נקדים שלייקאוד של ימינו אינה הלייקוואוד שהיתה, מדובר בעיר גדולה שהתרחבה מאוד וגרים בה היום יותר חסידים מאשר ליטאים אך במרחק רב מאוד, איזור הישיבה מרוחק מאיזו ההתיישבות במרחק הליכה של מינימום שלשת רבעי שעה הליכה ברגל ובחלק היותר רחוק של יותר משעה, האיזור של הישיבה מאוכלס כבר שנים שם לא שייך כלל למצוא דירות וגם לא מחפשים דירות ישנות, הצעירים קנו דירות חדשות באיזורים שבנו רק בשנים האחרונות, הסיבה שרבים במיוחד צעירים עוברים לשם מפני ששם קונים דירות ברבע ממה שעולה בבורו פארק
בלייקוואוד נפתחו הרבה בתי כנסת חסידים, ועד כדי כך שיש היום יותר בתי כנסת כאלו מאשר בתי כנסת ליטאים, ומה אנו צריכים יותר מן התקנה הראשונה של ר' אהרן קוטלר כשהגיע למקום הוא כתב תקנות והתקנה הראשונה בעיר שעשה שיתפללו רק נוסח אשכנז והטיל איסור חמור על כל נוסח אחר, והמציאות היא שתחילה היו מי שהשתוללו נגד בתי הכנסת החסידים שהתפללו בנוסח ספרד אבל ירדו מזה מהר כשהבינו כי יפסידו במאבק הזה, והיום מתפללים שם נוסח ספרד למרות תקנתו של ר' אהרן קוטלר שזה איסור חמור בעיר הזו
על לייקוואוד והתפתחותה ואיך ששינתה פניה אפשר לכתוב הרבה. המקום הזה סובל מנשירה קשה מאוד ודוקא אצל הליטאים, הצעירים עוזבים את דרך ה' חלק גדול מן הילדים כבר אינם שומרים שבת אבל על כך בל"נ נכתוב בהזדמנות אחרת
במשך השנים הקימו במקום עירוב אך עשו זאת בשקט, מפני ש לא רצו להרגיז את הליטאים שידעו שיש עירוב אבל לא יכלו לעשות דבר מפני שזה היה על ידי רבנים אבל בלי קול רעש גדול עד לפני החג האחרון כשהרב כץ פרסם הודעה עם מפה היכן שהעירוב וכי הוא בעל המכשיר והכל בסדר
כשהתפרסמה המודעה הזו הליטאים השתוללו ולא סתם התפרעו ממש עד כדי שהכריחו את הרב כץ לחזור בו, והוא בדלית ברירה כתב מכתב שהוא חוזר בו. יצויין כי הרב כץ ידע שהליטאים מתנגדים לעירוב אבל לא האמין לטרור שיעשו לו, הוא חשב כי מאחר וזה קיים כבר הרבה זמן לא יעשו מזה יותר ענין, לא היה לו יום ולא לילה ירדו לחייו בצורה הכי פרועה וקשה ואמר לאלו שעומדים מאחורי העירוב כי אינו מסוגל לעמוד בלחץ הזה
מעשית העירוב קיים וימשיך להתקיים אבל בלי הכשר מפני שכל מי שיכשיר יסבול הרבה יותר ממה שסבלו בעלי המכשירים של העירוב בווילימסבוג בורו פארק, בציבור החרדי עובד הטרור קשה בנושאים כאלו ואין ברירה אלא כל אחד יחיה על פי הוראת רבותיו וכידוע בנושא העירוב מחלוקת קשה חלק מן הרבנים מתירים את העירוב וסבורים שטוב שיש עירוב זה מונע הרבה מכשולים, אבל אוהבי העבירות שברובם ליטאים הם נגד העירוב על מנת להרבות מכשולים כאלו זה כל הנאתם שיהודים נכשלים בעבירות של טלטול בשבת
כאן נספר לכם על שכונה מאוד ידועה שאין בה עירוב ומי שעמד בראש השכונה הזו ציוה לעשות עירוב ולא לפרסם, וככה הבטיח שני דברים, ראשית רשמית לא טלטלו, ואם חלילה מי חשב שנכשל הוא לא נכשל מפני שיש שם עירוב
בלייקוואוד נפתחו הרבה בתי כנסת חסידים, ועד כדי כך שיש היום יותר בתי כנסת כאלו מאשר בתי כנסת ליטאים, ומה אנו צריכים יותר מן התקנה הראשונה של ר' אהרן קוטלר כשהגיע למקום הוא כתב תקנות והתקנה הראשונה בעיר שעשה שיתפללו רק נוסח אשכנז והטיל איסור חמור על כל נוסח אחר, והמציאות היא שתחילה היו מי שהשתוללו נגד בתי הכנסת החסידים שהתפללו בנוסח ספרד אבל ירדו מזה מהר כשהבינו כי יפסידו במאבק הזה, והיום מתפללים שם נוסח ספרד למרות תקנתו של ר' אהרן קוטלר שזה איסור חמור בעיר הזו
על לייקוואוד והתפתחותה ואיך ששינתה פניה אפשר לכתוב הרבה. המקום הזה סובל מנשירה קשה מאוד ודוקא אצל הליטאים, הצעירים עוזבים את דרך ה' חלק גדול מן הילדים כבר אינם שומרים שבת אבל על כך בל"נ נכתוב בהזדמנות אחרת
במשך השנים הקימו במקום עירוב אך עשו זאת בשקט, מפני ש לא רצו להרגיז את הליטאים שידעו שיש עירוב אבל לא יכלו לעשות דבר מפני שזה היה על ידי רבנים אבל בלי קול רעש גדול עד לפני החג האחרון כשהרב כץ פרסם הודעה עם מפה היכן שהעירוב וכי הוא בעל המכשיר והכל בסדר
כשהתפרסמה המודעה הזו הליטאים השתוללו ולא סתם התפרעו ממש עד כדי שהכריחו את הרב כץ לחזור בו, והוא בדלית ברירה כתב מכתב שהוא חוזר בו. יצויין כי הרב כץ ידע שהליטאים מתנגדים לעירוב אבל לא האמין לטרור שיעשו לו, הוא חשב כי מאחר וזה קיים כבר הרבה זמן לא יעשו מזה יותר ענין, לא היה לו יום ולא לילה ירדו לחייו בצורה הכי פרועה וקשה ואמר לאלו שעומדים מאחורי העירוב כי אינו מסוגל לעמוד בלחץ הזה
מעשית העירוב קיים וימשיך להתקיים אבל בלי הכשר מפני שכל מי שיכשיר יסבול הרבה יותר ממה שסבלו בעלי המכשירים של העירוב בווילימסבוג בורו פארק, בציבור החרדי עובד הטרור קשה בנושאים כאלו ואין ברירה אלא כל אחד יחיה על פי הוראת רבותיו וכידוע בנושא העירוב מחלוקת קשה חלק מן הרבנים מתירים את העירוב וסבורים שטוב שיש עירוב זה מונע הרבה מכשולים, אבל אוהבי העבירות שברובם ליטאים הם נגד העירוב על מנת להרבות מכשולים כאלו זה כל הנאתם שיהודים נכשלים בעבירות של טלטול בשבת
כאן נספר לכם על שכונה מאוד ידועה שאין בה עירוב ומי שעמד בראש השכונה הזו ציוה לעשות עירוב ולא לפרסם, וככה הבטיח שני דברים, ראשית רשמית לא טלטלו, ואם חלילה מי חשב שנכשל הוא לא נכשל מפני שיש שם עירוב
such sheker and hulicination iv not seen in many years
השבמחק1)Lakewood is %90-95 litvish not chasidish the over whelimning majority does not what these types of eiruvim as they are scholors and understand the problems with it harav katz is a litvack who is
מי שדר בלייקווד מכיר שאין כאן אפילו שורה א שאין בו ו שקר או גוזמה
השבמחק