התניא היומי יום א' ז שבט:
היום נקבל תוספת באור במשמעות המילה מאד המופיעה בפסוק "כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו".
את האהבה והיראה השכליים, יכול האדם להשיג, רק לאחר שילמד בהרחבה ויכיר את הענינים המתאימים בגדולת הבורא ויתבונן בהם כראוי - כך שאי אפשר לומר על השגת המידות השכליות שזה דבר שהוא "קרוב מאד"
מסביר התניא, שיש עוד אהבה אצל היהודי, אהבה המסותרת בלבו של כל יהודי, אהבה שהיא ירושה לנו מאבותינו. - ואת האהבה הזו קל לכל יהודי לעורר. די לו, שיזכיר לעצמו כי יהודי הוא ואהבה זו קימת בקרבו.
ובהתאם יש לומר: שהוראת התורה "כי קרוב אליך הדבר מאד" אמורה על קיום התורה ומצוותיה, מתוך אהבה מסותרת זו.
...
חבר נכבד:
קראת ונהנת, העבר את "היום בתניא" לחבריך.
בתודה ובברכה
יקותיאל גרין, מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם
היום נקבל תוספת באור במשמעות המילה מאד המופיעה בפסוק "כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו".
את האהבה והיראה השכליים, יכול האדם להשיג, רק לאחר שילמד בהרחבה ויכיר את הענינים המתאימים בגדולת הבורא ויתבונן בהם כראוי - כך שאי אפשר לומר על השגת המידות השכליות שזה דבר שהוא "קרוב מאד"
מסביר התניא, שיש עוד אהבה אצל היהודי, אהבה המסותרת בלבו של כל יהודי, אהבה שהיא ירושה לנו מאבותינו. - ואת האהבה הזו קל לכל יהודי לעורר. די לו, שיזכיר לעצמו כי יהודי הוא ואהבה זו קימת בקרבו.
ובהתאם יש לומר: שהוראת התורה "כי קרוב אליך הדבר מאד" אמורה על קיום התורה ומצוותיה, מתוך אהבה מסותרת זו.
...
חבר נכבד:
קראת ונהנת, העבר את "היום בתניא" לחבריך.
בתודה ובברכה
יקותיאל גרין, מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.