רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 23 בספטמבר 2016

מדוע נענש הרב וילשנסקי בנכות ברגליו? (סוטה דף י' ע"א)

מאת צפתי

הדברים הבאים לא מתאימים לאלול בכלל אבל הרבי מהר"ש אמר כשכואב זועקים ואני וזוגתי עומדים כיום במצב מאד כואב ויותר נכון מאד מבולבל.

תמיד ידענו בבית שיש לנו מקום טוב לשלוח את הילד מקום בלי בעיות מקום שמשקיעים וזה צפת הישיבה הגדולה.

ונכון שבאמת יש באמת יחס אישי והבחורים מאד שמחים להגיע לישיבה. אבל כשהבן שלי בחודש אלול הזה התחיל לתאר לי כמה דברים שקוראים בישיבה אני מאד התעצבתי ומאד נמצאתי במצב חרדתי.

קודם כל מהעובדה המצערת שהרב וןילשנסקי נמצא כבר כמה חודשים על כסא גלגלים ואומר השיעורים רק מהפתח של הזאל ולא נכנס אלא מובילים אותו. זה מאד הטריד. משהו  רע. משהו חמור.

אבל כשהבן התחיל לתאר לי כי כבר שני שיעורים שהרב וילשנסקי במקום לומר השיעור בגמרא מתייחס רוב השיעור לעלילות עליו על גיוס בחורי חב"ד כאן הבנתי שיש משהו רע שקורה ואנוכי לא ידעתי.

הרב וילשנסקי לפני שני שיעורים קרה באמצע השיעור ואמר אני מבקש לומר דברים ואני לא מרשה שאף אחד יקליט מי שיקליט יזרק מהישיבה. הוא ביקש לסגור ההקלטות והתחיל לצעוק רבע שעה על עלילות שמעלילים עליו שרוצה לגייס את בחורי חבד. עד כאן בסדר. אבל מה אמר? [ואמר לי בני שאחד ושנים ושלושה כן הקליטו ושומעים זאת בפנימיה] אמר כך: אני ערב שאף בחור לא יכנס לצבא. כל מה שעשינו רק בשביל לבנות את הבנין להשיג תקציבים. זה לא דבר שיבוא למעשה. המדינה כאן משתנית כל שנה שנתיים ואף בחור לא יתגייס. האם אתם רוצים בנין? ואמר שהיה לחץ על מאות בחורים ובשביל לשחרר אותם חתמו הסכם אבל איש לא מבין נכון ההסכם. זה הסכם שלא אומר כלום וזה ישתנה כשתחחלף הממשלה שוב ושוב.

עד כאן בערך [ולא מדוייק] מה שאמר.

ואני כששמעתי זאת אמרתי לעצמי: הרב וילשנסקי בעצם מלמד את הבחורים כולם לשקר לתקציבים. הוא מלמד אותם כי אפשר לעשות הסכם אחד ובעצם את כל ההסכם הזה זה אחיזת עינים.

אז מה שלא יהיה או שאם זה נכון, אז למה לומר זאת לבחורים תמימים, ואם זה לא נכון אז זה יותר חמור.

ואמר לי בני כי הבחורים אמרו שהם לא מאמינים לרב בעצמו, בגלל שהם רואים שכן מתגייסים. אז איך זה אמת

הבן שלי סיפר כי היתה התוועדות שבה הרב חיים הלל שפרינגר שפף שתיה מתוקה על פנים של בחור כי כעס שהבחור שאל שאלה על הגיוס של הבחורים.

איפה שמענו שבחור שואל שאלה ושופכים עליו שתיה מתוקה? וכי אסור לבחור לשאול? בכלל גם הרב נאמן נראה בזמן האחרון בלחץ וצעק כמה פעמים בזאל בצורה מאד מפחידה. הבחורים אמרו שזה עקב הלחץ המוטל על הישיבה מהגיוס וכל הלחץ שמדברים על זה במשרדי הישיבה, אך לא מרשים לבחורים לדבר על זה כלום. וזה יוצר אי נעימות.

אני פונה להרב וילשנסקי בשאלה: האם אתה לא חושב שאולי זה שאתה כבר כמה חודשים על כסא גלגלים זה לא בכל זאת  משהו בהשגחה פרטית? 

אני הייתי לוקח זאת מאד לתשומת הלב. ושים לב מה שהגמרא במסכת סוטה שזה מסכת שכל חסיד לומד פעם בשנה הגמרא שם בדף י עמוד א אומרת שהמלך אסא היה מלך כשר, אך הוא נענש ונהיה נכה ברגליו ומדוע? כי היה עושה אנגריא בתלמידי חכמים ומסבירים המפרשי בגלל שלקח למלחמה גם תלמידי חכמים לכן העונש זה עונש ברגליים.

האם הרב וילשנסקי זה לא אומר משהו?
הכותב מתוך כאב

אחד המעריכים של הישיבה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.