רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 9 בנובמבר 2015

מכתבים קצרצרים


לחב"ד יש רבי חי וקיים מי שביקש הוכחה היה צריך להיות אתמול בדינר של כינוס השלוחים
למרות הלחץ בזמן וכמעט אין לי שעה פנויה בסדר היום שלי, הזזתי הכל הצידה למען הכינוס הזה, רציתי שוב לראות את הרבי חי וקיים, אני רואה זאת כל השנה בהזדמנויות רבות, אבל בהיקף שכזה ובמקום אחד אפשר לראות זאת רק אחת בשנה, כשאלפי שלוחים מכל רחבי העולם מתקבצים ובאים למקום אחד, כשלצידם עוד אלפיים תומכים ומחזיקים ברוחנית ובגשמיות, כאשר מידי שנה אין מנוס אלא להוסיף עוד שולחנות זקוקים לעוד שטח בשביל שיוכלו למצוא מקום לכל כך הרבה שלוחים ואורחים, האוירה שם היא כזו שקשה למצוא כמותה בשל יחודיותה, יש בה משהו שלא רואים בשום מקום אחר

השליחות מציאותם וחייהם
אתה שומע אותם אחד אחד מספרים על חוויותיהם על מה שהם עוברים במוקד שליחותם ונדהם איך דברים קורים, איך יהודי שכלל לא חלם כי אי פעם יחשוב על קיום מצוות משתנה מן הקצה אל הקצה, ומה גורם לכך, ישבתי אתמול ושמעתי את דבריו של אחד השלוחים שסיפר על מסכת חייו בשליחות כאשר ההמון מרותק, ישבנו שעה ארוכה קשובים לכל מילה, וכמו בכל מקום כזה כל אחד שומע משהו אחר, בניגוד לכמעט כל מי שהיו שם אני שמעתי דברים שהזכירו לי את העבר את המלחמות על הפעילות הזו, ואיני יכול שלא לבטאות זאת לפחות במסגרת זו, לספר לכם על איך שהתחילה השליחות הזו, לא איך שהרבי עשה מה שעשה, אלא על מה שעבר הרבי עם יריבים קשים שביקשו לקבור את המציאות הזו, וראו לאן הגענו בשל חכמת הרבי לא לענות להם, להכות בהם בחיוב, על כל השמצה, הוא שלח שליח נוסף

הליטאים והקנאים זעקו כי הרבי מחב"ד מכניס לבתי הכנסת בני הנידה
לא אשכח זאת לעולם מפני שחייתי את חיי הרבי נולדתי לתוך ובתחילת נשיאותו של הרבי, חייתי את מלחמותיו מתחילה ועד היום הזה, עברתי על בשרי את המלחמות הללו מפני שניצבתי בחוד החנית להשיב לאותם רשעים, אשר יצאו למלחמת חרמה בפעילותו של הרבי להחזיר יהודים בתשובה, הם זעקו כי אלו שהוא מחזיר בתשובה הם בני הנידה ומי מתיר לו להכניס אותם לבתי הכנסת. מי שיקח את העיתונות של אז במיוחד של הליטאים והקנאים כולל סאטמאר באלו התקפות הם יצאו על הרבי מחב"ד העוסק בקירוב יהודים ליהדות הם זעקו כי הוא מטמא את כלל ישראל הוא מכניס בני הנידה לישיבות ולמוסדות תורה וה' ישמרנו. - ומה קרה 20 שנה מאוחר יותר הם הבינו כי טעו ואף הם החלו לעסוק בקירוב יהודים ליהדות, - כן, הם הביאו בני הנידה לישיבות שלהם - ומעולם לא ביקשו סליחה על הטענות האבסורדיות שלהם

מי התיר לו להניח תפילין עם מי שאין לו גוף נקי?
בשביל העסיסיות של טענות הליטאים והקנאים אספר לכם כאן עוד מן הטענות שלהם מדוע אסור לעשות מה שהרבי מחב"ד עשה, היה זה כשהוא יצא במבצע תפילין הם קראו למלחמה בטענה כי החב"דניקים מניחים תפילין למי שאין להם גוף נקי, הרבי לא ענה להם, אבל אנשי ההלכה כן ענו להם, ובחב"ד המשיכו בעבודה הקדושה הזו, במיוחד כשראו מי הם אלו הבאים בטענות מי שאינם מסוגלים להתחרות בחב"ד או יותר נכון מי שהתחילו ונכשלו בניגוד לחב"ד שהצליחה בגדול

ר' אהרן קוטלר נכשל היכן שחב"ד הצליחה ובשל כך הזעם הליטאי
דורנו דור צעיר ואינו יודע מה היה לפני חמישים שישים ושבעים שנה, אז נספר לכם כאן בקצרה. אגודת ישראל הגיעו לאמריקה לפני חב"ד, הם ניסו להשתלט על האורטודוקסיה של יהדות אמריקה, הקימו כמה בתי כנסת פה ושם, ולא הצליחו יותר מזה. ואז הגיעו חב"ד והם נכנסו לעבודה הזו ועשו מהפכה בכל אמריקה, לא רק בכמה שכונות שהיו שם דתיים מי שהולכים לבית הכנסת, אלא בכל פינה היכן שיש יהודים הקימו בתי כנסת, והצליחו להביא המונים., חב"ד התפרשה ברוב המרכזים ומאידך אגודת ישראל בראשות ר' אהרן קוטלר לא הצליחו למצוא חיילים שיעשו את המלאכה הזו

לרבי מחב"ד היו חיילים לר' אהרן קוטלר היו תלמידים וזה מה שהבדיל ביניהם
רבים וטובים במיוחד מי שלומדים היסטוריה מבקשים להבין מדוע היכן שהרבי מחב"ד הצליח נכשלה אגודת ישראל ובמיוחד ר' אהרן קוטלר שלא רצה בשום אופן את השפעת חב"ד על האורטודוקסיה של אמריקה, בכל מקום שחב"ד עשתה הוא מיהר לעשות על מנת שלא ייאלצו להכיר בחב"ד ולהשלים עימה, וכמה שהוא השקיע במלחמה הזו הוא נכשל יותר, חב"ד הלכה והתרחבה ואילו אגודת ישראל פרט לכמה בתי כנסת שסיפק כמה ג'ובים למקורבים לא הצליחו לעשות יותר. ההסבר הוא מאוד פשוט, לרבי מחב"ד היו חסידים שהם חיילים, הרבי ציוה  ולא שאלו יותר שאלות קמו ונסעו לכל מקום שהוא שלח אותם. לעומת זאת לר' אהרן קוטלר היו תלמידים, וכשהוא ביקש ממי שיסע לגור בפלורידה או בקליפורניה הוא היה אומר לו כי הוא צריך קודם לדבר עם אשתו אם היא מסכימה, ובזה נגמר הענין הוא לא חזר אליו - מי שהיה אתמול בכינוס השלוחים קיבל את התשובה להצלחת הרבי ולכשלונו של ר' אהרן קוטלר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.