רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 15 ביולי 2019

ידיעות כלליות

חדשות 'JDN': ראש עיריית טבריה רון קובי הגיש כעת עתירה למתן צו על תנאי נגד שר הפנים אריה דרעי לאחר שזומן לשימוע עקב הכישלון אמש להעביר את התקציב.

נתי טוקר: ‏בהמשך לתחקיר שפירסמנו על הצנזורה וחסימות הטלפונים של ועדת הרבנים לענייני תקשורת - עכשיו מתברר שהוועדה חסמה בשבוע שעבר גם את מספר הטלפון של משרד התקשורת לשימוע על קווי התוכן. פנינו לתגובה, ולפתע הקו נפתח.

'קול ברמה' שילם את הקנס בסך 30 אלף שקל לארגון 'קולך' במטבעות של 10 אגורות. מנכ"ל הרדיו אריאל דרעי - "המסר הוא שהציבור החרדי לא זקוק להתערבותם ולעזרתם המאוסה והמעושה".

יורים בתוך הנגמ"ש. ‏אהוד ברק נגד לפיד: "הוא הגורם העיקרי שכחול לבן לא ניצחו, הוא עטיפה עם נצנצים". לפיד בתגובה - "‌‌‌‎ברק לא יעבור את אחוז החסימה ויזרוק לפח 100 אלף קולות".

הליכוד: לליכוד ולראש הממשלה אין שום קשר למריבות הפנימיות בצמרת כחול-לבן. אם הם לא מצליחים לנהל מפלגה, איך הם ינהלו את המדינה? הבחירות האלה הן על מי יהיה ראש הממשלה הבא: ראש הממשלה נתניהו או לפיד, גנץ וברק.

'בחזית': קבוצת חסידי ברסלב מתכננים מחר בערב מפגן מחאה מול משרדי רשות שדות התעופה בנתב"ג נגד מה שהם מכנים "עושק מחירי כרטיסי הטיסות לאומן לראש השנה".

'סרוגים': סערה במפלגת זהות: לאחר הדרמה ביום שישי האחרון בו התפטר יו"ר הרשימה משה פייגלין וחזר בו, כנס פתיחת הקמפיין שהיה אמור להיות מתכונן למחר -בוטל. בזהות מנסים להגיע לפתרון.

עטרה גרמן בטוויטר: מענייני מפלגת זהות: פעמיים לפחות התפוצץ המו"מ בין הצדדים מאז מוצ"ש, כנס השקת הקמפיין והנבחרת שתוכנן למחר - נדחה למועד לא ידוע.

'חב"ד ניוז': COL: המדען ר' אלכסנדר פרידמן ממהנדסי החללית 'בראשית' חשף בכנס נשי חב"ד תמונה של קפסולת החת"ת שהיתה על החללית ונחתה ללא פגע על הירח למרות ההתרסקות.

נתניהו נפגש היום, יחד עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד, עם 25 נציגים של המגזר הרוסי שעבדו בעבר עם 'ישראל ביתנו' והחליטו להעביר את תמיכתם לליכוד.

נתניהו נגד ליברמן: תגידו לי דבר אחד שליברמן עשה? היום הוא מדבר נגד חרדים, לפני רגע היה בברית עם החרדים ורץ לכל הרבנים כדי לבלום את המועמד החילוני בקרב על ראש העיר י-ם. אצלו מילה זה רק מילה ואפס מעשים.

גורם ב'דגל' לשרי רוט בחרדים 10: "יש תחושה בקרב חלק גדול ממצביעי ‘דגל’ ש’אכלנו אותה’ בבחירות המקומיות בגלל רשב"ם. ברכסים יכולנו להמשיך עם איצ’ה רייך, שמוליק גרינברג יכול היה להיות היום ראש עירית בית שמש, הסאגה באלעד הייתה נמנעת ועוד".

עוד מהגורם ב'דגל': "חיפה? זה ניצחון של פלג ראב”ד. משה ליאון? מועמדותו היא עוד מימיו של הגראי”ל זצ”ל והוא ממש לא בצד של רשב”ם, אם בכלל. אברהם רובינשטיין בבני ברק? היחסים שם עכורים”.

'מקור ראשון': ‏אנשי הר המור בשיחות פנימיות: "לא נרוץ עד הסוף. המטרה ללחוץ על הבית היהודי כדי לשלב נציג ברשימה".

ליקוי ירח חלקי צפוי מחר בערב והוא יהיה האחרון לשנת 2019. ניתן יהיה לצפות בו בישראל, מדובר בליקוי חלקי שיכסה כ-65% מפני הירח.

הערב בערוץ 12, כתבה על רשימת האמנים הישראלים שלא מופיעים בשבת שהולכת ומתארכת.

'הארץ': מסיבת עיתונאים שהייתה אמורה לעסוק באיחוד הרשימה המשותפת בוטלה היום ברגע האחרון, לאחר שבל"ד ותע"ל הודיעו כי לא ישתתפו בה.

‏מניית טבע צונחת ב-7.5%, עם פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט. זאת, לאחר הערכה שפרסם בנק ההשקעות "מורגן סטנלי", לפיה טבע עלולה לאבד עוד 35% מערכה. זאת, בעקבות התביעה המשפטית שעמה היא מתמודדת בארצות הברית.

׳דה מרקר׳: שר הפנים דרעי ניסה לבלום את התייקרות הארנונה בכ-2.6% ב-80 רשויות - אך משרדי המשפטים והאוצר התנגדו למהלך. הערים המבוססות התעקשו על העלאה.

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית פנתה ליועץ המשפטי ולמבקר עיריית טבריה, בדרישה להורות על ביטול הודעת ראש העירייה רון קובי, כי החוף הנפרד ייפתח לציבור הרחב מהשבת הקרובה.

פגישת נתניהו עם המגזר הרוסי: בדיקת ynet מעלה כי חלק מהמוזמנים עברו לליכוד עוד לפני הסכסוך בין השניים, נתניהו הציג אותם כעורקים טריים מליברמן.


להמשך כנסו כאן:




קרני ב׳ידיעות׳: בגוש המכרז שמאל הכל בנתיים תקוע. עמיר פרץ רוצה לצרף את לבני ואת אורלי לוי למפלגת ׳העבודה׳ עוד לפני סגירת חיבור עם ברק או הורוביץ׳, אלא שלבני לא מוכנה להצטרף בלי חיבור גדול ואורלי לוי לא ממהרת להצטרף.

עוד מקרני ב׳ידיעות׳: גם בגוש הימין התמונה לא ברורה. למרות ששקד קיבלה מס׳ אופציות, היא עדיין מועמדת לתפקיד ראש רשימת איחוד הימין, במיוחד לאור ההתבטאות הבעייתית האחרונה של רפי פרץ.

ריבלין בטוויטר: ‏אני לא מכיר אף אחד מחברי מועצת עירית טבריה בשמו אבל מדובר בגברים אחד אחד. הם הצביעו הערב נגד התקציב בידיעה ברורה שהם הולכים הביתה עוד הלילה. איש מהם לא נקנה בתקציבים או בג׳ובים.

השר בצלאל סמוטריץ׳ בטוויטר על הדרמה בטבריה - ‏האיש שלא הפסיק להסית, לחרחר ריב ומדון בין אוכלוסיות ולהילחם בכל דבר שמריח ריח יהדות ילך כנראה בקרוב הביתה. שאפו לחברי מועצת העיר טבריה ששמו את טובת העיר, את האחדות ואת היהדות לנגד עיניהם, לא חשבו על עצמם, והצביעו הערב נגד התקציב.

יאיר קראוס ׳מקור ראשון׳: ‏חברי האופוזיציה במועצה היוצאת בטבריה הכינו לקובי מראש הפתעה. תמונה שלו שתתלה על הקיר לצד פניהם של ראשי העיר בעבר. אחרי שמונה חודשי כהונה אפשר לומר שחצי עיר צוחקת וחצי עיר בוכה הלילה. ואת השבר בעירייה יקח הרבה זמן לתקן.

׳ידיעות׳ על רון קובי שהודח מתפקידו - הוא ניהל קמפיין בוטה ומרובה סערות, והכעיס רבים כשבחר בקו אנטי חרדי שנוי במחלוקת.

‏מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס על פרסום חקירת המשטרה בעקבות קלפיות שזוייפו "שתי קלפיות עברו לחקירת המשטרה וליועמ"ש כשבוע לאחר הבחירות, אלו שני המקרים היחידים שמצאנו"

שר החוץ האמריקאי פומפאו החליט להגביל את תנועותיו של שר החוץ האיראני בניו יורק ל -6 רחובות בלבד. הוא יוכל להסתובב רק בין בית השגריר לבין בניין האו"ם. פומפאו: אם אנחנו לא יכולים להסתובב חופשי באיראן גם הוא לא יסתובב חופשי בארה"ב.

הצלם שלומי כהן ל’כאן מורשת’: “חשפתי את השקר של ליברמן שבחר להעלות תמונה בפוסט שנאה בו רואים את ביבי וליצמן כשהוא מעלים את עצמו מאותו אירוע. מביך איך אדם לא בוש לשקר בלי למצמץ”

‏סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: טבריה אמרה הלילה לא להסתה ולשנאה. ככה יעשה לאיש אשר הרים ידו על יום שבת קודש ונגד היהדות. העיר טבריה היא תמרור אזהרה לאומי. יראו ויידעו ראשי מפלגות אחרות ומועמדים למחצה לראשות ממשלה: מי שמרים יד נגד שבת קודש, נגד היהדות והמסורת, סופו להיכשל.

עמית סגל: ‏יעלון הבוקר בתגובה להקלטות: ״סביבת נתניהו אחראית לפרסום ההקלטות. כל פעם שמישהו מרים ראש נגד נתניהו צץ נגדו איזה תיק 6000״. זו רמיזה די מדהימה שממשיכה טענות של יעלון עצמו וגנץ בבחירות. הם סבורים שנתניהו מקליט באמצעות סייבר או ריגול אנושי בתוך מטה כחול לבן.

מפלגת כחול לבן שוקלת לשריין מועמד יוצא רוסיה ברשימה. כך דווח בכאן 11. לפי הדיווח, עלו כמה רעיונות לזהותו של המועמד שעדיין לא הבשילו וזו אפשרות שנבחנת גם בסקרים שעושה המפלגה.

ישראל כהן בטוויטר: ‏צריך להגיד שאפו גדול למקלב שירד לטבריה מספר פעמים בחודש האחרון לגבש את האופוזיציה שתפעל יחד כגוש אחד ושלא יילכו אחרי הצעות מפתות שהונחו בפניהם ע״י קובי. כעת מתברר שהמאמץ השתלם.

הרב שלמה אליהו ב'גלי ישראל': ״לבנט יש אפס חוט שדרה בענייני יהדות. הוא לא יכול להיות בראש הבית היהודי, הוא יכול להיות חלק – אם יקבל את המנהיגות של הרב פרץ. אני שומע שהוא התנהג בצורה ממש מבישה, להתכבד בקלון חברך? בושה וחרפה״.

טוכפלד ב'ישראל היום': במצב של חוסר הכרעה, של 60 ומטה לכל אחד מהצדדים ללא ליברמן, גנץ יצטרף לממשלת נתניהו, ללא לפיד, ויחסוך למדינה מערכת בחירות נוספת. לפיד, שמתנגד לכך נחרצות, כבר הבין את המגמה, ופועל למנוע אותה על ידי שורת אמירות כובלות ונחרצות.

דרוקר מעלה תרחיש בטור ב'הארץ': נתניהו ישב ועיין בחומר החקירה שהועבר אליו לקראת השימוע וחשב: ברור שהחומר יודלף, במקום שהכתב יבחר קטעים שיציגו אותי באור שלילי, אדליף בעצמי. הוא בחר בקפידה כמה קטעים שהחקירה נראית בהם קטנונית והעביר לגיא פלג.

ישראל היום': בליכוד ערים לנעשה בכחול לבן, ולכן ההחלטה האסטרטגית היא להימנע מתקיפה אישית של גנץ. לפיד וברק יחטפו את האש. ההערכה היא כי במצב של חוסר הכרעה, גנץ יצטרף לממשלת נתניהו, ללא לפיד.

מאיים? רון קובי בגל"צ: "דרעי יפחד מאד בשימוע, הוא לא יכול לפטר אותי".

‏משרד הפנים בתגובה לראיון של רון קובי בגל"צ: "גורמי המקצוע במשרד פועלים באופן ענייני, אולם רון קובי עסוק רק בגידופים, קללות והסתה נגד פקידי ציבור".

ח״כ אלעזר שטרן 'כחול לבן' ב'קול ברמה': אני כבר שנים חושב שכדאי למתן את הרטוריקה מול המפלגות החרדיות, משני הצדדים. אמרתי את זה גם לגפני, לליצמן וגם ללפיד.

'וואלה': ראשי המפלגות מימין לליכוד התבקשו להשיב לשאלה בנוגע להצבת שקד בראש מפלגה ימין מאוחדת. בנט התחמק ממתן תשובה וסמוטריץ' ובן גביר לא שללו. פייגלין לא הגיב בגלל הבלגן אצלו במפלגה.

גורם ב'יהדות התורה' הגיב ל'ישראל היום' על המתקפה של ליברמן נגד נתניהו על שנכח באירוע חרדי שהוא עצמו השתתף בו: "הצביעות של ליברמן שוברת שיאים. הציניות והשקרים מובילים אותו בבוטות ובאור יום".

'כאן': ‏השר דרעי הכריע: אין הארכות נוספות לאישור תקציב ברשויות שלא אישרו את תקציבן. בעקבות החלטתו יפוזרו מליאות המועצה ברהט, ירכא, טבריה ועוספיה וראשי הרשויות יוזמנו לשימוע שבו יוחלט על המשך כהונתם.

‏אוטובוסים חשמליים: שר התחבורה סמוטריץ' קבע יעד לשנת 2025 לפיו 60% מהתחבורה הציבורית העירונית תעבוד על חשמל. זאת, במטרה להפחית את זיהום האוויר והרעש. בחברת "מרכבים", כבר הורכב האוטובוס הישראלי החשמלי הראשון על בסיס אב טיפוס סיני.

‏בכיר בחמאס, אחמד יוסוף, הגיב על דברי בכיר הארגון פתחי חמאד בהפגנות ביום שישי האחרון שאמר - "מחיר סכין הוא חמישה שקלים, זה המחיר של צוואר של יהודי": "דבריו אינם מייצגים את חמאס, ועל איסמאעיל הנייה להבהיר כי העימות של חמאס הוא עם הכיבוש ולא עם כל יהודי העולם"

רון קובי בהודעה מסיתה בפייסבוק: "החל מהשבת הקרובה החוף הנפרד בטבריה יהיה פתוח. הכניסה חינם".

יהודה שלזינגר בטוויטר: ‏"אז מה הסטטוס בימין? איילת שקד: הרב רפי יודע את הטלפון שלי. הרב רפי: איילת יודעת את הטלפון שלי. יש שדכן בקהל?".

קלמן ב'בחדרי': ב'דגל' בי-ם התחוללה לאחרונה סערה שהגיעה לשיאה עם הודעת הגר"ב סולובייצ'יק על פרישה מהעיסוק הפוליטי. הסערה זלגה גם לראשי התנועה, בין היתר לאחר ביקורת של גפני נגד ראש מחלקת חינוך בעיר.

עוד מ'בחדרי': הביקורת נגד הגר"ב סולובייצ'יק לא באה רק מצד נציגי התנועה אלא נשמעה גם מהרבנים. ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן אמר למקורביו - "אני מבין את הבעיה, אי אפשר כל דבר לעשות נגד התנועה הארצית".

יעקב ריבלין: מסימני השלום הליטאי. בשעות אלו עובדים גורמים בשני הבתים על הודעת תמיכה משותפת בגר"ב סולובייצ'יק.

מני גירא: ‏בפעם הבאה שפוליטיקאי ב'דגל' יאמר לציבור ש"מרנן ורבנן" קבעו, תראו לו את כתבת החיסול הזו על הגר"ב סולובייצ'יק. מרנן ורבנן זה יפה ונחמד, עד שזה מגיע למצב, שהמרנן ורבנן הספציפי מחליט לבד, בלי עזרה של פוליטיקאים משבקים ועסקנים. או אז מודח - סליחה מתפטר מרצונו, המרנן ורבנן העצמאי מידי.

המחאה על הירי בסלומון טקה: הכבישים סביב הכנסת נסגרו לתנועה לקראת ההפגנה המתוכננת מחוץ לה.

חילול שבת במרחב הציבורי נמשך - עיריית רמת גן תקיים בחודשי הקיץ "קבלת שבת מוזיקלית" בהשתתפות ראש העיר כרמל שאמה.

ישראל כהן בטוויטר: מי שמסתובב הבוקר ברחובות טבריה רואה שברחוב החילוני השמחה על נפילת רון קובי חזקה לא פחות מהרחוב הדתי. לרוב תושבי העיר נפל האסימון שהאיש ליצן שלא מסוגל לנהל עיר ולקבל החלטות ומתנהל דרך הפייסבוק. קובי סיים את דרכו הפוליטית.

ב'הר המור' הכריזו על הקמת מפלגה חדשה - 'נעם' - שיתוקשר על ידי ערן שורץ ממשרד 'תקשורת נכונה'.

שירית אביטן: ‏מאחורי הקלעים של מפלגת הר המור (נעם): העיתונאי בועז גולן, בעלי האתר 0404, השתתף בכינוס הראשון של המפלגה בשבוע שעבר ואמר לנוכחים כי יש צורך בשטח בהקמת מפלגה נוספת חרד"לית. גולן אישר כי השתתף בכינוס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.