רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 1 ביולי 2014

הרבי של כלל ישראל - כולם כולל מתנגדיו נכנעו כניעה טוטלית והולכים בדרכיו - מודים במעשיהם כי הרבי אמת תורתו אמת והשכיסט בדאי

נולדתי עם הרבי מעת שקיבל עליו את הנשיאות, חייתי כל חיי את הרבי, אין מי בדורנו שלחם את מלחמתו יותר מכותב שורות אלו שהקריב חייו להגן עליו מפני רשעים ארורים מנהיגי עולם החושך שלא יכלו לסבול את חכמתו הבנתו עמקותו ובעיקר ראייתו למרחוק ואת העובדה שהוא בנה מערכת צבא של חיילים שאין ולא נמצא בשום מקום אחר בעולם, התפרש בכל פינה בעולם עד כמעט שאין מקום שיש יהודים ולא תמצא שם שליחיו, איש לא האמין בתחילת דרכו שהוא יצליח, חשבו כי מדובר בגוזמה במה שלא שייך כלל, ומדי יום כשנוכחו לדעת כי לא רק שהוא מצליח אלא כובש את העולם, עם זה לא יכלו עוד להשלים, וקראו עליו למלחמה בתקוה כי יצליחו לשבור את הצלחתו, אבל גם כאן הוא לימד אותנו פרק בהלכות ודרכי מלחמה, בזמן שרודפיו עסקו בשלילה הוא ענה להם בבניה, על כל לשון הרע על כל השמצה ועל כל מעשה שעשו, הוא שלח עוד שליח ועוד שליח, הירבה עוד ועוד מבצעים, והוכיח, כי אף בענינים אלו יש להם עוד הרבה מה ללמוד ממנו

רק מי שקלטו מן הרגע הראשון או בהמשך כי עוסקים אנו במי שהוא בדור האחרון היה הבקי הכי גדול בכל התחומים נגלה ונסתר, למדו את תפיסתו שהיתה אחידה ולא יכולת להזיז אותה ממנה שהיא להציל כל יהודי ולקחת בחשבון שלכל ילד יהודי יהיה היכן להתחנך ולהבטיח את יהדותו, הבינו כי דרכו היא זו הנכונה, ולא הלכו אחר הבעלים מבני ברק

עבורי היום 20 שנה לאחר הסתלקותו הוא יום של נחת של סיפוק ובעיקר של חיזוק, אני חי את העולם החרדי בכל שנות חיי מכיר את הקורה בתוככי הקהילות ולומד, כי כולם מקצה לקצה בסופו של דבר מכריזים כי הרבי מחב"ד אמת, תורתו אמת ואלו שלחמו בו בדאין. ואיך? מתנגדיו לא יאמרו זאת בפה מלא מפני שגם ולמרות שזה אמת אינם יכולים להודות, אבל מי שלומד את מעשיהם ודרכיהם ימצא כי כל מה שהדריך ועשה הרבי לפני ארבעים וחמישים שנה לקח להם עשרות שנים לקלוט כי זו הדרך והם היום עושים כמותו

לא אשכח לעולם כיצד לחמו בו כשהוא עסק בענייני תשובה קירב יהודים, צעקו כי הוא מכניס לכלל ישראל בני הנידה, הוא שולח להניח תפילין יהודים שאין להם גוף נקי, מצאו מיליון נימוקים מדוע שצריך להתרחק מן החילוני ומכל מי שאינו שומר מצוות בהקפדה, ומה קרה במשך השנים, הליטאים אלו שלחמו בו מלחמה קשה הם עברו לעבודה הזו, הם חששו שהרבי מחב"ד יכבוש את כל העולם בסופו של דבר אז הם מיהרו לעסוק בתשובה לתפוס נתח חשוב בתקוה להציל, כאשר הם מתעלמים התעלמות מוחלטת מכל הטענות שטענו בעניינים אלו, כשאינם יכולים עוד להסביר, האם הבעלי תשובה שלהם אינם בני הנידה?

מה לנו יותר מן התעמולה, כשהרבי היה מצטט את חמיו הרבי הריי"צ שהיה אומר כי חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם, אלו שירדו לחייו הם היום המאמינים הכי גדולים בענין הזה, בשעתו לעגו ואף דחו טענו כי לעסוק בענינים אלו, כשהיו מסריטים את השיחות של הרבי שנערכו באמצע השבוע ובעיקר כשסידרו שידור חי, צעקו גיוואלד כי זה אסור, והיום אין מי שלא עושים כך, כל מי שחי את אותם השנים זוכר את ההתקפות הקשות על הרבי בעניינים אלו ושואל את עצמו מה נשתנה, מדוע היום זה הפך להיות מותר

הענין הוא שהרבי ראה עשרים וארבעים שנה לפניהם את מה שיקרה בעתיד ובמיוחד את התפתחות הטכנולוגיה והעדיף לתפוס מיד ולשלוט לא לאבד זמן מאשר להיות מאחור ולהפסיד

אתן לכם כאן דוגמא אחרת שהוכיח את פקחותו וראייתו למרחוק. בתחילת קום המדינה במיוחד בשלשת העשרות הראשונים של המדינה התנהל וויכוח קשה האם לקחת כסף מן המדינה וכמה. קיבלו קצת מאוד לחינוך העצמאי ולענינים אחרים, ולאחר התכנסות 'מועצת הגדולים' החליטו כי אסור לקחת יותר מארבעים וחמשה אחוז מתוך חשבון שאם חלילה ממשלה לא תתן או תנסה להשתלט שיהיה מספיק ממקורות אחרים ושיוכלו לוותר על כספיהם

באותו זמן היה זה הרבי מחב"ד שטען כי אין ערך להחלטה הזו והורה לקחת מאה אחוז, יצויין כי אף הרבי מקלויזנבורג סבר כי הרבי מחב"ד צודק כשטען כי בעוד כמה שנים הם יקחו מאה אחוז אז עדיף שלא ישימו עצמם ללעג בענין הזה ויקחו מיד כמה שרק אפשר לקבל, ואכן הרבי מקלויזנבורג אף הוא הצטרף לאותה תכנית אבל הם זעקו כי אסור בשום אופן

אבל לא עברו כמה שנים והלחץ הכספי גבר שוב התכנסו הגדולים והחליטו להגדיל לשישים וחמשה אחוזים, וכך היה עד להקמת 'דגל התורה' שאז היה זה אברהם רביץ שזעק שצריך לקחת מאה אחוז - במילים אחרות זעק כי הרבי מחב"ד צדק ולא מנהיג מפלגתו - ובסופו של דבר לקחו את המקסימום שיכלו רק לקבל

היום כשהולכים לאחור אין עוד ספק מי שצדק בגישתו ובדרכו ובעיקר בראייתו למרחוק, ארבעים שנה סבלו סבל מיותר בגיוס כספים, ובסופו של דבר התירו את האסור להם מבלי שבכלל נימקו מה נשתנה מה קרה לכל אותן נימוקים מדוע שלא לקחת יותר מארבעים וחמשה אחוזים

תקצר היריעה מכל כך הרבה שאפשר להביא כאן בענינים אלו להוכיח את ההבדלים, איך זה שלאמריקה הגיעו האגודאים ור' אהרן קוטלר ואחרים הרבה לפני חב"ד ולא הצליחו לחדור לפחות בערי אמריקה אפילו לא בשלשה אחוזים ממה שהצליח הרבי מחב"ד מיד בבואו לכאן, ואיך שתוך תקופה כל כך קצרה מאז שהפך לרבי הוא כבש את כל אמריקה אין מדינה שאין בה שליח, אין מקום שיש בה יהודים שאין בה שליח, וזה עוד לפני שעוסקים אנו בכל ערי העולם. מציאות היא, שהשיטה הליטאית והאגודאית באמריקה פשטה את הרגל, הם הפכו להיות עסקנים קטנים שעוסקים בקטן יחסית ולא בהיקף כלל עולמי זה שאין פינה בעולם היכן שאין לה נציגות. ולכן אין זה פלא מדוע הקנאה הוציאה אותם מן העולם במחלוקת כל כך קשה, שביטאה את כשלונם על פני ההצלחה, ושוב גם כאן הם עסקו בשלילה הרבי עסק בחיוב וכך ניצח אותם

אי אפשר לכתוב היום עשרים שנה לאחר הסתלקות הרבי מבלי להתייחס למחלוקת הכל כך קשה לאותו האיש שביקש למחוק את הרבי מן המפה היהודית, מי שקיוה שהוא יוציא אותו מכלל ישראל, וראו מה קרה, הרבי מחב"ד עשרים שנה מאוחר יותר חי וקיים, תורתו, משנתו, ומפעלו האדיר חי וקיים ומתרחב, ואילו שנאתו מרירותו, ורשעותו של אותו האיש מבני ברק מתבטאית במחלוקות אחד אחרי השני, הוא הרס את כל אשר בנו קודמיו, ראשי הישיבות מתגוללים בקברם מן החורבן הגדול שעשה בפונוביז' ובמקומות אחרים, ומה שעובר על הרחוב הליטאי, הוא חינך למחלוקת לשם מחלוקת וזו התוצאה שנאה קשה ואיומה, הם מכלים לא עוד את החסידים אלא את עצמם, אין לעולם הליטאי אוייב גדול יותר מן המחבלים השכיסטים, הם היום הסכנה הכי גדולה לעתידם, הם התפלגו ובכך עשו טובה גדולה לעולם הליטאי שמתפטרים מן הצרה הזו, אבל אסור לשכוח כי הם בעצם השכיזם הבני ברקי, שכל כולו היה מחלוקת לשם מחלוקת, וכפי שאמר כמה פעמים מנהיגם כי המחלוקת היא זו שמקיימת ושומרת על כלל ישראל, לדידו הסיבה מדוע עם ישראל חי וקיים מפני שהרבו במחלוקת ולכן יש להרבות במחלוקת

השכיזם ביקש למחוק את חב"ד מן המפה, להוציא אותם מחוץ למחנה, ומה קורה, אפילו בעולם הליטאי אין מאמינים עוד בשטויות שהטיפו אז השכיסטים, קחו את כתביהם מלפני עשרים וחמש שנה ויותר ותראו שהם מתביישים לשוב עליהם לא עוד בנוסח שכזה אפילו לא ב'הפלס', השכיזם מת ונמחק מבחינת החסידים, אבל הוא חי וקיים בעולם הליטאי, שכיזם פירושו להרוס לשבור לנתוץ להפוך את הגדולים שאינם ממחניהם לאפיקורסים ורשעים פשרנים ועוד כל מיני כינויים כאלו, בזה הם ממשיכים ובגדול, מפני שזה שרשם של דברים בשכיזם המקורי

נכון, חב"ד מתמודדת עם בעיות פנימיות בכמה תחומים, אבל האם המצב הזה יותר טוב אצל האחרים? מי שילמד טוב את הנעשה בלייקוואוד ובשכונות הליטאיות וכן בסאטמאר ובמקומות אחרים ימצא כי בענייני הצניעות בכל המקומות זו צרה צרורה גדולה, מספרם של הנושרים אצל הליטאים וסאטמאר גדול פי כמה מאשר בחב"ד, מפני שבחב"ד גם אם יש מי שלא שומר על דרכי החסידות עדיין לא צריך לברוח מן הבית לא זורקים אותו וככה מבטיחים שלפחות הילדים יתחנכו בחינוך טוב ויגדלו חסידים שיחיו כמו שצריך, ואילו ברחוב הליטאי וסאטמאר מי שיורד מן הדרך הופך להיות גוי גמור פורש מהכל מפני שאין לו עוד מה לחפש בבית משם זרקו אותו

אין ספק כי גם חב"ד זקוקה לבדק בית ולחשבון נפש כמו בכל קהילה, במיוחד כשאין רבי בגוף ממש, אבל אין לאף אחד הזכות לתת להם מוסר בענין, מפני שקודם יבדקו בנעשה אצלם בבית, שיתקנו מה שהם צריכים לתקן ויש להם הרבה עבודה, כשיחד עם זאת גם בחב"ד טוב יעשו אם ימצאו את הדרך איך לעשות כמה תיקונים חשובים להבטיח שלא יחרגו מן המותר

במלאת עשרים שנה להסתלקותו של הרבי, עבורי היום, זה יום של סיפוק, של הוכחה נוספת כי תורתו גישתו ובעיקר השקפתו היא הכי טובה להבטיח עתיד יהודי, ההסתגרות וההתבדלות היא הרסנית ומגמדת את העולם היהודי, אמונה אמיתית במה שאתה עושה נותנת לך כח גם בצד השני של העולם להחזיק מעמד ולהצליח במשימה להבטיח כי עוד יהודי יניח תפילין ישמור שבת ויאכל כשר

לאחר ארבעים שנות מלחמה קשה עם מתנגדיו של הרבי מי שלחמו בו מלחמת חרמה, אני יכול לומר בסיפוק, כי ניצחנו אותם בענק, ואם יטענו כי לחב"ד בעיה של משיחיזם נאמר להם, כי הבעיה הזו קיימת היום בעולם הליטאי לא פחות, האלילות והמשיחיזם הפך להיות נחלת כל הקבוצות, כולל חסידים וליטאים מי שהפכו את מנהיגיהם להרבה יותר ממשיח לסגני אלקים ואף יותר מזה. המשיחיסטים מה שלא יאמרו עליהם, מדובר במי שהם חסידים ממש, שומרים על קלה כחמורה עובדי ה' אך לצערנו הרחיקו קצת מפני שאין להם את הכח לאזן לדעת מה מותר ומה עובר את קו המותר, אבל עדיף כך מאשר חלילה יהפכו לריקים ופוחזים כמו שקורה בסאטמאר ומקומות אחרים שפרט ללבוש חיצוני הפנימיות שלהם ריקה מתוכן, פרט מלקלל אחרים לא למדו, ומי שכן לומד שם הוא בבחינת לימוד הצאינה וראינה וחושבים שהם מבינים גדולים שוכחים כי רבם ידע כי יש לו חסידים מליגה ד' והכין להם ספר ושיטה שמתאימה למי שיותר מלקלל לא מסוגל להשיג. מציאות היא, שבימינו כל אחד במקומו בשמו וקהילתו מחקה את חב"ד בכל דבר כמעט, ובעיקר באמונה ברבי, ומה שנותר הוא עוד דבר אחד ויחיד שזה יביא את הגאולה לעולם ללמוד מדרכיו, על כל השמצה על כל פגיעה להשיב להם במעשה טוב בהגברת הפעילות החיובית, מפני שרק זה יעלה אותנו לדרך המלך ונזכה במהרה לגאולה האמיתית והשלמה

חיים שאולזון

6 תגובות:

  1. וכלשון הרבי זצ"ל: א גלייך זאך!

    השבמחק
  2. "אני יכול לומר בסיפוק, כי ניצחנו אותם בענק". כך רבנו שאולזון - :ניצחנו !

    מזכיר את הזבוב שישב על אזן הפיל ואמר " תראה כמה אבק אנחנו עושים"

    השבמחק
  3. תרשה לי להקטין את ההתלהבות מחב"ד עם דוגמה מהשטח. בתחנה המרכזית בירושלים קיים כבר עשרות שנים בית כנסת, לנוחות הנוסעים הדתיים והחרדים.
    לפני מספר שנים בא חסיד חב"ד אחד והפך לרב בית הכנסת. מאז הוא מפריע למתפללים דווקא בשעת הביקוש, סמוך לשקיעה ומעט אחריה, תוך כדי שהוא מוסר "שיעור חסידות", הוא מונע בגופו מיהודים יקרים תפילה במנין. או גורם להם להתפלל ברחבי הקניון, עם מראות קשים מבחינת הצניעות.
    אכן זהו "שיעור בחסידות" ברוח חב"ד, כדי לנסות לגייס עוד חסיד פוטנציאלי אחד, מפריעים לעשרות יהודים להתפלל בחדר שמיועד לכך.

    השבמחק
  4. ממש מורשת מפוארת! של עבודה זרה, של התחננות לחילונים להניח תפילין, להניח תפילין זו זכות אך אתם מוזילים את המצווה הזאת מתחננים כמו כלבים, לא מודדים אמת לפי מספר סניפים בעולם, גם למקדונלדס יש הרבה סניפים.







    השבמחק
  5. שאולזון, למה חב"ד כאלה נחיתים וצריכים אישורים כל הזמן שהם צודקים?

    השבמחק
  6. ישנם 2 דרכים בעבודת השם האחת דרך הקירוב והשנייה דרך התבדלות והרחקה מוחלטת . לעניין זה כתב האור החיים הקדוש בפרשת המרגלים כי יהושע וכלב הינם 2 הדרכים בעבודת ה' יהושע היה בדרך ההתבדלות וההרחקה ואילו כלב היה בדרך הקירוב והניסיון להשפיע מבפנים ועיין בהרחבה מה שכתב שם .2 הדרכים נכונות ולפעמים אדם צריך להתנהג בדרך הקירוב ולפעמים בדרך הריחוק וההתבדלות מרשעים .אולם בדורנו הכול קיצוני לכאן או לכאן .

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.