רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 24 בינואר 2014

שלום ירושלמי בטור אמיץ על הרב יאשיהו פינטו

הפרשן הפוליטי של מעריב שלום ירושלמי תוקף היום את התקשורת בטור אמיץ על הרב יאשיהו פינטו, ואנו מביאים כאן את דבריו
הרב פינטו הוא ידיד שלי קרוב ל-16 שנה. מעולם לא הסתרתי את החברות הזו, למרות שרבים לא מצליחים להבין, לצערי, איך עיתונאי חילוני, איש שמאל בדעותיו, מצליח להתחבר עם רב לובש שחורים שהוא מבחינתם איש חשוך וצר אופקים בהגדרה. ירון לונדון כתב השבוע אחרי שצפה ביו-טיוב על הרב כי "שפתו דלה, נגינתו מונוטונית והגותו רדודה". זכותו, אבל עשרות ואולי מאות אלפי אנשים, ואני בתוכם, חושבים דווקא כי שפתו הרב פינטו עשירה, לשונו חריפה והגותו היהודית רחבה ועמוקה מאין כמוה, ליברלית ופתוחה ונגישה לכולם./
השבוע טלפנו אלי כמה כתבים לענייני תקשורת וביקשו לדעת מדוע אני כותב על הרב פינטו אם אני מקורב אליו. הסברתי להם שזה בדיוק מה שמעניק לי יתרון על פני האחרים שלא מכירים את הרב. אני יכול לתאר היטב, ממבט ראשון, את מה שהתרחש בסביבתו של הרב לאורך שנים, לספר מיהם ראשי המדינה שראיתי (פואד בן אליעזר, למשל, שבטוח עד היום כי הרב הציל אותו ממוות), מפקדי הצבא, ראשי המשק, ראשי השב"כ וגם עבריינים בכירים. כולם חיפשו אצלו קשרים, סיוע כספי או נפשי, משענת דתית ורוחנית או בוררות בין נצים. אני לא אשכח את אותו ניצב מפורסם במשטרה, שהחזיק את ידו של הרב במשך דקות ארוכות והכריז בעיניים דומעות "הרב, אני לא עוזב אותך עד אשר תבטיח לי שאהיה המפכ"ל"./ 
הקרבה לרב אפשרה לי להביא ממנו ציטוטים בלעדיים למעריב, ולפרסם מדי יום פרטים חדשים על התפתחות הפרשה מתוך מידע פנימי שמגיע אלי. לכתבי התקשורת הסברתי את מה שהם יודעים היטב: אין עיתונאי, באף תחום, שאין לו חברים ומקורבים שמסייעים לו להשיג חומרים. בדרך כלל כולם מחביאים את הקרבה הזו,  ובצדק. איש לא רוצה לחשוף מקורות. אני רק מקווה שהרב פינטו ייצא מהתסבוכת שאליה נקלע, כפי שכל אחד רוצה שלא יאונה רע לחברו. בכל מקרה, הידידות הזו, כך התרשמתי בשבוע הזה, עדיין נראית בברנז'ה העיתונאית לא הגיונית וקצת משונה, מה שאולי מלמד על גאווה ודעות קדומות, אבל זה לא מעניינינו כאן.
בפרקליטות המדינה לא נוטים להאמין לרב יאשיהו פינטו. הטיעונים שלו נראים להם מופרכים. לפי שעה משוכנעים שם כי הרב הציע שוחד לתנ"צ אפרים ברכה ויש מספיק ראיות להעמיד אותו לדין. סביר להניח כי הדמות של הרב פינטו, כפי שהיא משתקפת בשבועיים האחרונים בתקשורת הישראלית ובכלל מערערת בעיניהם של היועץ יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן את הגרסה של הרב. מעבר לזה, יש לי תחושה כי רב חרדי, בן לשושלת אבו-חצירא שחשוד בקבלת שוחד וכבר הוגשה נגדו טיוטה של כתב אישום בידי הפרקליטות - לא יכול להיות יקיר המערכת. לעניין התקשורת אחזור מיד./
מצד שני, על הפרקליטות מפעילים לחצים בלתי פוסקים להפריד את תיק הרב פינטו מתיק ניצב ארביב, היום מפקד יאח"ה. למי שלא מכיר את פרטי העניין המסובך הזה נזכיר כי ניצב ארביב היה נציג המשטרה בוושינגטון ושמר שם על קשרים הדוקים עם הרב פינטו. במהלך חקירות שניהלו רשויות החוק בארצות הברית נחשף ארביב לקשרים שניהל פינטו לאורך שנים גם עם תנ"צ ברכה. לטענת הרב פינטו השניים תפרו לו את תיק השוחד, כדי לחלץ את ברכה. ארביב הוא עד תביעה מרכזי בטיוטת האישום נגד הרב. בפרקליטות דוחים את הטענות הללו מכל וכל, כאמור./
הרב ופרקליטיו החליטו, בתגובה, לחשוף את היחסים הבעייתיים שניהל ארביב עם הרב. בתמורה הם מבקשים להסיר את כתב האישום נגד הרב בפרשת ברכה, או לעשות לתיק תספורת. הרעיון מחריד את השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ וגם קצינים במשטרה, שופטים לשעבר ועיתונאים בכירים. הפרקליטות מוצאת כאן את עצמה באופן משונה בחזית אחת עם הרב פינטו. "כמה פעמים סוגרים לאיש אחד תיק כדי לפתוח תיק אחר", שואלים שם. "איפה האנשים האלה חיים? מה קרה עם משה טלנסקי? מה קרה עם דכנר בתיק הולילנד? מה קרה בבר נוער? ברוכים הבאים לעולם האמיתי של העסקאות בין הפרקליטות ועדי התביעה".
העניינים בינתיים הוקפאו. הבדיקה בעניין הקשרים האסורים שניהל הרב עם ארביב נמשכת. אנשי מח"ש עובדים על החומרים ימים שלמים. ביום שלישי העבירו אנשי הרב בניו-יורק עשרות מסמכים שנוגעים לטיפול בויזה של צחי, בנו של ארביב, שאותה מימן לטענתם הרב פינטו. חייבים לציין כי ארביב ופרקליטיו טוענים בתוקף כי לא נפל שום פגם בהתנהגות שלו, וכי "מדובר בזוטי-זוטות של מידע שכבר נבדק בעבר ולא נמצא בו דבר". ארביב הבטיח כי יחזור השבוע ליאח"ה, אבל הוא עדיין יושב בבית. בקרוב ייחקר באזהרה

2 תגובות:

  1. הכתבה הזאת של שלום ירושלמי מלמדת, שגם עיתונאי חילוני ושמאלני יכול להיות חסיד שוטה.

    השבמחק
  2. התפילין של ראש כמנהג הצדוקים ממש "בין עיניך "או לפי הרב ניצב ?מעניין

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.