רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 באוקטובר 2018

ידיעות כלליות


ההסלמה והמתיחות בדרום!
ריזל בטוויטר: עם הפנים לעזה. אזור יד מרדכי מתמלא בטנקים ונגמשים, כעת.
התיייחסות פומבית ראשונה של שר בקבינט אחרי הדיון אמש היא של השר יואב גלנט: ״אני לא מתייחס לתוכן דיוני הקבינט אבל אני יכול לומר דבר אחד בצורה מאוד מפורשת - כללי המשחק עומדים להשתנות. אנחנו לא נקבל יותר את טרור האש וטרור הגדרות"
רוני דניאל לא בטוויטר אז אני אסכם פה את הפרשנות שנתן לי כעת ב"שש": הקבינט החליט להחריף תגובה, אבל בפועל נראה רק מחר בגדר אם החייל בשטח קיבל הוראות אחרות להגיב נגד מפגינים ומפריחי עפיפונים. "להכביד את ידינו ולהחזיר ריבונות לגדר"? כרגע מילות הקבינט הן תיאורים ספרותיים-רומנטיים. (סיון רהב מאיר)
ווינט: ‏עקב המצב בדרום: שונו נתיבי המסלולים בנמל התעופה בן גוריון
דובר רש"ת: בתשובה לשאלות העיתונאים: בעקבות המצב הביטחוני התבנית התפעולית בנתב"ג היא בנחיתות מצפון על מסלול 21 ועל מסלול 26 . המראות 26 (מזרחה). התבנית לא פוגעת בלוח הטיסות. כל פרסום מעבר לזה מחייב צנזורה.
מקור פלסטיני : "הזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האסלאמי הודיעו כי הן בכוננות להגיב על כל תוקפנות ציונית חדשה נגד רצועת עזה"
הסלמה בדרום | פרטים חדשים מישיבת הקבינט שהתקיימה הלילה: חמאס רוצה מאוד הסדרה עם ישראל, שתכלול הכנסת דלק לעזה וכסף למשכורות.
בכיר חמאס, חליל אל-חיה, שנכח בפגישה עם חברי המשלחת המצרית במשרדו של איסמאעיל הנייה: "הדגשנו בפני המצרים שהצעדות ימשכו על שיסתיים הכיבוש. הובהר לנו כי ביקור ראש המודיעין המצרי נדחה בשל סיבות ביטחונות, ויתקיים במועד מאוחר יותר".
 
חדשות חוץ מדיני וביטחוני!
הערכה בישראל וברצועה : פגיעת ברק הפעילה את הרקטות לב"ש ולגוש דן. (בן כספית)
בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אומר כי מי שעומד מאחורי ירי הרקטות אתמול הם ישראל או גורמים ברשות הפלסטינית. בריאיון לרשת הטלוויזיה פראנס 24 בערבית אמר כי האחראי לירי רצה לגרום למתיחות ביטחונית, והוסיף כי האירוע נותן לישראל תירוץ לברוח ממחוייבויותה בסוגיות ההמוניטריות
אטילה שומפלבי: ‏על פי מקורות מדיניים, הקבינט החליט: אפס סובלנות כלפי פגיעות בגדר ובצד הישראלי מכיוון עזה.
בן כספית : ‏טוב, כל מי שצחק אתמול, שיתנצל מיד בפני שמרית מאיר המדהימה. ההערכה, גם בצד העזתי וגם אצלנו, היא שיש סבירות גבוהה לכך שפגיעת ברק הפעילה את הרקטות שהיו דרוכות ומוכנות לשיגור בשלישי בלילה. בקבינט הועברו על זה לא מעט בדיחות.
ברק רביד: ‏גם אני שומע שאתמול בקבינט גורמי המודיעין עידכנו את השרים על עניין הברקים וציינו בפניהם שזו תזה אפשרית בהחלט אף כי אין לה הוכחות חד משמעיות.
שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי תוקפת את מנכ"ל בצלם חגי אלעד במועצת הביטחון של האו"ם: "מסולפים וחד-צדדיים"
ראה"מ בנימין נתניהו בטיווטר: בשעה שחיילינו נערכים להגנה על ביטחון ישראל, מנכ״ל ״בצלם״ בוחר לשאת נאום רצוף שקרים באו״ם בניסיון לסייע לאויבי ישראל. התנהלות ״בצלם״ היא חרפה שתזכר כאפיזודה קצרה וחולפת בתולדות עמנו.
הדיון בקבינט עסק בשתי תכניות מבצעית שונות - אחת שהציג שר הביטחון ליברמן, ותכנית שניה, שהציג הצבא לפעילות בדרום. לפי שני מקורות, הצבא הציג הצעה מדודה באופן יחסי ועניינית, המתאימה להתפחויות בשטח. ואילו שר הביטחון ליברמן העלה תכנית אגרסיבית יותר וחריפה ‏שר הביטחון דרש עוד לפני הקבינט "להנחית מכה קשה" על חמאס - והציג תכנית שמבקשת פגיעה משמעותית בחמאס, על כל המשמעויות של כך. בשאלה שהופנתה ללשכת שר הביטחון, האם לאור החזרה לשגרה והנחיות פיקוד העורף החדשות, בעצם נדחתה תכניתו המבצעית של ליברמן, השיבו כי אינם מתייחסים לדיוני קבינט ‏מבחינת הדרג המדיני, המבחן להמשך הפעילות יהיה ביום שישי הקרוב, כאשר ההנחייה לצה"ל היא להתייחס בחומרה יתרה לכל אלימות על הגדר. גורם המעורה בנושא אומר לי כך: "זה לא נגמר. ישראל תגיב בהתאם להתפתחויות" (גילי כהן)
ארה"ב סוגרת את הקונסולייה במזרח ירושלים ומאחדת אותה עם השגרירות האמריקנית ; ארה"ב מבהירה בהודעה כי אין בכך שום שינוי ביחס לפלסטינים או לנושאים הסופיים אבל היא הופכת בכך לאחת המדינות המערביות הבודדות שאין להם קונסוליה או נציגות שמתנהלת בנפרד מול הרש"פ. *עמיחי שטיין*
סגן השר מייקל אורן (כולנו) מברך על החלטת ארצות הברית לסגור את הקונסוליה האמריקנית בירושלים ולהעניק לפלסטינים שירות בשגרירות שנפתחה בחודש מאי. "יום גדול לישראל, לירושלים ולארצות הברית", אמר אורן וציין כי ההחלטה של מזכיר המדינה פומפאו מסמנת את התמיכה האמריקנית בבירת ישראל, ''ישראל אסירת תודה''. (ערוץ 7)
 
חדשות בארץ!
היועמ"ש מנדלבליט יקיים שימוע ביום ראשון לשר חיים כץ, החשוד בקבלת שוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. לפי כתב החשדות - כץ קידם בכנסת פעולות לטובת מקורבו תמורת טובות הנאה. מטעמו של כץ צפויים לטעון כי מהלכי החקיקה היו לטובת הציבור הרחב ושלא פעל בניגוד לחובתו
שוחרר המוסלמי שתקף קשות את החסיד. פרבר ב'בחדרי: שופטת חרדית אמריקאית שחררה את המוסלמי שתקף באכזריות חסיד ברחוב בבורו פארק בערבות בסכום של 15,000 דולר
ח"כ דודי אמסלם טוען ב- דקלסגל: "המערכת יוצאת מאיזון - יש 19 חקירות נגד רה"מ. גם נגד אולמרט נפתחו הרבה מאוד תיקים שהיה אסור לפתוח אותם"
העיתונאי אריאל אלחרר מ'יום ליום' עבר ל'כיכר השבת'.
יו"ר ש"ס השר דרעי בטור הספד על עו"ד וינרוט ז"ל ב'משפחה' : "ביום שהתפרסמו החקירות נגדי, הוא התייצב לצידי מיזמתו ואמר לי: "זה לא מאבק שלך. הם לא חוקרים אותך. זהו מאבק של כל מי שהמהפכה התורנית יקרה לליבו".
עוד מהשר דרעי על עו"ד וינרוט ב'משפחה' : "כשהיינו באופוזיציה בממשלת לפיד, הוא ניצל את קשריו עם ראה"מ נתניהו להשיג לנו את כל מה שהיה יכול. בהלוויתו הזכיר נתניהו את מוחו האדיר. אמרתי לו, 'היה לו לב גדול יותר מהמוח'"
חילול שבת בכביש גהה - המשטרה הודיעה כי יתבצעו עבודות בכביש במהלך השבת הקרובה בכביש 4 באזור מחלף גנות.
 
הבחירות לרשויות המקומיות!
העתירה בבית שמש נגד רשימת יהדות התורה והמועמד הרב משה אבוטבול לראשות העיר נדחתה בבית המשפט.
שלומי הלר: שרשור מתוקצר בעקבות הסערה בבית היהודי.1.מהלך התמיכה פומבית במשה ליאון לא נולד היום בבוקר ושווה לתזכר את המתרחש בסניף בחודשים האחרונים. נתחיל בחבר הסניף יענקי סופר היה יועץ למגזר הדתי לליאון בבחירות 2013
עוד מהלר: חבר הסניף אלקנה יעקובוביץ למשל (מהחתומים על מכתב התמיכה בליאון הבוקר) מסביר ומבהיר לחבריו בסיעה בקבוצת וואצאפ ציונית דתית ובה חברים פעילי הבית היהודי שהוא מתנגד לחיבור עם אלקין ויתמוך בליאון.
עקיבא וייס: תופעה שצריכה להדאיג את דגל התורה בירושלים - מרפסות לא מעטות מועטרות עם שילוט של רשימת דת-דגל ולצדו מודעות של דייטש. הבוקר, גם לופלינסקי - שהיה מטעם דגל - תומך פומבית בדייטש.
פרלשטיין חושף ב'ידיעות ירושלים': בקבוצה פנימית של עובדי מנח"י, מונחים העובדים לגייס תומכים עבור משה ליאון בהוראת יו"ר ועד העובדים אביחי אברהם ויו"ר ההסתדרות דני בונפיל.
עוד מפרלשטיין ב'ידיעות ירושלים' : יוסי דרוק, ראש מטה השר אלקין, פנה ליועמ"ש העירייה בדרישה לבדוק האם הופעלו על העובדים לחצים פסולים.
מחר ברשת 'ידיעות' : רפי פרלשטיין בכתבת מגזין על השפעת קווי הנייעס בבחירות המקומיות. המרואיינים: קלמן, רבינא, נתן משי, זאב אלקין, ליאון, נחמן גלבך, יוסי דייטש ועוד.
פרלשטיין ב'מיינט י-ם': יוסי דייטש סוחף אחריו עוד ראשי מינהלים קהילתיים מרחבי העיר. ניסים בן עטר, ראש מינהל קהילתי 'בית הנוער העברי': ״דייטש אדם מעורר השראה, מועמד שמשדר רוח אחרת מזו שמביאים שאר המועמדים. יש לו את הניסיון ויכולת הניהול הדרושים כדי להצעיד את ירושלים קדימה״.
מנדי גרוזמן : ‏בשונה מהתדרוכים של דגל, נכון לעכשיו עו"ד עמית חדד מסרב לקחת את התיק. "חסר סיכוי", הוא אומר
פרשנים ברשת ב : הבג"ץ יבטל את הפרשנות של השופט בחיפה.
פרלשטיין בטוויטר: לא סגור על עצמו - נעים להכיר: אברהם צימרינג, מס' 6 ברשימה של אריה קינג שתומך ביוסי דייטש. אממה, הוא חתום על מכתב חברי הבית היהודי שתומכים בליאון, ולפני חודש וחצי הוא תרם 5000 ש"ח לקמפיין של אלקין. מבולבלים? גם אנחנו.
אבי גרינצייג: ‏רחמיי על השר אלקין, שנאבק בכל החזיתות: כל שלושת המועמדים האחרים נוגסים לו בבייס שבנה עליו - המגזר הדתי לאומי. שאלת השאלות: האם יפרוש בדקה ה90?
יונה יהב מגיב לראשונה לפסילת עינת קאליש רותם בראיון ל ynet : "אני בוודאות אהיה ראש העיר, בכל סיטואציה שהיא. אני לא מתכונן להגיב על ענייני קליש, מעולם לא התייחסתי אליה במערכת הבחירות הזו"
עוד מיהב בראיון ל ynet : "בשום סקר קליש לא עקפה ולא הגיעה קרוב, לא עובדים לפי סקרים, זה בושם, זה מתנדף מהר".
ציון סולטן לרונן כץ בקול ברמה: משה אבוטבול לא התייצב בבית המשפט לדיון והעדיף לסייר בשכונות. הציבור החרדי התייאש מאבוטבול וההזנחה שיש בעיר והרבה לא יצביעו לו. אין מלחמת דת בבית שמש אלא מאבק על איכות החיים לכל תושבי העיר, אי אפשר לבנות בתים בלי תשתיות. אבוטבול איש מקסים אבל לא מסוגל לנהל את העיר. ברמה ג' החרדים תומכים בבלוך כי העיריה לא דאגה לתשתיות
משה איפרגן תומך אבוטבול לרונן כץ בקול ברמה : אני תושב רמה ג' ותומך באבוטבול בריש גלי ובעזרת השם בית המשפט ידחה את העתירה והוא יהיה ראש העיר. למרות שאני מתמודד ברשימתו של מאיר בלעיש שניהל מומ עם עליזה בלוך והיא לא חזרה אליו ולכן אנחנו תומכים באבוטבול.
ארי קלמן: ‏כינוס הבחירות בגור: הפוליטקאי היחיד שינאם בזמן שמרן האדמו"ר מגור ישהה בכינוס הוא יוסי דייטש. ייתר הדוברים, יעקב ליצמן ויוחנן ויצמן ינאמו רק כשהאדמו"ר יצא מהכינוס.
סילברסטיין לאפרים דוד וגדסי ב"קול חי" לא פוסל ישיבה עם בלוך: "אם אבוטבול ייפסל נפנה לגדולי ישראל. ההערכה שלא תהיה פסילה למועמדות אבוטבול. אם תהיה נעתור לבגץ"
ישי כהן: ‏אם בג"צ הופך את ההחלטה ומאשר את פינדרוס, באלעד מעריכים שהוא לוקח את הבחירות, בג"צ הצליח להעיר את הספרדים.
חיזוק משמעותי לאלקין: למעלה מ-400 חברי מרכז ופעילי ליכוד ירושלמים חתמו על מכתב תמיכה בשר זאב אלקין לראשות העיר ירושלים.
אליעזר שולמן בטוויטר:  ‏זוכרים את "נתניהו טוב ליהודים" משנת 1996? קבלו את הגירסה המעודכנת ל-2018: דייטש טוב לירושלים. החל מהערב ועד לסגירת הקלפיות בבחירות המקומיות בירושלים חסידי גור יוצאים למאבק על כל קול למען יוסי דייטש המועמד החרדי לראשות עיריית ירושלים
ישי כהן: ‏הערב יתנהל משא ומתן בין שס ליונה יהב. לאחריו יוחלט האם לחתום על תמיכה.
רבינא בטוויטר: משה ליאון מסתער על הקול הדת"ל: עשרות חברי מרכז 'הבית היהודי' בירושלים מביעים תמיכה במועמדותו. בנוסף, היזם החברתי ואיש החינוך אליסף פרץ, בנה של מרים פרץ, הכריז אף הוא על תמיכה בליאון
מהפך בפתח תקווה? מסקר שיתפרסם מחר ב"ידיעות פתח תקווה" עולה כי רמי גרינברג מביס את ראש העיר המכהן איציק ברוורמן בתוצאה של 35.8 מול 31.4%. בסיבוב השני הפער לטובת גרינברג יתרחב.
ענבר טוויזר ב'ויינט': ‏קרב בבית היהודי. 60 חברי סניף ופעילים מורדים בבנט ויוצאים עם קמפיין תמיכה בליאון בירושלים. מאחורי המהלך עומד גם ח"כ מכהן במפלגה.
סקר מינה צמח עבור מטה לסרי באשדוד - לסרי מוביל! יחיאל לסרי 38%, שמעון כצנלסון 19%, אלי לחמני 15%, הלן גלבר 13%, בוריס גיטרמן 3%.
אבי רבינא : ניצחון בסיבוב ראשון? לאחר שהבטיח את תמיכת רוב החרדים, משה ליאון מסתער על הקול הדת"ל: עשרות חברי מרכז 'הבית היהודי' בירושלים מביעים תמיכה במועמדותו. בנוסף, היזם החברתי ואיש החינוך אליסף פרץ, בנה של מרים פרץ, הכריז אף הוא על תמיכה במועמדותו.
ידיעות אשדוד: סקר בלתי תלוי של מינה צמח ומנו גבע קובע: לסרי מקבל רק 35.5% ויזדקק לסיבוב שני. המשמעות: החרדים יקבעו מי יהיה המועמד שיעפיל לסיבוב השני וינצח את לסרי.
הערב ב-20:00 בבית דגל התורה בבני ברק ישיבת מועצת גדולי התורה בראשות הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין.
שלומי הלר בטוויטר: בכירים בדגל התורה זועמים: "התקשורת מנסה לומר שתמיכת לופליאנסקי בדייטש, המשמעות היא שדגל התורה תומכת בו. לידיעתכם, לופו איש הפלג. איך קשור לדגל? פעם היה".
ישי כהן חושף ב'כיכר': במסגרת המו"מ המתקדם בין דרעי ליונה יהב, ש"ס צפויה לקבל את השליטה במועצה הדתית ומינוי שני רבנים ראשיים שיהיו מוסכמים על הצדדים. בעוד דקות, פגישה גורלית בין הצוותות.
עוד דרמה: פאנל מועמדים לראשות עיריית י-ם, שהיה צפוי להיערך ב'רשת', בוטל לאחר שמשה ליאון הציב תנאים. הערכה: ליאון חשש מפאנל שכזה אחרי סיפור 'קול ברמה' והבריחה בפאנל ועידת הדסה. מטה ליאון הגיבו בצורה לא ברורה.
יוסי אליטוב בטוויטר : ‏מועמדים נכבדים לראשות עיריית ירושלים. אתם מתמודדים על ניהול בירת הנצח של העם היהודי. אתם לא להקת בידור לועידות מסחריות ותיכוניסטים משועממים. הפאנלים מוצו. אפשר להתקדם.
איציק מן בטוויטר: כעת זה סופי - הרוב המוחלט של אגו״י באשדוד הכולל בעלזא, ויז׳ניץ והכלל החסידי תומכים סופית בלסרי. לפי כל הפילוחים של בכירי המגזר האשכנזי והספרדי בעיר - לסרי ינצח ב- 48%.
הסקופים: בניגוד לפרסומים, עו"ד עמית חדד וצוות פרקליטים נוסף עובדים כעת על הערעור של פינדרוס לעליון שיוגש ככה"נ הערב או מחר. דנים גם בשאלת הסיכוי להצלחה.
וועד עובדי אגד ירושלים המונה 1200 עובדים הודיע על תמיכה ביוסי דייטש: "נעזור לו בכל מה שיכולים".
אלי ביתאן בטוויטר: ‏הקרב בתל אביב עולה שלב. עשרות רבני קהילות בעיר (ביניהם ראשי העדה הבוכרית) במכתב תמיכה חד משמעי בסיעת ש"ס ובעומד בראשה נתן אלנתן
סקר 'סוגרים שבוע' בעיר נתיבות, בשאלה מי ראש העיר הבא של נתיבות? 60% הצביעו למשה בנימין פרץ. ורק 40% הצביעו לראש העיר המכהן יחיאל זוהר.
מני גירא שורץ להלר בטוויטר: אורי לפוליאנסקי הביא עדות ראשונה, על דעת תורה ופסק ההלכה של מרן הרב אלישיב זצ"ל, אליו אין חולק שהיה קרוב מאוד במשך עשרות שנים. זאת מלבד מילותיו החמות על תמיכתו בדייטש לאור כישוריו ויכולותיו לעמוד בראשות העיר. עיסוק בהשתייכותו הפוליטית, טפל לעצם העניין.
עו״ד עמית חדד למימרן ב׳קול חי׳: ״הגשנו את העתירה בפסילת פינדרוס לבג״צ. עכשיו נשאר לנו לשכנע אותם לדון בזה״.
יו״ר ש״ס השר דרעי יורד הערב לאלעד לכנס בחירות מיוחד במטה המרכזי של ש״ס ב- 20.30.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.