רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 בינואר 2014

ט"ו בשבט בהר הבית: המשטרה אסרה להכניס פירות יבשים - גלריה

מאת מקדשער

"התפוחים והעוגיות כן, הצימוקים והתמרים לא". כך הגיעה האפליה בהר הבית גם לפירות השדה.

לרגל ט"ו בשבט הוסיפה היום המשטרה את הפירות היבשים לרשימת אסורי הכניסה להר הבית. רשימה זו כללה עד היום תשמישי קדושה וספרי קודש.

קבוצת נשים למען המקדש שנוהגות לעלות להר הבית לעיתים קרובות, הופתעו היום מחיטוטו הקפדני של שוטר השער בכליהם. לאחר חיפושים דקדקניים הודיע השוטר "היום אי אפשר להכניס תמרים ופירות יבשים להר הבית". את התפוחים והעוגיות אפשר להכניס, הודיע להם השוטר.

הקבוצה שכללה נשים וטף עלתה בהדרכתה של הרבנית רחל סלע. סלע סיפרה כי בכל עליותיהם להר הבית המשטרה מאפשרת להכניס תמרים ועוגיות. רק היום לרגל ט"ו בשבט החליטה המשטרה שגם פירות יבשים הם סממן יהודי, ובהתאם לכך אסרה להכניס אותם כפי שהיא אוסרת להכניס להר סידורי תפילה או דגלי המדינה.

נשות הקבוצה סיפרו שהמשטרה עיכבה אותם בשער במשך יותר משעה. לטענת המשטרה היא לא יכולה להכניס למתחם הר הבית כמה קבוצות של יהודים בו זמנית. בו בזמן הכניסה המשטרה על פניהם למתחם ההר עשרות תיירים.

רק ב 9:15 התירו לנו להיכנס, סיפרו הנשים, וגם בתוך ההר סבלנו מיחס מפלה לעומת תיירים רגילים. "כל הזמן רדף אחרינו שוטר, והאיץ בנו להתקדם ליציאה כי עוד מעט כבר 10:00, ולפי דרישת הוואקף המוסלמי הר הבית צריך להיות נקי מיהודים בשעה הזו", הסבירו לנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.