רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 1 באוקטובר 2024

ממתק לראש השנה תשפ"ה


ממתק לראש השנה תשפ"ה
פעם קרא הבעש"ט לחסיד רבי זאב וולף קיצעס והורה לו להיות בעל התוקע בבית מדרשו בראש השנה. הבעש"ט גם לימד את החסיד את כל כוונות התקיעות על פי חכמת הקבלה, וכדי לזכור היטב, רשם רבי זאב וולף את הכוונות על פתק והתכוון לקרוא מהפתק לפני התקיעות. הגיע הרגע המיוחד של תקיעת שופר בבוקר ראש השנה, רבי זאב וולף עולה עם השופר, הוא מכניס את היד לכיס להוציא את הפתק אבל הוא לא מוצא, הפתק נעלם. רבי זאב וולף הרגיש ערום וריקני בפני הבעש"ט ותקע בבכיות נוראות. אחרי החג קרא לו הבעש"ט ואמר לו: "כל כוונה היא מפתח לשער אחד למעלה. אבל לב נשבר הוא מפתח כללי שפותח את כל הרקיעים העליונים, הבכיות שלך היו שוות יותר מכל הכוונות. .."
ראש השנה חל בראש חודש תשרי ומשום מה אנחנו רואים שלא מזכירים בכלל את ראש החודש בכל התפילות. כתוב על כך שזה כדי לבלבל את השטן שלא ידע שראש חודש היום. כמו כן, ישנם דברים נוספים סביב ראש השנה שאומרים שהם כדי לבלבל את השטן, כמו זה שבכל חודש אלול תוקעים בשופר וביום שלפני ראש השנה לא תוקעים.
לכאורה לא מובן, הרי השטן הוא מלאך והוא יכול לראות את לוח השנה ולדעת שהיום ראש חודש וראש השנה אז מה העניין שאומרים לבלבל אותו שלא ידע מתי ראש השנה? 
מסביר הרבי שברור שהשטן יודע טכנית מתי ראש השנה, אבל כשלא מזכירים את ראש חודש או כשלא תוקעים בשופר בערב ראש השנה (שאלו דברים חשובים שיכולים לעזור לעם ישראל במשפט) והשטן רואה שלא משתמשים בזה הוא מאבד את הביטחון שלו. כשהוא רואה שיש לנו נשק חזק בארסנל שלנו ואנחנו אפילו לא משתמשים בו, הוא מבין מזה שאנחנו מספיק בטוחים בניצחון שלנו וזה מערער את הביטחון שלו.
אבל נשאלת השאלה למה באמת בשביל לבלבל את השטן אנחנו מפסידים דברים כל כך חשובים?
מסביר הרבי שעצם זה שיהודי רואה שיש שטן שמקטרג ובגללו הוא לא מזכיר את ראש חודש ובגללו הוא לא תוקע בשופר, זה גורם לו להבין שאנחנו נמצאים בגלות גדולה וזה גורם לשבירת הלב. שבירת הלב הזו מביאה את הזכויות הכי גדולות יותר מעצם הזכרת ראש חודש או תקיעה בערב ראש השנה.
כולנו מסיימים את השנה ברגשות מעורבים. מצד אחד השנה הזו היתה שנה קשה מאוד; האסון שפקד אותנו בשמחת תורה, החטופים שעדיין שם, המשפחות הרבות שאיבדו אנשים כל כך יקרים, ומצד שני לצד החושך הגדול היו הרבה נקודות אור; זכינו למגר ולחסל הרבה מאוד מהאויבים הרעים שלנו, הרבה אנשים זכו לראות נסים באופן פרטי והרבה יותר קל היום להיות בביטחון שבע"ה ננצח במלחמה הזו. הידיעה שיש עדיין שטן שמנסה לפגוע בעם ישראל צריכה לעורר אותנו לתפילה מעומק הלב שלא רק שהשטן יתבלבל אלא שיחוסל לגמרי ובע"ה תהיה גאולה אמיתית ושלימה לכל עם ישראל.
נעשה כולנו מאמץ להגיע לבית הכנסת בימים חמישי ושישי ולשמוע את תקיעת השופר והשם ישמע את תפילותינו ויכתוב את כל עם ישראל לשנה טובה ומתוקה, שנה של ישועה גדולה וגאולה אמיתית ושלימה.
כתיבה וחתימה טובה, חג שמח!
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.