ר' חיים
בקשר לזווהיל, גם רציתי לכתוב לך כמה מילים, אני מכיר היטב את הענינים לא מהיום אלא משנים רבות. כי הייתי מסתובב שם בשנים הראשונות שר' אברהם היה אדמו"ר. בוודאי אני לא מחדש לך בזה כמעט. ואני רחוק מאוד מלהיות זווהילער, אבל יש כאן משהו חשוב שצריך להדגיש וזה הרמאות והשקרנות של שלמה גולדמן
בקשר לזווהיל, גם רציתי לכתוב לך כמה מילים, אני מכיר היטב את הענינים לא מהיום אלא משנים רבות. כי הייתי מסתובב שם בשנים הראשונות שר' אברהם היה אדמו"ר. בוודאי אני לא מחדש לך בזה כמעט. ואני רחוק מאוד מלהיות זווהילער, אבל יש כאן משהו חשוב שצריך להדגיש וזה הרמאות והשקרנות של שלמה גולדמן
לא
רבים מכירים את ההיסטוריה של חסידות זווהיל בשלושים שנה אחרונים. בשנים
שרבי מרדכ'לה ישב על הכסא, חסידות זווהיל הייתה קטנה מאוד, קומץ אנשים
הסתובבו בצילו של האיש הגדול והצדיק הנשגב. רק בשנותיו האחרונות החל לבנות
את הישיבה וזה אודות לכמה יהודים יקרים (שבהזדמנות יסופר עליהם), ולאט לאט
החל לבנות לעצמו בחורים יראי השם ואברכים שהחלו לדבוק בו.
אבל
מכה קשה עברה אז חסידות זוהיל שנכנס לעבוד שם בישיבה חיים ורנר, ובמקום
להשקיע את כוחותיו בזווהיל לקח איתו לא מעט בחורים לסלונים. וביניהם את
נכדו האהוב שלמ'לה.
האדמו"ר
רבי מרדכל'ה שהיה צדיק גדול ועובד השם, הצטער מאוד על כך הוא יכול היה
לוותר עליו. שלומל'ה הפך להיות לחסיד סלונים מושבע, והיה מרבה לצחוק ולזלזל
בסבו הגדול (היחס של הנתיבות שלום לסיפור, ראויה לידיעה נפרדת).
איך
כיום הוא מעיז ויכול לשבת על הכסא של חסידות זווהיל? לאחר שלא עניין אותו
בכלל חסידות זו. הוא ראה בסלונים את כל מעיינותיו. כמעט ולא דרך שם. הוא
פיספס את השנים היפות והחשובות בצל הסבא הגדול.
לאחר
מכן עם הכתרתו של אביו, עוד יותר המשיך לזלזל באביו. היו לכך סיבות רבות
שאכמ"ל. אבל כבן ונכד לשלשלת זו, היה זה ידועה בירושלים. ששלמה גודלמן לא
דורך בזוהיל, הוא הכיר רק את סלונים. במשך שנים גם בשבתות התפלל בסלונים
ואף נהג ללבוש טלית בליל שבת כמנהג סלונים.
וחשוב
לזכור, שבאותם ימים מי שבנה ועמל קשות לרומם את החצר ולבנות מוסדות וכו'
היה אחיו גדליה משה. רק כשהתחילו הענינים להסבתך, וחתול שחור עבר בין
האדמור ר' אברהם לבנו גדליה משה, נזכר הבן שלמה שיש כזה דבר זווהיל.
אני
לא בא לשבח ולפאר את גדליה משה מבחינת אדמורתו וכו'. אבל חשוב למען
ההיסטוריה לדעת, גדליה משה בנה את החסידות הזאת. ואחיו לא רק שלא בנה, אלא
הפריע וזלזל במשך שנים רבות. והיום הוא יושב ומוכר "זווהיל".
כאדם
לא חסיד זוהיל, אלא אחד שהסתובב שם כמו עוד הרבה מאנשי ירושלים, אני לא
מצליח להבין את עדת השוטים בזהוויל שלא מתביישים ולרוץ אחר אדם שבמשך כל
השנים זלזל באביו ועוד יותר חמור אף בסבו הגדול.
שלמה גודלמן ניצל את הקתופה, ורדף את אחיו. גדליה משה רצה מזמן להשלים עם האבא אך הוא נתן הוא ידע שבכך יפסיד הכל.
שלמה גודלמן ידוע לא מהיום כאדם עם מידות "רעות". תשאלו כל חסיד באיאן שלמד אצלו בישיבה. בבויאן הם מכנים אותו הצדיק הרמומי.
מדוע
נזכרתי בזה עכשיו. לאחר שצפיתי בוידיאו ובתמונות. אמנם אני בטוח שאחיו
גדליה משה גם התנהג כמו ש"לא" צריך, ועשה טעויות רבות. בכל זאת מתגלה לפני
כל עם ועדה את נטיות והמידות של שלמה. וכאשר תשמעו אותו מוכר תורת שלשלת
"הקודש" של בית זווהיל תזכרו שהאדם הזה לא גמר לזלזל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.