רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 6 ביולי 2020

ידיעות כלליות


ע״פ דו״ח מרכז המידע לקורונה - אתמול אובחנו 817 נדבקים חדשים. ברמת הסיכון הגבוהה ביותר לפי הדו״ח נמצאות בני ברק וביתר.

ליברמן נגד יוסי כהן: יש גורם בטחוני שמדליף פרטים ומתכנן את הפריימריז שלו בליכוד.

כאן: המשבר באל-על: החברה חייבת יותר ממיליארד שקלים וחצי ללקוחות על ביטול טיסותיה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מאיים: "אם לא יקבלו היום את הצעת משרד הבריאות, נאלץ להחליט על סגר מלא".

‏גנץ על ירי הרקטות על עוטף עזה אמש: "יש לנו שני אינטרסים בעזה - השבת הבנים ושקט. אם זה לא יקרה נגיב בעוצמה גדולה. לא נאפשר פגיעה בריבונות שלנו".

גל"צ: ‏בית המשפט הצבאי גזר מאסר עולם על המחבל שרצח את אברהם חסנו ז"ל. לפני 5 שנים יצא חסנו מרכבו חמוש באלה כדי להבריח מיידי אבנים שפגעו בו, אלטיטי המחבל עבר במקום עם משאיתו ודרס את חסנו למוות.

‏פרסום ראשון: בנקים בגדה החלו לסגור שוב חשבונות של אסירים ביטחוניים, על רקע חשש מסנקציות כלכליות של ישראל. בימים האחרונים בנקים בגדה לא מאפשרים לאסירים לקבל את משכורתם מהרשות הפלסטינית, זאת בדומה למה שאירע בתחילת חודש מאי.

משמר הדמוקרטיה ליועמ"ש: כהונת רפי פרץ כשר מנוגדת לחוק בשל העובדה שפרץ פרש מסיעת "ימינה", ולא התפלג ממנה. ולכן אינו רשאי לכהן כשר בממשלה בתקופת כהונת הכנסת הנוכחית, ובנוסף לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות ברשימה המיוצגת כיום בכנסת.

רבינא בתיעוד ב'כיכר': מהבוקר עד הערב הם יטיפו לממשלה ולנתניהו על התנהלות שגויה, אבל בהתהנלות האישית - הציון אפס. שלמה קרעי מעיר לאלי אבידר שצועק ויורק בלי מסיכה. אבידר: "אני לא אשים מסיכה".

סוער בוועדת הקורונה: ח"כ מירב מיכאלי האשימה שאברכים מחו"ל נכנסים לארץ. ח"כ אייכלר השיב לה: "לא ניתן לאנטישמיות לרכב על גל הקורונה. מי שצועק על אנטישמיות העולם, בל יעשה זאת בישראל. כל האברכים שנכנסו הם בעלי ויזת סוטדנט ומרכז חייהם בארץ".

יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר לאסתי פרז ברשת ב': עד הרגע האחרון היה מאבק על קנס המסיכות, המל"ל התעקש על גובה הסכום, אני דרשתי שאם רוצים להעלות את הקנס חייבים לאשר את האיזון שהכנסנו בוועדה שהשוטר יהיה חייב לאפשר לבן אדם לתקן את הליקוי ולחבוש מסיכה בטרם יטיל את הקנס. את זה השגנו.

עוד מאשר לפרז ברשת ב': הרמתי דגל גבוה מול הממשלה על גובה הקנס, לצערי אף מפלגה מהקואליציה לא הצטרפה אליי במאבק הזה. לא יכול להיות שח"כים שלא השתתפו בדיונים באים לוועדה לתת כותרות נגד ובורחים. לא ככה מנהלים מאבק למען הציבור.

רבינא בתיעוד ב'כיכר' מהסערה בוועדת חוקה: ח"כ ינון אזולאי מש"ס תקף בחריפות את יעקב אשר: "מנסים לקחת כותרת בכוח, אבל אנחנו לא במקום הזה. אתה אמרת 'אני לא אתן לזה לעבור', בסופו של דבר זה עבר עם 500 שקל, עם פגיעה באזרח. עם כל הכבוד לך. הגיע הזמן שנעבוד באמת ולא רק כותרות".

ליברמן בגל"צ: "רה"מ ‎נתניהו מתעקש לא להעביר את השליטה לפיקוד העורף כי הוא רוצה לשלוט בסדר היום מתוך אינטרסים אלקטורליים - כדי שיוכל לכנס מסיבות עיתונאים ולהיות הדובר הראשי"

ירון אברהם: עימות בישיבת הממשלה: השרים דורשים להצביע על כל אחד מהסעיפים בנפרד, שר הבריאות מתנגד ודורש שיצביעו על כל ההגבלות כמקשה אחת.

המסית מהאופוזיציה- איווט ליברמן: המפלגות החרדיות מאיימות לפרוש מהממשלה במידה ויסגרו את הישיבות. אז שיפרשו! לא יכול להיות שיקריבו את כלל הציבור במדינה על מזבח שיקולים קואליציוניים ולחצים של גפני ושות'.

אנה ברסקי: ‏הרב רפי פרץ נמצא במגעים מתקדמים עם הליכוד כדי להגיע למיזוג טכני. מדוברת בפרוצדורה לטובת עבודה משותפת בכנסת. המו"מ שנועד לתת גב פרלמנטרי לרב רפי שנשאר לבד אחרי שהתפצל מימינה ונכנס לממשלה. הליכוד הסכים למיזוג טכני בעת סגירת ההסכם.

ירון אברהם: ישיבת הממשלה שתתכנס היום תהיה דרמטית מאוד ותסמן חזרה משמעותית אחורה מבחינת האזרחים ובכל הנוגע להתקהלויות והתכנסויות.

קרן מרציאנו: עדכון: ההמלצה לסגירת ישיבות הוצאה מהרשימה. נכון לעכשיו דרישת משרד הבריאות לגבי מסעדות: הגבלה של 20 סועדים. אם יש מקום בחוץ אז 20 סעודים בפנים ו-30 בחוץ. הרבה שרים מתנגדים, יהיה על זה ויכוח סוער.

בעקבות התעקשות המל"ל וראה"מ נתניהו להעלאת הקנס על אי חבישת מסיכות ל500 שקל - הוסיף יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר תיקון - לחייב את השוטר להפעיל שיקול דעת ולתת אפשרות לתקן את הליקוי ולחבוש את המסיכה בטרם יטיל את הקנס.

‏השר רפי פרץ לקראת ישיבת הממשלה, בתגובה לאיומי גפני: "בישיבות הציוניות נדבקו רק 13 תלמידים. כששומרים על הכללים הסיכוי להדבקה יורד משמעותית... ישיבות או כל מוסד חינוכי אחר שלא יעמדו בכללים צריכים להיקנס ולהסגר לאלתר".

נתוני הקורונה בישראל- בערערה בנגב - יותר מאחד מכל 100 תושבים נדבק בנגיף. ירושלים ממשיכה להוביל במספר החולים החדשים שהתגלו - 245 תוך 3 ימים, בתל-אביב יפו התגלו 156 מקרים חדשים, בבני-ברק 97 ובאשדוד 86.

ח"כ ישראל אייכלר בוועדת הקורונה: יש כאן כשל גדול בטיפול הבאים מחו"ל - משרד הפנים העביר את הסמכויות למשרד החוץ והקונסוליות לא יודעות ואינן מאשרות. ישנם מקרים של בן זוג שאינו ישראלי ונתקע בחו"ל וההוראה לא לקבל את הפניה לחזרה ארצה לפני שעברו שלושים יום. מה ההיגיון לתקוע תושב ישראלי בחו"ל חודש ימים?

'ווינט': המועצה לביטחון לאומי תדרוש את חזרתה של מגבלת 20 הנוסעים לאוטובוסים בתחבורה הציבורית. על פי גורמים במשרד התחבורה, השרה מירי רגב צפויה להתנגד נחרצות לדרישה.

במסמך המל"ל שנחשף ב'בחדרי חרדים' ממליצים לבצע בקרה ואכיפה נרחבת של יישום מודל הקפסולות בישיבות. ישיבה שלא תפעל על פי הכללים תיקנס ותיסגר מיידית.

ב״ב: המיילדת שנמצאה חיובית לקורונה נדבקה מבעלה בבית. אף אחד מאנשי צוות ביה״ח ׳מעיני הישועה׳ לא נדרש להיכנס לבידוד והאירוע כולו נותר מחוץ לבית החולים.

לקראת סגר מוחלט? ראש המל"ל בן שבת בדיון: טרם ברור אם כל הצעדים יספיקו לעצירה של המגיפה. אנחנו נמצאים מדרגה אחת לפני סגר מוחלט. משרד הבריאות: אם לא נקבל החלטות - שבוע הבא יהיה דיון על סגר מוחלט.

ישראל כהן ב׳ערוץ 13׳: גורמים בישיבת בית מתיתיהו טוענים כי מספר החולים עלה ל-230 תלמידים. במקביל מתנהלים מגעים מול פיקוד העורף לפינוי עוד היום של החולים ולגיבוש מתווה לבריאים שישהו בישיבה ללא סיכון.

ריזל ב׳קול ברמה׳: פקע"ר שב לפעול בב"ב עם גדוד מילואים. בניגוד לגל הראשון הם לא יתמקדו בחלוקת מזון - אלא בחידוד הנחיות, סיוע בהסברה, נוכחות בהערכות מצב בעירייה ועוד. על הכוחות בבני ברק יפקד אל"ם במיל' חזי זכריה.

וועדת חוקה אישרה כעת פה אחד כהכנה לקריאה ראשונה את הצה"ח שיזם יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי, לפיה לא ניתן יהיה לעקל לאנשים בעלי חובות את 'ביטוח רפואי' האישי שלהם. הצעת החוק צפויה לעלות השבוע למליאת הכנסת לאישור בקריאה ראשונה.

ליטל דוברוביצקי בכלכליסט: נצחון משפטי מהדהד למשרד ד״ר י. וינרוט ושות׳. המדינה תשלם 2 מליון ש״ח לחברת מנפאוור ששילבה נשים חרדיות בתעסוקה. המדינה ניסתה להתחמק מהתשלום בתואנה כי לא התכוונה להעסקה דרך חברות כח אדם אך ביהמ״ש דחה זאת.

‏רשות המיסים: שלושה כתבי אישום הוגשו בגין שימוש בחשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-13 מיליון ש"ח.

שוק הנדל"ן מתאושש: זינוק של %30 ברכישת דירות ביוני כך עולה מנתונים של חברת אלדר שיווק לגבי פרויקטים ברחבי הארץ.

רבינא ב'כיכר': ‏במפתיע: רשת הגנים (גולדקנופף) הודיע כעת על ביטול כל הקייטנות החל ממחר בשל קצר עם משרד החינוך.

שלומי הלר בטוויטר: אחרי שהמועצה הדתית לקחה לבית הקפה "קאלו" ברחוב דרך בית לחם את תעודת הכשרות, על רקע ויכוח הלכתי בנושא בישול על כירה חשמלית - הבעלים החליט להצטרף למערך הכשרות של צהר. יעקב בן אלול ל"כל העיר": "הרבנות צריכה להתקדם ולהתחשב בקידמה".

רב בית הכנסת 'צעירים' בבני ברק הגאון רבי יו"ט זנגר פרסם מודעה חריפה על החובה לעטות מסכות בבית הכנסת, כמה מתפללים תלשו את המודעה, בתגובה לכך כתב הרב מכתב חריף "מאחר ובתקופה אחרונה, 'כנראה בטעות' הורידו כמה מכתבים שכתבתי, להוי ידוע, שיש לי קפידה על מי שיוריד".

'המחדש': בנו של רב העיר העתיקה הגר"א נבנצל חלה בקורונה ומצבו קשה, שמו לתפילה לאחר הוספת שם רבי רפאל בניה בן שפרה, הוא משמש כר''מ בישיבת חיי משה, הוא מורדם ומונשם בבית חולים הדסה, בן 57 בלבד ללא מחלות רקע.

‏בתי הספר היהודיים בתפוצות בסכנת קריסה כלכלית • יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "אנחנו רואים את אחינו שולחים את הילדים לבתי ספר ציבוריים - גם ככה יש אחוזי התבוללות גבוהים, אם לא ילכו לחינוך יהודי זה רק יעלה".

הרשויות בסין גילו מקרה של דבר הבלוטות באזור מונגוליה הפנימית, אזור אוטונומי בשטח סין הנמצא על גבול מונגוליה. דבר הבלוטות ידוע בעיקר כמי שגרם למגפת המוות השחור שהכתה באסיה ובאירופה בימי הביניים וגרמה למותם של בין מליוני איש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.