היום בתניא יום ה' יח שבט:
בזהר נאמר "אוריייתא וקודשא בריך הוא כולא חד" (שהתורה והקב"ה אחד הם).
ובתיקוני הזהר מפרש, "שרמ"ח פיקודין אינון רמ"ח אברין דמלכא" (שרמ"ח המצוות הם רמ"ח האברים של המלך, הקב"ה).
פנימיות הרצון העליון:
בפרקים הקודמים למדנו, שהחיות הנמשכת להתהוות העולמות והנבראים, נעשית על ידי צמצומים רבים והסתר פנים של הבורא מהנברא.
וכאן מדגיש התניא, שהמצוות הן "פנימיות הרצון העליון וחפצו האמיתי (של הקב"ה) המלובש בכל העולמות העליונים והתחתונים להחיותם".
וגם לאחר שנברא העולם "כל חיותם ושפעם" של הנבראים, תלוי במעשה המצוות של היהודי, שכן הן תכלית הבריאה, ופנימיות הרצון העליון המתלבש בעולמות להחיותם.
...
"מעשה המצוות וקיומן":
"ונמצא, שמעשה המצוות (שבעת בנית הסוכה, כתיבת התפילין, והכנת כל דבר למצותו) וקיומן"(של המצוות בפועל). מהוים "לבוש פנימי" (וכלי), להמשכת פנימיות "אור וחיות הרצון העליון" והתלבשותו בעולמוות.
חבר נכבד:
קראת ונהנת, העבר הלאה את "היום בתניא" לקרוביך ולחבריך.
בברכה להצלחה בהפצת המעינות.
הרב יקותיאל גרין, מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם
בזהר נאמר "אוריייתא וקודשא בריך הוא כולא חד" (שהתורה והקב"ה אחד הם).
ובתיקוני הזהר מפרש, "שרמ"ח פיקודין אינון רמ"ח אברין דמלכא" (שרמ"ח המצוות הם רמ"ח האברים של המלך, הקב"ה).
פנימיות הרצון העליון:
בפרקים הקודמים למדנו, שהחיות הנמשכת להתהוות העולמות והנבראים, נעשית על ידי צמצומים רבים והסתר פנים של הבורא מהנברא.
וכאן מדגיש התניא, שהמצוות הן "פנימיות הרצון העליון וחפצו האמיתי (של הקב"ה) המלובש בכל העולמות העליונים והתחתונים להחיותם".
וגם לאחר שנברא העולם "כל חיותם ושפעם" של הנבראים, תלוי במעשה המצוות של היהודי, שכן הן תכלית הבריאה, ופנימיות הרצון העליון המתלבש בעולמות להחיותם.
...
"מעשה המצוות וקיומן":
"ונמצא, שמעשה המצוות (שבעת בנית הסוכה, כתיבת התפילין, והכנת כל דבר למצותו) וקיומן"(של המצוות בפועל). מהוים "לבוש פנימי" (וכלי), להמשכת פנימיות "אור וחיות הרצון העליון" והתלבשותו בעולמוות.
חבר נכבד:
קראת ונהנת, העבר הלאה את "היום בתניא" לקרוביך ולחבריך.
בברכה להצלחה בהפצת המעינות.
הרב יקותיאל גרין, מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.