רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 1 בינואר 2014

"שוד הקרקעות הגדול בנגב" מתבצע לאור יום ע"י וועדת חסידי גור בערד הכופה על החסידים למכור לה את דירותיהם במחירי הפסד, והכל בחסותו ובהוראתו הישירה של האדמו"ר מגור

בעוד זרקורי כלי התקשורת מופנים לאחרונה (עקב החוק להסדרת יישובי הבדואים בנגב) להשתלטות המתמשכת ורבת השנים של הבדואים על אדמות הנגב, ישנו שוד אחר נעלם מן העין ורחוק מפרסום (אשר זוכה לבמה רק בבלוג יקר זה), הנעשה דווקא ע"י בני ברית, והוא גזילת הדירות של חסידי גור בערד הדרומית בידי וועדת הדיור הגוראית, וכפיית כל החסידים שרכשו בה דירות להשקעה למוכרם לוועדה, ומתחת למחיר הקרן.

להלן נפרוס רקע כרונולוגי לסדר השתלשלות המאורעות, בעשרה פרקים קצרים:

פרק א' – הוועדה הוקמה בכלל להיטיב ולא להרע
יסודה של וועדת הדיור של חסידי גור בערד, הורתה ולידתה במטרה נעלה וטובה, לסייע בידי הציבור המעונין לרכוש או לשכור דירה בערד לעשות זאת במחירים נמוכים ומפוקחים, כאשר הוועדה למעשה מאגדת את כל הקהילה ובכח שעומד לרשותה מתמקחת עם כל בעל דירה בערד החילונית וקובעת רף קשוח של מחירים ממנו לא יזוזו כמלא נימה, כאשר כל המשא ומתן מול בעלי הדירות וכן איתור הנכסים נעשה באמצעות הוועדה.

פרק ב' – התפתחות קהילת גור בערד
קהילת גור בערד התפתחה למימדים גדולים והכפילה ושילשה את עצמה מדי שנה, עד השנתיים האחרונות בהם חלה האטה בהתרחבות הקהילה, וזאת משום שכמעט נסתתמו מעייני הדירות, כיון שאף בפריפרייה ישנה עליית מחירים והמחיר של הוועדה שלא התעדכן הפך ללא רלוונטי.

פרק ג' - "גזירת הדיור" וכפיית החסידים למכור כל דירה של השקעה
בשלב זה הוועדה שינתה את פניה, ומוועדה שמטרתה לעזור לציבור למצוא קורת גג במחיר שפוי, היא הפכה למובילה של אלימות טרוריסטית כנגד בעלי דירות בערד שכל חטאם הוא שהדירה נרכשה להשקעה ולא למגורים. בנקודת זמן זו שלח גם הרבי מגור את הטרוריסט הנאמן אברהם מרדכי בורנשטיין כדי שיעביר סדנת חינוך מחדש לכל מי שלא מבין עניין.

מסתבר שלא מצא חן בעיני האדמו"ר שחסידי גור רוכשים דירות בערד להשקעה, ובכך החליט לשנות פאזה בבת אחת ולאלץ את כל בעלי הדירות הנ"ל למכור את דירותיהם באמצעות הוועדה לחסידים המבקשים לגור באותן הדירות. "גזירת הדיור" הלזו לא נופלת מגזירות אחרות שנחתו על עם ישראל בארצות גלותו, בהם רכושו של היהודי היה שווה כקליפת השום ברגע שהפריץ חמד אותו.

פרק ד' – הוועדה התחילה ב"טובות"...
בראש ובראשונה נערך מיפוי של כלל הדירות של חסידי גור בעיר ערד, וזאת בין השאר ע"י פעילות מודיעינית וכן חרישת נסחי הטאבו ועוד, כדי למצות ולהשיג רשימה כוללת של כל הדירות שבבעלות חסידי גור שנרכשו להשקעה.
בשלב הראשון, לפני יותר משנה, פנתה הוועדה אישית לכל אחד וביקשה ממנו למכור את הנכס לזרועות הוועדה במחיר שנקבע על ידה. לאט לאט הבקשות הפכו להפצרות, וההפצרות פינו את מקומן לכפייה ולחץ חברתי אטומי שהגיע בסופו של דבר לאיומים ברורים בהפעלת סנקציות חברתיות קשות כנגד כל מי שיהין לא למכור את דירתו לוועדה למען המטרה הקומניסטית העליונה.
לטובת אורחי הבלוג שזה להם פעם הראשונה שנחשפים לזוועת הגוראיות הללו, נבהיר שהסנקציות כוללות עונשים ואיומים בכל שטחי החיים, החל מנידוי מהקהילה והפצת פשעווילים בגנות הנמען הכופר, דרך זריקתו מבתי החסידים והעפת בניו מן המוסדות וכלה בהשעיית אשתו מתפקידה בבית הספר, ועוד היד נטויה כיד הדמיון הטובה עליהם ימ"ש.

פרק ה' – מכתבי איומים והתראה אחרונה
לפני שבועיים החלה הוועדה במימוש השלב האחרון והסופי של התוכנית, שכלל שליחת התראות אישיות לכל העקשנים האחרונים (שחושבים שהם "אויבער חכמים" ויצליחו לחמוק מזרעות התמנון שלה) שעדיין לא התפטרו מנכסיהם, שזוהי להם הזדמנות אחרונה שהוועדה מעניקה להם ברוב חסדה כדי למכור לה את דירותיהם.

הוועדה לא מניחה מקום לטעות באיכות כוונותיה או ברצינותה. הפיסקה האחרונה במכתב נהירה גם לתשב"ר: "ואם לא נאלץ לפעול בדרכים אחרות", המושג דרכים אחרות הוא גם דבר שאין בר בי גור דחד יומא שיבקש לנסות לטעום ממנו.
הוועדה "מתנצלת" שהיא ניסתה ב"טובות" וכיון שזה לא הועיל לא נותרו לה ברירות. אם לא היה מדובר באנשים שעומדים להפסיד את רכושם הבדיחה הזו היתה מצחיקה.

פרק ו' – הרצחת וגם ירשת?!
למעשה מדובר כאן בעוולה משולשת, המתחילה בעצם כפיית אדם מישראל למכור נכס, ממשיכה בקביעת המחיר שיינתן לו בתמורה, ומסתיימת בכפייה לשלם לוועדה דמי תיווך, ככל עיסקה הנעשית בתחומי העיר ערד ע"י חסידי גור שמושת עליהם לשלם דמי תיווך לוועדת הדיור.

פרק ז' – הוועדה מתעסקת עם תעריפון לא מעודכן
הוועדה קבעה לפני כמה שנים תעריפון מחירי הדירות, כאשר דירת 3 חדרים עולה 250,000 ש"ח (וכן הלאה לדירות בנות 4 ו5 חדרים).
הוועדה הולכת עם ראש בקיר ומתעלמת מעליית מחירי הדירות בכל הארץ, ובכללה גם בעיר ערד, ומה לעשות למרות שניתן להשיג שם דירות במחיר זול יחסית, עדיין יש עלייה קבועה במחירי הדירות, ויש לעדכן את התעריפון.
והמציאות חזקה יותר מהקביעות של הוועדה, ואכן בשנה האחרונה לא הצליחה הוועדה לאתר אלא 3 דירות בכל רחבי ערד, וזאת משום שיהי חוזקה של הוועדה אשר יהי, ולמרות ההתארגנות המגובשת והחזקה, אף חילוני בערד לא ימכור במחירים הללו אא"כ הוא בפשיטת רגל ודירתו בכינוס נכסים אצל הבנקים.

פרק ח' – כיון שהחילונים לא רוצים למכור, כופים על החסידים
מה עושה וועדת הדיור בראשות אברהם מרדכי בורנשטיין כדי להתגבר על הבעיה? כיוון שאין אפשרות להרחיב את השכונות המתחרדות בערד, וכיון ששום חילוני לא יסכים לרדת למחירים הלא-מעודכנים הללו, אז מצאו פתרון אחר: לכפות על כל חסידי גור ברחבי הארץ (בין אלו הגרים בערד ובין מחוצה לה) להתפטר מנכסיהם ולמכור את הדירות שרכשו להשקעה במחיר התעריפון ההזוי של הוועדה, שזה אומר 250,000 ש"ח לדירת 3 חדרים, לא כולל דמי "תיווך" לוועדה המשולמים הן ע"י המוכר והן ע"י הקונה.

פרק ט' – ומה אם בעל הדירה רכש אותה במחיר גבוה מהתעריפון?
החידוש האחרון של וועדת הדיור של גור בערד הוא שאין כלל התחשבות במחיר שבה נרכשה הדירה ע"י בעליה, ואף אם הם רכשוה ב-280,000 או 300,000 ₪ (ואף אם היו להם עלויות אחרות של עו"ד, משכנתא או שיפוץ הדירה וכדו'), הם מאלצים למוכרה במחיר סדום של הוועדה (250,000 ש"ח כנ"ל). חוק ולא יעבור. ההיגיון כאן פשוט מאוד: במקום שבעלי הדירות הללו ירוויחו את מעט האחוזים שתכננו (לאחר כל תשלומי המשכנתא והמסתעף), יש לנו להעדיף רוכשים חדשים שיקנו מהם במחיר שנראה לנכון בעיני הוועדה, אף אם הרוכשים הקודמים יפסידו כסף חי ששילמו על הדירה!!!

פרק י' – מאי חזית דדמא דקונה סומק טפי מדמוכר?!
נוצר כאן מצב אבסודרי: הוועדה הרי הוקמה לטובת הציבור כדי לסייע לצעירים ולהוריהם לרכוש קורת גג במחיר נמוך ושווה לכל נפש, והנה כאן התהפכה יד הוועדה לאכזריות לשמה בהפקעת נכסים של חסידי גור שכל העוולה שלהם היא שהם החליטו לקנות דירה להשקעה בערד ולא בבאר שבע, ולכן הם אמורים לסבול ולממן את אותם צעירים או מבוגרים המבקשים לקנות דירה בזול בערד. פשוט בלתי נתפס!!!

ומה עם אותם שקנו דירות בתמימות בערד? לא צריך לסייע להם?! או לכל הפחות לא לשדוד את כספם לאור יום?!

וכמה מילים לסיום
הלב שמחה מתהפך עתה בקברו, אוי לו ש"זכה" ובנו מאמלל אנשים ומפשיט את עורם, הלב שמחה שהיה רגיש לצער הכי קטן של הזולת, זוכה ל"נחת" מרובה מבנו ממשיך דרכו הרומס משפחות דלים שעמלו כל חייהם לאסוף פרוטה לפרוטה ולרכוש נכס קטן וצנוע בערד, ועתה הם נאלצים למוכרו בהפסד!

קריאה נרגשת לא לקנות מהוועדה ששופכת דם, דמים תרתי משמע
מכאן תצא קריאה שתזעזע את כל העולם כולו, ואנו פונים בלב מושתת לכלל חסידי גור בארץ ישראל: אנא ואנא אל תשתפו פעולה עם המאפיה הזו, ואל תרכשו דירות מהוועדה, זכרו כי דמם ודם זרעיותם של מוכרי הדירות מאונס ומכפייה לא כשרה זועקים לה' מן האדמה!!!

תגובה 1:

  1. אם אראה מכתב שנשלח מהועדה בתביעה למכור את הבית במחיר זה, אז אאמין שהסיפור הוא אמיתי.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.