אצל כל אחד ואחד, ולאו דווקא חבדניק יש התלהבות מיוחדת וצפייה חשובה לי"ט כסלו משאר ימי החגים החסידיים.
~חב"ד התחילה בי"ט כסלו~
הרבי הרש"ב אומר על י"ט כסלו
"זה היום תחילת מעשיך".
שבעצם ביום הזה חסידות חב"ד התחילה באופן גלוי בעולם. עד המאסר היה הרבה עיכובים וקיטרוגים על אופן הפצת החסידות ותורת החסידות עצמה של האדמו'ר הזקן.
ולא בכדי הגאולה של האדמו'ר הזקן כשיצא ממאסר, הייתה דווקא ביום הילולה של רבו הגדול המגיד מימזריטש.
"זה היום תחילת מעשיך".
שבעצם ביום הזה חסידות חב"ד התחילה באופן גלוי בעולם. עד המאסר היה הרבה עיכובים וקיטרוגים על אופן הפצת החסידות ותורת החסידות עצמה של האדמו'ר הזקן.
ולא בכדי הגאולה של האדמו'ר הזקן כשיצא ממאסר, הייתה דווקא ביום הילולה של רבו הגדול המגיד מימזריטש.
לפני שהאדמו'ר הזקן נכנס לכלא היו הרבה טענות, אפילו מצד
גדולי החסידות - תלמידי המגיד, שהאדמו'ר הזקן סטה ח"ו מהדרך של הבעל שם
טוב והמגיד מימזריטש, על דרך הפצתו של תורת החסידות לכל דורש וכדומה...
כידוע הסיפור שהאדמו'ר הזקן ישב בכלא ובאו אליו הבעל שם טוב
והמגיד לבקר אותו. והוא שאל אותם האם הוא עושה משהו לא בסדר בכך שהוא מפיץ
את תורת החסידות בעולם?
והם ענו לו "כיון שהתחלת תמשיך ביתר שאת ויתר עוז"
והם ענו לו "כיון שהתחלת תמשיך ביתר שאת ויתר עוז"
ובזה שגאלותו הייתה דווקא ביום הילולה של המגיד זה הראה לכולם
שמלמעלה קבעו שאפשר להפיץ את החסידות, והדבר היותר חשוב ש"תורת האדמו'ר
הזקן" היא "תורתו" של רבותיו הקדושים - הבעל שם טוב והמגיד.
יש שני דברים בולטים בתורת האדמו'ר הזקן לפני ואחרי המאסר:
א. לפני המאסר האדמו'ר הזקן היה אומר מאמרי חסידות רק בשבת מברכים ואחרי המאסר היה אומר מאמרי חסידות כל שבת.
ב.אחרי המאסר המאמרים של אדמו'ר הזקן היו יותר בהפשטה. לפני המאסר המאמרים היו "הרבה אור במעט כלים"
אחרי המאסר המאמרים היו
"הרבה אור בכלים רבים" ההסברים היו יותר בהרחבה ובפשיטות.
א. לפני המאסר האדמו'ר הזקן היה אומר מאמרי חסידות רק בשבת מברכים ואחרי המאסר היה אומר מאמרי חסידות כל שבת.
ב.אחרי המאסר המאמרים של אדמו'ר הזקן היו יותר בהפשטה. לפני המאסר המאמרים היו "הרבה אור במעט כלים"
אחרי המאסר המאמרים היו
"הרבה אור בכלים רבים" ההסברים היו יותר בהרחבה ובפשיטות.
לימוד חסידות חב"ד בשונה משאר החסידויות מביא לתוצאה
שההתלהבות והחמימות של האדם מגיעה מפנימיותו של האדם, אחרי שהאדם לומד,
מתבונן ומבין. אז... הוא מתלהב. וההתלהבות הזו אמיתית ונשארת כי היא קבועה
בשכלו.
כשההתלהבות מגיעה ממשהו חיצוני אז מהר מאוד היא גם נעלמת, 'בכדי שההתלהבות והתשוקה תשאר צריך לחיות את הדבר'.
"חסידות חבד נותנת לך כלים לחיות את הקב"ה".
כשההתלהבות מגיעה ממשהו חיצוני אז מהר מאוד היא גם נעלמת, 'בכדי שההתלהבות והתשוקה תשאר צריך לחיות את הדבר'.
"חסידות חבד נותנת לך כלים לחיות את הקב"ה".
בברכת גוט יום טוב בדרכי החסידות ובתורת החסידות!
נערך ע"י ישראל יעקובוב.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.