רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 4 בספטמבר 2024

ההשפלה הגדולה של ויזניץ שיכון


 *החוצפה והעזות:*

אמש בפגישה בין הגבאי המיתולגי של בעלזא עם מרן מויזניץ-שיכון, הביע הגבאי את מורת רוחו מכל אשר נעשה בהורמנות וברשות מרן מויזניץ-שיכון בעיר אלעד, *כאשר אך ורק בכוח מרן מויזניץ-שיכון היה סיפק בידי ראש העיר לבטל את ההקצאות* לעשרות ישיבות קדושות, דבר חסר תקדים בישראל.

הגבאי ר' שמעון וואלף מחה נמרצות בפני מרן מויזניץ-שיכון על כך *והביע את מורת רוחם של כלל חסידי בעלזא בארץ ובתפוצות, ואת כאבו האישי של האדמו"ר מבעלזא שליט"א,* ותבע ממרן מויזניץ-שיכון לתקן את העוולה במיידי, לפני יום הדין הקרב ובא..

למותר לציין כי מרן מויזניץ-שיכון היה בהלם מסגנון התקיפות שהבהיר הגבי בצורה שאינה משתמעת לב' אופנים בו העמיד אותו על חומר הענין.

בנו הקטן של מרן מויזניץ-שיכון חתן דנן, אשר בעצם הוא הגורם והאשם המרכזי אשר משך את אביו כבמטה קסמים אל עבר פי פחת ה"ה יעקב מרדכי הגר, נכח גם הוא במעמד זה. וניסה לגמד ולתרץ לגבאי, *כי הוא בעצמו מאוכזב קשות מראש העיר, וכי ישנם הרבה  דברים שהוא הבטיח להם, והוא מתעלם מכך, ואם כבר למחות הייתי מוחה בראש העיר על ההרים וגבעות שהבטיח ולמעשה מתחמק מכל וכל.* אך ביטול ההקצאות זה רק דבר פורמלי וטכני אשר בסיום התהליך כולם יקבלו את מבוקשתם.

כאן התפרץ הגבאי על יעקב מרדכי, אתה לא מתבייש, אתה עוד מנסה להצדטק ולהכשיר עצמך בק"ן טעמים, במקום שתבקש מחילה וסליחה מאביך על כל המהלך המטרולל שסחבת אותו, *כאשר עד לפני שנה אביך היה מלך בכל חוגי החסידים והליטאים כאחד ובכל כלל ישראל, אביך היה היה מושג של הערצה והערכה* , מותג של ממש, רק לקנא בו, ןבזכות הפעולות המטרוללת שלך, אביך הפך חיש מהר למוקצה מחמת מיאוס בכל הציבור החרדי.


 *הייתי כעת בנופש בדאבוס, יחד עם ידידי מאז בנציון הגבאי, אתם יכולים לשאול אותו, האיך התייחסו אליו לפני שנה, לפני שנה בדיוק גם הייתי איתו שם* , כולם רצו בקרבתו, אך הפעם פשוט ריחמתי עליו הוא לא עניין את אף אחד, כל הגבירים מאירופה ליטאים וחסידים בלי יוצא מהכלל ששהו שם, נזהרו לא להיתקל בו, וניסו לברוח מלמצוא אותו, עד עדי כך עשית את אביך מוקצה מחמת מיאוס ממש לא יאומן כי יסופר, באם לא הייתי רואה זאת בעיני לא הייתי מאמין לכך.

כאן התערב מרן מויזניץ-שיכון, *שמעון וואלף אל תגזים אל תגזים, אני עדיין מקובל בכל העולם כולו, יש לי כבוד מלכים בכל מקום אשר אני מגיע* , נכון שר' דב מנסה להשפיל ולהחרים אותי, אך ללא הצלחה מרובה ברוך השם.

יש לך טעות רבי, זעק לעומתו הגבאי, באי ביתך אינם מספרים לך את האמת לאמיתה, אין לכם מושג כמה אתם שווים כיום בחוצות, ממש מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, אתם יכולים להמשיך ולהטמין את ראשכם כמו בת יענה, אבל זה לא יעזור לכם ולא יפתור לכם מאומה אדרבה ואדרבה, תשאלו את בנכם הגדול ר' חיים מאיר הוא יודע את האמת ויספר לכם את האמת הלא נעימה לשמוע.

כאן התערב הבן יעקב מרדכי *במטותא מכם אל תאיימו על אבי שליט"א הוא לא זקוק להכשר של בעלזא על צדקותו הגדולה, מי הוא בכלל ר' דב שמחרים את אבי, הוא לא מגרד אפ' באפס מעט את גודלו של אבי במאומה, ולא מגיע לשולי אדרתו של אבי כלל וכלל* ,

 ובכלל מה שעשו לי חסידי בעלז אחר הטיש זה פשע בלתי יסולח לכם, איני מתכוון לוותר לכם על כבודי כמלוא נימה, האם הותרה הרצועה, האם דמי הותר בחוצות וכמעט אשר סקולנו באבנים, מה נעשיתי לפוליטיקי שמותר לצעוק עליו בחוצות? אני אומר זאת בכדי שתמסור לכל החסידים, שמה שעשו לי לא יעבור לסדר היום, התגובה בוא תבוא, אני מחכה לכם בפינה, עלי לא מאיימים כמו אנשי עולם התחתון, אני לא המחנובקר רבי שמפחד מחסידי בעלז לא ולא.

 *מה ההתנהגות המבוזה שנהגתם בבני המשיך מרן מויזניץ-שיכון את דבריו, אתם לא יודעים שלא מתנהגים כך עם בנן של קדושים? מה אתם חושבים שהעולם הזה הוא הפקר פטרישקא, מותר לחסידי בעלז לעשות ככל העולה על רוחם, מעולם לא שמענו התנהגות מופרעת שכזו, לצעוק על בני אדמורי"ם באיזה חיידר למדתם זאת? לבזות את בני אדמורי"ם כאחד הריקים?* האין אתם מתביישים בהתנהגות הזאת?, איני זוכר מעולם שצעקו כך על בן של רבי בחוצות וכה לבזות בן של מנהיג עדה,
 אני מתחיל לקבל ולקלוט תמונה אחרת לגמרי על חסידות בעלז, זו לא הבעלז שהייתי מכיר לשעבר, אני פשוט לא מאמין לשמע אזני כי צעקו ודפקו על רכבו של בני היקר, מעולם לא היתה כזאת בישראל.

אכן ענה הגבאי לעומתו, גם אני לא מרוצה מהתנהגות זו, אך עליכם להבין שזו תוצאה קטנה ושולית למה שהיה יכול להיות, כתוצאה מהכאב העמוק שכלל חסידי בעלז מרגישים בנפשם, וכבוד בעלז אצל חסידי בעלז הרבי יודע בעצמו מה הגבול, למרות ששוב ושוב שלא יובן נכון, אני נגד כל התנהגות כזאת, אך הדבר לא בשליטתי מגודל הכאב אשר גרמתם במעשייכם, והייתי מעדיף שתעשו חשבון הנפש בעצמכם, האיך הגעתם הלום, הלא בכל שנות העבר אשר *הייתם מושלכים באשפתות כמה כבוד רחשו לכם חסידי בעלז, מי מילא את האולם בנישואי יעקב מרדכי,* מי רקד בשמחות שלכם כאשר הייתם נע ונד בין קוצים ודרדרים, כמה כיבד אתכם מר"ש מבעלזא, וכעת תסתכלו בעצמכם על המציאות, 
אה לפתע פתאום איז בעלז געוורען א שלכטע חסידות? מי אשם בהתהפכות היוצרות הזאת, אני בטוח שלא צריכים לקחת מחשבון גדול בכדי להגיע לתשובה הכל גלוי וידוע, *וחבל חבל שזה מה שקורה במשמרת האחרונה שלכם חבל על דאבדין סיים הגבאי בכאב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.