למרות שהמכתב הזה בושל על ידי המחבלים הליטאים וכוונתו נגד גדולי התורה הליטאים מבני ברק, כאשר הם אומרים דברי אמת חייבים לחזק את דבריהם ולהסבירם. ההבדל הגדול ביניהם לבין גדולי בני ברק, שעליהם אין לחצים בעניין, ואילו גדולי התורה בבני ברק עליהם האחריות ועוברים תקופה קשה ביותר. עליהם להכריע הכרעה קשה, כזו שמה שיעשו לא טוב כפי שאמר מרן הגר"ד לנדו, מדובר בחוק לא טוב, והשאלה היא מה עושים במצב שנקלענו אליו, האם עדיף לתמוך בחוק והעיקר שלא יהיה חוק גרוע יותר, או להשאיר את המצב הנוכחי ואם חלילה תקום ממשלה אחרת וזו תכתיב חוק שיהיה קשה יותר ניאלץ להילחם על חיי עולם התורה בעתיד
שימו לב, גדולי התורה בארצות הברית לא כתבו את המכתב לגדולי התורה האמיתיים, הם כתבו את המכתב למי שהיה רב מטעם ועתה נאבק על הנהגת הספרדים וזקוק למכתב כזה בשביל להילחם באריה דרעי ולהכריחו למנותו לנשיא 'מועצת חכמי התורה' מעל הרבנים הגדולים ממנו באיכות ובשנים. הם יודעים כי אל להם להתערב בקורה כל עוד אין הכרעה, מדובר ברבנים שהיו בארץ וישבו עם גדולי התורה הליטאים ושמעו מהם במה מדובר, הם התבקשו לעמוד על המשמר, במיוחד אם ייצאו למלחמה כלכלית ואחרת, אבל בעקיפין שלחו מכתב שכל עניינו לרמוז למי שצריך מה דעתם במצב הנוכחי ומדוע אסור לתמוך ב'חוק הגיוס' כפי שהציג חבר הכנסת ביסמוט לאחרונה
בשעת כתיבת שורות אלו בטרם שגדולי התורה בארץ ישראל הכריעו בסוגיה זו, קשה לקבוע דברים לכאן או לכאן מפני שקשה לדעת איך יפול דבר. קשה להאמין כי יסכימו לחוק כמות שהוא, שמעו מהם בשבועיים האחרונים דברים ברורים שחייבים כמה תיקונים בסיסיים, ולא ברור האם העסקנים יצליחו להכניס את התיקונים הללו. רק לאחר שנדע איזה נוסח אישרו, שפירושו שהחכי"ם החרדים יצביעו על חוק כזה נוכל להתייחס לענין, קשה לי להאמין שגדולי ישראל יאפשרו שליחת מחצית החרדים לשמד, אבל שוב, נמתין עד להכרעה ממש
מה שברור כבר עתה, כי אם יאשרו חוק שייאלץ לסגור ישיבות, וכי בחורים בגיל צעיר בני 18 עד 21 לפחות ייאלצו לעזוב את הישיבות ולשרת בצבא המחלן, רבים מן החרדים כולל מי שאינם חלק מן המחבלים והסיקריקים ייצאו למאבק שיהיה מן הקשים ביותר בציבור החרדי, לא ישלימו עם מצב כזה. גם אלו אשר אומרים כי הם סומכים על גדולי התורה לא יהיו רגועים, מפני שהם לא יסכימו שילדיהם יהיו טרף בשיני השמד החילוני. אם אכן מרן הגרמ"ה הירש יעמוד על מה שאמר בצורה הכי ברורה כי הוא לא יתן יד לחוק שיגרום שתיפול שערת בן ישיבה אפילו החלש ביותר, אז אין כל סיכוי שחוק כזה יעבור מפני שבגיל 18 יש עדיין בישיבות בין 70 ל-80 אחוזים, ואם החוק יחייב גיוס חמישים אחוז פירושו שכמעט שליש מבני הישיבות יצטרכו לסגור את הגמרא וללכת לצבא
קשה להאמין שאדמור"י החסידים יתנו יד לחוק כזה, גם אם יהיו מחלוקות בעניין הזה בין האדמורי"ם חלק לפחות לא יאהבו חוק כזה, חייבים יהיו למצא פתח איך כל בחור בלי יוצא מן הכלל בטרם שהוא מתחתן לא הולך לצבא
חיים שאולזון

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.