי שדעתי נשתבשה, אך העונג וההרגשה הנפלאה כלל לא ניתנת לתיאור למרות שניסיתי להדביק את סובבי בשמחתי.
אצתי למחשב, השלמתי את הגליון עם החידוש הנפלא ואיני מפסיק להודות לבורא עולם על ששלח לי אמש את האברך לערוך את נוסח המציבה, שאל"כ הייתי מוציא הגליון אמש ומי יש לו סבלנות לחכות עוד שנה שלימה עד שחידוש כזה יראה אור עולם?
אז הנה הדברים לפניכם בגליון, בעמוד ב' תחת הכותרת: 'השאלה והתשובה בעומק ובסוד – מהפך בחשיבה'
כדי להבין יותר טוב, כדאי להתחיל את המאמר האחרון בעמוד א' תחת הכותרת 'השאלה והתשובה', ואם כבר, כדאי לכם לקרא אח"כ את כל הגליון.
יש לי כמה ווארטים על הבחירות שטרם הוכרעו. כתבתי שבוע שעבר על 'מתים' שהצביעו, כתב לי קורא אמריקאי, שהוא מתפלא מאוד על סבתא שלו שבמשך 80 שנותיה תמיד הצביעה לרפובליקנים ודוקא לאחר הפטירה החליטה להצביע לדמוקרטים!!!
עניתי לו כי זה חד פעמי רק לבחירות האלו, וזה מרומז בתפילה שמזכירים בשבת את הנפטרים קודם מוסף 'אב הרחמים', שאומרים בסוף: 'ידין בגויים מלא גוויות, מחץ ראש על ארץ רבה', ידין ב-גויים אותיות 'ביידן', דהיינו, שיש ביידן אצל הגויים, אז מלא גוויות, מצביעים עבורו, כדי לקיים 'מחץ ראש על ארץ רבה' כי רצונם להוריד את הראש (נשיא) של הארץ הגדולה.
אני אופטימי ומאמין שמלאך רע בעל כורחו יענה אמן וביהמ"ש יהפוך את הקערה על פיה, 'דמוקרט' ר"ת דונאלד מנצח ויחזיר קולות רפובליקנים - טראמפ'
אני מאמין שזכותו הגדולה שעשה בסוף חנוכה תש"פ כאשר שיחרר את הר' רובשקין, תעמוד לו לנצחון, שהרי בי"ז חשון נסגרו הקלפיות, הוא יום תחילת המבול, ואז התחיל לרדת 'גשם' למשך 40 יום, כאשר היה בתוכנית שאם בני האדם יתעורר וישובו בתשובה ישאר בגדר גשם, ואם ימשיכו במרדם יהפוך ל'מבול' אחר 40 יום.
הדמוקרטים מעודדים את הטינופת שע"פ חז"ל גורמים ל'מבול', טראמפ נלחם ויצא חוצץ נגדם. אכן, 40 יום אחר הבחירות יהיה חג החנוכה.
גשם = 343 כמספר של 'טראמפ יבא' = 343
מבול (עה"כ) = 79 כמספר של 'ביידן בא' = 79.
ולעניינא דיומא: בהפטרה מסופר כי 'אדוניה' בן חגית ניסה למלוך באופן לא ישר ונכשל, כך גם 'ביידן' בימינו יכשל. 'אדוניה' = 76, 'ביידן' = 76.
בברכת שבת שלום ומבורך
ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.