דברי רשכבה"ג רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א במעמד:
"החזון איש כותב באגרת 'כי ארץ פולין אשר הישיבות קבועות בה, והחסיד החפץ חיים שליט"א שוכן בה, ושאר גדולי התורה והיראה, דינה כארץ ישראל ושאר מדינות כחו"ל' בדורות האחרונים מרכז התורה הוא בארץ ישראל, בני התורה מחוץ לארץ באים ללמוד תורה בארץ ישראל, ומרכז התורה בארץ ישראל משפיע תורה בכל אתר ואתר.
אהבת התורה היוקדת שראינו באמריקה ובכל קצווי תבל, זה דבר מפליא לבבות, הלבבות רחבים והידים פתוחות להחזיק את לומדי התורה בארץ ישראל, נדיבי הלב מבינים היטב שאם חלילה תתמעט התורה בארץ ישראל שהיא מרכז התורה, הדבר עלול לגרום שחלילה התורה תתמעט במקומות אחרים.
אברכי הכוללים הם נזר הבריאה, והם לומדי התורה המובחרים ביותר, ודאי שבשעה קשה כזו, אברכי הכוללים בארץ ישראל צריכים להתחזק עוד ועוד בלימודם, כי הם לומדי התורה המובחרים במרכז התורה שבעולם.
ושמעתי שגדולי ראשי הישיבות שליט"א קוראים לאברכי הכוללים להתחזק בלימוד ברציפות, ואין ספק שכל חיזוק בלימוד התורה יועיל כנגד כל הגזרות.
כל מיני סוגי מחאות אחרות שלא שמענו מרבותינו מצוקי ארץ זכותם יגן עלינו, אינם דרכנו, והרבה פעמים מחאות אלו, גורמים חילול השם רחמנא ליצלן.
וצריך גם לזכור שעיקר העיקרים הוא השקיעות בלימוד, העמל בתורה, והעיון וההתעמקות בתורה, כך לומדי התורה מתעלים ומתעלים עוד ועוד, זהו קידוש השם הגדול ביותר, וזוהי הדבקות בהשם הגבוהה ביותר, ע"י לימוד התורה בעיון ובעמקות ובעמל אמיתי.
יהי רצון, שהשם יושיענו במהרה מכל צרותינו, ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.